تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 17:08
160 بازدید
کد خبر : 189014

یک بیمارستان تامین اجتماعی نیاز اساسی بیمه شدگان ۴شهرستان کهگیلویه و بویراحمد

یک بیمارستان تامین اجتماعی نیاز اساسی بیمه شدگان ۴شهرستان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک بیمارستان تامین اجتماعی نیاز اساسی ۴شهر ستان این استان است. «اصغر بهور» روز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تنها یک بیمارستان ملکی(بیمارستان شهدای گمنام یاسوج) در سطح استان داریم که در این بیمارستان اعمال جراحی تعویض مفصل و

یک بیمارستان تامین اجتماعی نیاز اساسی بیمه شدگان ۴شهرستان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک بیمارستان تامین اجتماعی نیاز اساسی ۴شهر ستان این استان است.

«اصغر بهور» روز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تنها یک بیمارستان ملکی(بیمارستان شهدای گمنام یاسوج) در سطح استان داریم که در این بیمارستان اعمال جراحی تعویض مفصل و لگن با استفاده از توان متخصصان استان رایگان انجام می شود.

وی اظهارکرد: در هر کدام از شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران یک پلی کلنیک تخصصی داریم که به ترتیب در این کلنیک ها ۴۰ پزشک متخصص، ۱۰ پزشک متخصص و ۳۰ پزشک متخصص همکاری دارند و به مردم و بیمه شدگان خدمات ارائه می دهند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش از ۲۸۰ هزار نفر جمعیت شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده است که این شهرستان ها هم اکنون فاقد یک بیمارستان تامین اجتماعی هستند و مظلوم واقع شده اند. در حالی که از این چهار شهرستان تنها در شهر دهدشت یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی دولتی وجود دارد.

بهور تصریح کرد: ساخت و حداث بیمارستان تامین اجتماعی نیاز اساسی شهر دهدشت و سه شهر دیگر این حوزه است چراکه از سال ۷۴ تا کنون تنها یک درمانگاه تامین اجتماعی دارند.

۳۵۰هزار بیمه شده تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد

وی ادامه داد: بیشتر جمعیت شهرستان کهگیلویه کارگر بوده که در استان‌های همجوار مشغول به کار هستند اما خدمات درمانی را در شهرستان دریافت می کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:  ۳۵۰هزار نفر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بیمه شده تامین اجتماعی هستند که باید حتما براساس شاخص ها یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی داشته باشیم اما هم اکنون نداریم و دنبال و پیگیر هستیم که بیمارستان شهدای گمنام یاسوج را به یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی تبدیل کنیم.

دریافت خدمات رایگان بیمه شدگان تامین اجتماعی

بهور تاکید کرد: ۱۹میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای توسعه بیمارستان شهدای گمنام یاسوج اختصاص داده شده که عملیات توسعه این بیمارستان در آینده نزدیک(بهمن یا اسفندماه امسال) آغاز می شود.

وی گفت: در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد که تامین اجتماعی حتی یک درمانگاه هم ندارد بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند خدمات رایگان از مراکز علوم پزشکی دریافت کنند.

با کمبود متخصص پوست مواجهیم

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: هم اکنون تنها با کمبود پزشک متخصص پوست مواجهیم اما در زمینه سایر رشته ها با کمبود و مشکلی مواجه نیستیم.

بهور افزود: در شهر سی سخت نیز درمانگاه تامین اجتماعی ساخته و احداث می شود چراکه در شهر سی سخت ۱۲هزار نفر و در شهر پاتاوه ۵ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی وجود دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:  ۸۰۰ نفر بیمار خاص شامل ۷۰ بیمار دیالیزی، ۴۰۰ بیمار تالاسمی، ۳۲۰ بیمار سرطانی و ام اس و ۸ بیمار هموفیلی، تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و همچنین به حدود ۴ هزار بیمار صعب العلاج در استان خدمات ارائه می دهیم.

بهور عنوان کرد: مراجعه کنندگان به مراکز درمانی بستری و سرپایی تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ایام کروناویروس نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ نفر از کادر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به بیماری کروناویروس مبتلا شدند، بیان کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲میلیارد تومان در زمینه بیماران کرونایی هزینه کرده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.