تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1402 - 12:07
169 بازدید
کد خبر : 208922

آیا سئو در سال ۲۰۲۴ مرده خواهد بود؟

آیا سئو در سال ۲۰۲۴ مرده خواهد بود؟

  آیا از شنیدن اینکه بازاریابان دیجیتال می گویند سئو مرده است خسته شده اید؟ خوب، یک خبر خوب! ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که سئو هنوز زنده است و در سال ۲۰۲۴ و بعد از آن نیز شروع به کار خواهد کرد اگر زنده و سالم است، چرا بسیاری از مردم می

 

آیا از شنیدن اینکه بازاریابان دیجیتال می گویند سئو مرده است خسته شده اید؟ خوب، یک خبر خوب! ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که سئو هنوز زنده است و در سال ۲۰۲۴ و بعد از آن نیز شروع به کار خواهد کرد

اگر زنده و سالم است، چرا بسیاری از مردم می پرسند که آیا مرده است؟

 

آیا سئو مرده است؟

هیچ راه دیگری برای گفتن آن وجود ندارد: سئو بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال است. واقعا – جدا. بر اساس گزارش اخیر Statista (باز کردن لینک در پنجره جدید)، ۳۱ درصد از خریداران برای انتخاب خرید بعدی خود از موتورهای جستجو استفاده می کنند، که بیشتر از کسانی است که از رسانه های اجتماعی (۲۸ درصد) یا وب سایت های خرده فروشان (۱۸ درصد) استفاده می کنند.

 

به عبارت دیگر، مردم هنوز در اینترنت برای یافتن وب سایت هایی با اطلاعاتی در مورد چیزهایی که می خواهند بخرند جستجو می کنند. از آنجایی که سئو همچنان توجه این افراد را به خود جلب می کند، هنوز مرده نیست.

 

اما درک اینکه چرا برخی می گویند SEO مرده است – یا حداقل در اورژانس آسان است.

 

چرا برخی از بازاریابان دیجیتال می گویند سئو مرده است؟

بازاریابان دیجیتال اغلب می گویند سئو مرده است زیرا احساس می کنند صنعت خیلی سریع در حال تغییر است. آنها نمی توانند با استراتژی ها و تاکتیک های جدید همگام شوند. برخی دیگر برای عقب نماندن از رقبا تلاش می کنند.

 

سرمایه‌گذاری در کمپین‌های روابط عمومی یا رسانه‌های اجتماعی قوت گرفته است

برخی از بازاریابان ممکن است به چند دلیل احساس کنند که سرمایه گذاری در روابط عمومی و بازاریابی رسانه های اجتماعی موثرتر از SEO است:

 

  1. آگاهی از برند: روابط عمومی و بازاریابی رسانه های اجتماعی همچنین متن ریپورتاژ آگهی می توانند به طور موثر آگاهی برند را ایجاد کنند. آنها برندها را قادر می سازند تا در سطح شخصی با مخاطبان هدف خود درگیر شوند.
  2. ایجاد رابطه: برندها می توانند روابط بلندمدتی برقرار کنند که به ارجاعات دهان به دهان مثبت و افزایش وفاداری مشتری تبدیل شود.
  3. مقرون به صرفه بودن: برخی از بازاریابان فکر می کنند روابط عمومی و بازاریابی رسانه های اجتماعی مقرون به صرفه تر از سئو هستند.

 

برخی تغییرات گوگل سازگاری را سخت می کند

گوگل در تلاش است تا با دادن اطلاعات لازم به آنها در وقت صرفه جویی کند بدون اینکه آنها را مجبور به کلیک کردن بر روی یک پیوند کند. به عنوان مثال، گوگل اطلاعاتی را در صفحه نتایج جستجوی خود ارائه می کند. اغلب، آنچه به دست می آورید برای تصمیم گیری کافی است.

 

به عنوان مثال، اگر بخواهید «چگونه یک لوله نشتی را تعمیر کنیم» را جستجو کنید، ممکن است لیستی از پاسخ ها و محتوای مرتبط دریافت کنید. به همه آنها می توانید بدون رفتن به یک صفحه وب دسترسی داشته باشید (لینک را در پنجره جدید باز کنید). این برای مصرف کننده ای که به دنبال پاسخ سریع است عالی است. برای شرکت‌ها و تیم‌های سئوی ۲۰۲۴ که برای ایجاد ترافیک استخدام می‌کنند، زیاد نیست.

 

نتایج جستجوی پولی

نتایج پولی تاثیر قابل توجهی بر آنچه جستجوگران در گوگل می بینند داشته است. به عنوان مثال، نتایج پولی در بالای صفحه نتایج جستجو ظاهر می شود، اغلب قبل از نتایج ارگانیک (غیر پرداختی). این بدان معنی است که جستجوگران بیشتر احتمال دارد نتایج پولی را ببینند و روی آنها کلیک کنند، به خصوص اگر تبلیغ مربوط به جستجوی آنها باشد.

