تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 17:54
127 بازدید
کد خبر : 183167

چرا بعضی کالاها در گمرک معطل می‌مانند؟

چرا بعضی کالاها در گمرک معطل می‌مانند؟

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم بین سازمانی وجود دارد، تصریح کرد: گاهی تخصیص ارز دچار معطلی شده و این امر باعث عدم ترخیص کالاها می‌شود. حسن رحیمی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اینکه بعضی از کالاها مدت زیادی در گمرک می‌مانند بدلیل این است که ما با چندین

چرا بعضی کالاها در گمرک معطل می‌مانند؟ 

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم بین سازمانی وجود دارد، تصریح کرد: گاهی تخصیص ارز دچار معطلی شده و این امر باعث عدم ترخیص کالاها می‌شود.

حسن رحیمی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اینکه بعضی از کالاها مدت زیادی در گمرک می‌مانند بدلیل این است که ما با چندین سازمان دیگر در ارتباطیم؛ سازمان‌های همجوار مجوزهای قانونی صادر می‌کنند و متاسفانه عمده این ماندگاری‌ها در گمرک بدلیل عدم صدور مجوزهای لازم از طرف این سازمان‌های مذکور است.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم بین سازمانی وجود دارد، تصریح کرد: گاهی تخصیص ارز دچار معطلی شده و این امر باعث عدم ترخیص کالاها می‌شود.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: تخصیص ارز می‌شود اما تامین لازم برایش انجام نشده این باعث می‌شود کالا معطل بماند و ترخیص آن به تعویق بیافتد.

رحیمی زاده ادامه داد: در بحث واردات در چند سال اخیر بدلیل این شرایط ارزی کشور و مشکلاتی که وجود داشته تصمیمات دولت بر این بوده که واردات بسیاری از کالاها ممنوع شود.

وی افزود: اجازه واردات بیش از سه هزار قلم کالا را در چند سال اخیر نداشتیم و قاعدتا افغانستان هم مستثنی از این امر نیست؛ ضمن اینکه افغانستان کشوری هم نیست که کالاهای متنوع و یا صنعتی داشته باشد که ما بتوانیم وارد کنیم.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: از کشور افغانستان بیشتر در بحث محصولات کشاورزی می‌توانیم وارد کنیم که آن هم به دلیل مشکلات قرنطینه‌ای گاهی به تعویق می‌افتد، اا باید در این بخش کار شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث محصولات کشاورزی قطعا باید این تراز تجاری را مثبت کنیم اما راهکار این است که اگر نمی‌توانیم واردات قطعی انجام دهیم می‌توانیم واردات موقت برای فرآوری داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.