تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 2:00
138 بازدید
کد خبر : 208787

افزایش ۹۷ درصدی بودجه دانشگاه تربت‌حیدریه توسط وزارت علوم

افزایش ۹۷ درصدی بودجه دانشگاه تربت‌حیدریه توسط وزارت علوم

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس خاشعی‌ سیوکی افزود: بر این اساس در بخش بودجه هزینه‌ای که صرف امور آموزشی، پژوهشی و حقوق پرسنل می‌شود، رقم آن با رشد نزدیک به ۳۰ درصد، از ۴۱ به ۶۸ میلیارد تومان افزایش یافت. وی گفت: در بخش بودجه تملک دارایی که رقم آن صرف امور عمرانی و ساخت

افزایش ۹۷ درصدی بودجه دانشگاه تربت‌حیدریه توسط وزارت علوم

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس خاشعی‌ سیوکی افزود: بر این اساس در بخش بودجه هزینه‌ای که صرف امور آموزشی، پژوهشی و حقوق پرسنل می‌شود، رقم آن با رشد نزدیک به ۳۰ درصد، از ۴۱ به ۶۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی گفت: در بخش بودجه تملک دارایی که رقم آن صرف امور عمرانی و ساخت و ساز می‌شود، با رشد ۱۷۰ درصدی از ۱.۷ به نزدیک ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

خاشعی‌سیوکی افزود: در بخش بودجه اختصاصی که تامین آن بیشتر بر عهده و تلاش خود ما بستگی دارد، رقم آن با رشد ۸۰ درصدی از پنج به ۹ میلیارد تومان رسید.

وی همچنین گفت: نظر به اهمیت زعفران به عنوان محصول پایه این خطه در حوزه کشاورزی و به تبع آن ضرورت وجود تشکیلاتی بزرگ و بروز در حوزه تحقیق، پژوهش، توسعه، ترویج و آموزش به دست‌اندر‌کاران، اقدام به استقرار تنها پژوهشکده ملی زعفران در زیرمجموعه دانشگاه تربت‌حیدریه شد که تنها در این بخش، ردیف ویژه‌ای به میزان ۲ میلیارد تومان به پژوهشکده زعفران اختصاص یافت و سرجمع این ارقام رشد ۹۷ درصدی بودجه را برایمان به ارمغان داشت.

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: اهمیت این افزایش میزان بودجه زمانی بیشتر مشخص می‌شود که همگان بدانند از سال ۹۷ بودجه این دانشگاه با چند دانشگاه هم‌سطح خودش در این منطقه تقریبا همسان و حتی شوربختانه به نسبت آنها از رشد کمتری نیز، برخوردار بود.

خاشعی‌سیوکی اضافه کرد: این در حالیست که ملاک افزایش بودجه یک دانشگاه، یک مجموعه مرتبط با هم شامل رشد در پذیرش دانشجو، تعداد استاد، اقدامات زیربنایی و عمرانی، توسعه فضای آموزشی و تحقیقاتی و تعداد کارمندان است.

وی گفت: خوشبختانه از آنجا که این دانشگاه از یک حامی مالی خصوصی به نام بنیاد حامیان دانشگاه تربت‌حیدریه برخوردار و بسیاری اقدامات توسعه‌ای آن که موجب برتری نسبت به دیگر دانشگاه‌های هم‌سطح شده‌است را، مدیون اعضای این بنیاد هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.