 

گوگل همچنین نتایج محلی پولی را معرفی کرده است که در بخشی از SERP ظاهر می شود که مشاغل محلی مرتبط با عبارت جستجو را نشان می دهد. نتایج محلی پولی اغلب دارای نقشه و مسیرهای کسب و کار هستند که جستجوگران را برای یافتن شرکت‌های محلی و تعامل با آنها آسان‌تر می‌کند. تمام آن نتایج پرداخت شده، املاک دیجیتالی را که قبلاً توسط نتایج سئوی ارگانیک نگهداری می شد، اشغال می کنند.

 

SGE گوگل

Google’s Search Generative Experience (SGE) (باز کردن پیوند در پنجره جدید) از هوش مصنوعی برای ارائه پاسخ کامل به سؤالات جستجو در بالای نتایج استفاده می کند.

 

برای مثال، فرض کنید می‌خواهید بپرسید: “اگر به ورمونت نقل مکان کنم، چه نوع ماشینی باید بخرم؟” در بالای صفحه نتایج، SGE به شما پاسخ کاملی به سوال شما می دهد، از جمله جزئیاتی در مورد انواع وسایل نقلیه که باید در نظر بگیرید و دلایلی که چرا آنها در ورمونت خوب عمل می کنند.

 

به عنوان مثال، ممکن است اطلاعاتی در مورد وسایل نقلیه ای ببینید که در برف عملکرد خوبی دارند، می توانند فصل گل و لای ورمونت را مدیریت کنند، یا فضای ذخیره سازی کافی برای اسکی و اسنوبرد دارند. همچنین ممکن است ملاحظات دیگری را به شما نشان دهد که باید در هنگام لگد زدن به لاستیک ها و نگاه کردن به زیر کاپوت در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است ارزش مسافت پیموده شده خوب گاز بزرگراه را به دلیل فواصل بین شهرهای ورمونت مورد بحث قرار دهد.

 

در مورد آن اشتباه نکنید: SGE گوگل یک تغییر دهنده بازی SEO است. اما در حالی که ممکن است به نظر می رسد یک میخ در تابوت باشد، اینطور نیست. در واقع، همانطور که در بخش بعدی بحث خواهیم کرد، می‌تواند جان تازه‌ای به SEO، به‌ویژه برای کسب‌وکارها بدهد.

 

چشم انداز سئوی ارگانیک برای سال ۲۰۲۳

به غیر از مخالفان، سئوی ارگانیک هنوز بخش مهمی از هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ و پس از آن نیز همینطور باقی بماند. با استفاده از موارد زیر، می توانید چشم انداز مثبتی را برای برنامه سئوی خود در سال ۲۰۲۳ تضمین کنید:

 

  • SGE گوگل: می توانید از کلمات کلیدی و کلیدواژه های زنجیره بلند استفاده کنید تا سایت شما یکی از منابع پاسخ های SGE باشد. علاوه بر این، مشتریان همچنان نتایج جستجو را در زیر پاسخ SGE دریافت می کنند. این بدان معنی است که سایت شما ممکن است در قطعه SGE یا در نتایج جستجوی سنتی نشان داده شود. این فرصت اضافی می تواند به بسیاری از مشاغل باعث تقویت سئو شود.
  • تجربه کاربر (UX): گوگل در سال‌های اخیر تاکید زیادی بر تجربه کاربر داشته است و این یک عامل کلیدی در سئو در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ است. این شامل عواملی مانند سازگاری با موبایل، سرعت صفحه، سهولت پیمایش و طراحی کلی است. . کسب و کارهایی که UX را در اولویت قرار می دهند به احتمال زیاد در نتایج جستجو رتبه خوبی دارند.
  • قطعه های ویژه: این نتایج جستجو در بالای SERP ظاهر می شوند و خلاصه ای از پاسخ به یک عبارت جستجو را ارائه می دهند. تکه‌های ویژه هنوز زنده و فعال هستند، به خصوص به این دلیل که SGE هنوز در حال انتشار است. بهینه‌سازی محتوا برای قطعه‌های برجسته می‌تواند دید را افزایش داده و ترافیک را به یک وب‌سایت هدایت کند.
  • E-E-A-T: تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد (E-E-A-T) یک عامل مهم در سئو، به ویژه برای مشاغل در صنایع فنی، بهداشتی و مالی است. گوگل تاکید بیشتری بر E-E-A-T دارد تا اطمینان حاصل کند که اطلاعات دقیق و قابل اعتماد به جستجوگران ارائه می شود.

 

چالش های سئو که بازاریابان دیجیتال در سال ۲۰۲۳ با آن مواجه بودند

سئو بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال است، زیرا کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که یک وب سایت در نتایج موتورهای جستجو قابل مشاهده است. به این ترتیب، بازاریابان دیجیتال باید از آخرین روندها و چالش‌های سئو به‌روز باشند.

