تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 3:07
173 بازدید
کد خبر : 208715

دو سطح درآمدی به صندوق بیمه روستایی و عشایری اضافه شد / ۱۸۳ هزار نفر در فارس تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند

دو سطح درآمدی به صندوق بیمه روستایی و عشایری اضافه شد / ۱۸۳ هزار نفر در فارس تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند

به گزارش ایلنا، حسن کمالی امروز ۲۳ اردیبهشت  در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: ۲۵ تا ۳۰ درصد جامع هدف یعنی حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی و عشایری در حال حاضر مستمری بگیر این صندوق بیمه‌ای هستند. وی با بیان اینکه سال‌ها قشر عظیمی از جامعه که موتور محرکه و چرخه اقتصاد تولید

دو سطح درآمدی به صندوق بیمه روستایی و عشایری اضافه شد / 183 هزار نفر  در فارس تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند

به گزارش ایلنا، حسن کمالی امروز ۲۳ اردیبهشت  در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: ۲۵ تا ۳۰ درصد جامع هدف یعنی حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی و عشایری در حال حاضر مستمری بگیر این صندوق بیمه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه سال‌ها قشر عظیمی از جامعه که موتور محرکه و چرخه اقتصاد تولید هستند به فراموشی سپرده شدند و برای تامین مایحتاج زندگی باید حتی در زمان ناتوانی، کهولت و بیماری کار و تلاش خود را ادامه می دادند، گفت: سال ۸۴  و در اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با هدف حمایت از روستائیان و عشایر که شرایط عضویت در دیگر صندوق های بیمه ای را ندارند بتوانند عضو این صندوق شوند و از خدمات آن بهره مند شوند؛ تاسیس شد.

کمالی با اشاره به اینکه هر فعالیت مستلزم توسعه فرهنگی است و اصحاب رسانه با قلم خود و گفتمان و برنامه هایی که دارند می توانند در  تبلیغ و ترویج فرهنگ بیمه ای نهایت همکاری را با این صندوق داشته باشند، اظهارداشت: جامعه هدف  بیمه روستایی و عشایری به دلیل عدم دسترسی به رسانه های گروهی بعضا از اهمیت و مزایای این بیمه اطلاعات کافی ندارند و می طلبد تا فرهنگ بیمه ای ترویج داده شود تا آحاد جامعه  که فاقد بیمه هستند زیر چتر این صندوق های بیمه ای قرار گیرند.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس ادامه داد:  باید تلاش شود تا در آینده همه مردم جامعه  به نوعی حقوق بگیر دولت  باشند تا جامعه  ما از یک رفاه نسبی  برخوردار باشد و مسئولین دغدغه  مشکلات معیشتی و معضلات اجتماعی را نداشته باشند؛ از طرفی نیز جلوی مهاجرت گروه مولد از روستا به شهرها هم گرفته شود و شاهد افزایش نیروی کار و راندمان بهره وری بالا باشیم.

کمالی به اقدامات شاخص امسال و سال گذشته در بیمه روستایی و عشایری فارس اشاره کرد و افزود: این اقدامات در زمینه بهره وری انجام گرفت که افزایش سطوح درآمدی به میزان ۶۰ درصد بود.

وی گفت: صندوق بیمه روستایی و عشایر ۸ سطح وجود دارد که افراد با توجه به بنیه و توان مالی یکی از آنها را انتخاب و بیمه پردازی داشته باشد تا در زمان بازنشستگی از خدمات دولت بهره مند شود.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس  با اشاره به اینکه پایه حقوقی که برای  یک مستمری محاسبه می شود برمبنای سطح درآمدی است که کشاورز و عشایر آن را انتخاب می کند، اظهار داشت: مستمری بگیران هر سال می توانند یک سطح بالاتر را انتخاب کنند و سطوح درآمدی خود را ارتقا دهند.

کمالی گفت: با پیشنهاد همه مدیران استان ها و برای اولین بار دو سطح دیگر به ۸ سطح درآمدی صندوق بیمه روستایی و عشایری اضافه شد؛ در سطح ۹ و  ۱۰ افرادی که وضع درآمدی بهتری دارند می‌توانند مبلغ مستمری ماهیانه بالاتری بگیرند.

وی حداقل مبلغی که یک بیمه پرداز برای یکسال باید پرداخت کند را ۷۵۰ هزار تومان و حداکثر آن را ۴۲۶۰ هزارتومان عنوان کرد و افزود: براساس تورم در جامعه سعی شده است تا سطوح درآمدی افزایش پیدا کند تا حقوق پرداختی به مستمری بگیران کفاف زندگی آن‌ها را بدهد.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس از امضا ی چندین تفاهم‌نامه با دستگاه های مختلف خبرداد و عنوان کرد: در راستای این تفاهم نامه ها با سازمان های مختلف افراد واجد شرایطی که هیچگونه پوشش بیمه ای ندارند تحت عضویت صندوق در می آیند.

وی ادامه داد: ۱۵ هزار از مستمری بگیران کمیته امداد و ۸ هزار نفر از مستمری بگیران سازمان بهزیستی تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵ میلیون تومان تسهیلات بدون بهره و ضامن به ۱۲۰۰ نفر از مستمری بگیران در فارس پرداخت شد، گفت: بیمه تکمیلی برای مستمری بگیران سراسر کشور پیش‌بینی شد که ۳ استان به صورت پایلوت انتخاب شده اند ودر آینده به کل استان ها  نیز تامین داده می شود.

کمالی عنوان کرد: براساس پیشنهاد ارائه شده به دولت زنان سرپرست خانوار دارای سه فرزند به صورت رایگان عضو بیمه روستایی و عشایری  می شوند و سهم ۵ درصد و ۱۰ درصد آن ها توسط خود دولت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس افزود: برای ۲۳  دستگاه اجرایی که عضو ستاد توسعه توسعه راهبردی هستند؛ سهمیه تکلیفی مشخص کردیم تا افراد واجد شرایط را شناسایی و به کارگزاران ما در همه استان معرفی کنند.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.