تغییرات در الگوریتم گوگل

یکی از بزرگترین چالش های بازاریابان دیجیتال در سال ۲۰۲۳ تغییرات الگوریتم گوگل بود. گوگل چندین بار در سال الگوریتم جستجوی خود را تغییر می دهد که می تواند به شدت بر ترافیک وب سایت و رتبه بندی تأثیر بگذارد. به این ترتیب، بازاریابان دیجیتال باید در راس این تغییرات باقی بمانند و استراتژی های سئوی خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

 

نکته کلیدی این است که بر آنچه گوگل می گوید تمرکز کنید، همانطور که در بالا ذکر شد، E-E-A-T است. محتوای سایت شما باید مهارت و اقتدار را نشان دهد و در عین حال اعتماد جستجوگران و سایر سایت‌ها را نیز جلب کند. هر چه جستجوگران زمان بیشتری را در صفحات شما صرف کنند، گوگل ممکن است اعتماد بیشتری به آن اختصاص دهد. به طور مشابه، هر بار که شخصی چیزی را در سایت شما به اندازه کافی ارزشمند می یابد که به آن لینک دهد، در رتبه بندی موتورهای جستجوی خود دچار افت می شوید.

 

جستجوی صوتی

همانطور که جستجوی صوتی محبوب تر می شود، بازاریابان دیجیتال باید استراتژی های خود را برای بهینه سازی محتوای خود برای درخواست های جستجوی صوتی تطبیق دهند. تکنیک‌های سئو سنتی که بر عبارات کوتاه و غنی از کلمات کلیدی تمرکز می‌کنند ممکن است دیگر برای جستجوی صوتی کافی نباشند، زیرا افراد تمایل دارند از عبارات مکالمه طولانی‌تر هنگام صحبت با دستیاران صوتی استفاده کنند.

 

اشباع محتوا

اشباع محتوا از فراوانی محتوا در اینترنت ناشی می شود، و ایجاد مطالبی که شما را از بسته متمایز می کند، چالش برانگیز است. یک عامل کلیدی در ایجاد محتوای برجسته، تمرکز بر کیفیت بر کمیت است. اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که تا آنجایی که ممکن است برای افزایش حضور آنلاین خود تولید کنید، اما واقعیت این است که محتوای با کیفیت بالا همان چیزی است که واقعاً توجه مخاطبان شما را به خود جلب می کند و باعث می شود آنها برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردند.

 

اولویت‌بندی استراتژی موبایل اول

در نهایت، بازاریابان دیجیتال باید ابتدا برای تلفن همراه استراتژی داشته باشند، فقط به این دلیل که کاربران اغلب ترجیح می دهند به جای رایانه، جستجو در دستگاه های شخصی خود را انجام دهند. به عنوان مثال، در پایان سال ۲۰۲۲، ۵۹ درصد از کل ترافیک وب سایت توسط دستگاه های تلفن همراه ایجاد شده است.(لینک را در پنجره جدید باز کنید)

 

از آنجایی که افراد بیشتری از طریق دستگاه های تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی پیدا می کنند، بازاریابان دیجیتال باید اطمینان حاصل کنند که وب سایت آنها برای موبایل بهینه شده است. این شامل حصول اطمینان از واکنش‌گرا بودن وب‌سایت‌هایشان و طراحی سازگار با موبایل است.

 

آینده سئو

آینده سئو در سال ۲۰۲۴ شامل موارد زیر است:

  • بهینه سازی سایت خود برای SGE گوگل و سایر موتورهای جستجو با کمک هوش مصنوعی. این شامل ارائه پاسخ‌های واضح به پرسش‌های جستجوی نوشته شده توسط متخصصان و پشتیبانی شده توسط منابع با کیفیت است. اگر بیوگرافی دقیق نویسنده و پیوندهایی به سایر آثار منتشر شده آنها را اضافه کنید، ممکن است مقالات و وبلاگ هایی که منتشر می کنید رتبه بالاتری داشته باشند.
  • خرید گوگل به عنوان یک فرصت سئو در حال ظهور است. Google Shopping محصولاتی را در اختیار جستجوگران قرار می دهد، از جمله اطلاعاتی در مورد مکان خرید اقلام. با ایجاد حساب Google Merchant Center و بهینه سازی فید محصول خود، می توانید شانس ظاهر شدن به عنوان گزینه خرید برای خریداران را افزایش دهید.
  • خزیدن های کمتر توسط Google، در نتیجه ظاهر شدن محتوای تازه در SERP بیشتر طول می کشد. گوگل در تلاش است تا ردپای کربن خود را کاهش دهد و یکی از راه هایی که می تواند این کار را انجام دهد کاهش فرکانس خزیدن در اینترنت است. خزیدن کمتر ممکن است باعث شود که تغییراتی که ایجاد می‌کنید برای جستجوگران ظاهر شود.

 

به طور خلاصه، آینده سئو بیشتر بر مشتری متمرکز است. این کار کمتر مربوط به ایجاد سایتی است که به خوبی برند شما را منعکس می کند و بیشتر در مورد تولید محتوایی است که مطابق با خواسته یا انتظار کاربران باشد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.