تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1400 - 11:42
167 بازدید
کد خبر : 193415

پیشگیری، راهکاری مناسب برای مقابله با حوادث است

پیشگیری، راهکاری مناسب برای مقابله با حوادث است

ایسنا/آذربایجان شرقی رییس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و پژوهش شهرداری تبریز گفت: باید از افزایش کانون‌های خطر جلوگیری کرده و در مقابل نسبت به آنچه در توان داریم دیگر مسائل را رفع کنیم و با پیشگیری از افزایش خطرات جلوگیری کرده و مخاطرات نقاط احصا شده را با مدیریت کاهش دهیم. محمدرضا روشنی در نشست تخصصی «بررسی

پیشگیری، راهکاری مناسب برای مقابله با حوادث است

ایسنا/آذربایجان شرقی رییس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و پژوهش شهرداری تبریز گفت: باید از افزایش کانون‌های خطر جلوگیری کرده و در مقابل نسبت به آنچه در توان داریم دیگر مسائل را رفع کنیم و با پیشگیری از افزایش خطرات جلوگیری کرده و مخاطرات نقاط احصا شده را با مدیریت کاهش دهیم.

محمدرضا روشنی در نشست تخصصی «بررسی علل و پیامدهای انفجارها و آتش سوزی‌های اخیر» که در مرکز پژوهش‌های شورای تبریز برگزار شد با تاکید بر پیشگیری از وقوع حوادث اظهار کرد: توان ما در مقابله با حوادث مناسب نیست بنابراین باید در حوزه‌ی پیشگیری کار کنیم.

روشنی افزود: نباید اجازه دهیم کانون‌های خطر افزایش یابد و در مقابل باید نسبت به آنچه در توان داریم دیگر مسائل را رفع کنیم و با پیشگیری از افزایش خطرات جلوگیری کرده و مخاطرات نقاط احصا شده را با مدیریت کاهش دهیم.

وی با اشاره به اهمیت آمار در بحث برنامه‌ریزی مناسب برای پیشگیری از وقوع حوادث اضافه کرد: بدون آمار نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم چراکه آمار در بحث پیشگیری حرف اول را می‌زند و البته آماری که بر اساس شاخص‌های تعیین شده ارائه شود حائز اهمیت است.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و پژوهش‌های شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: اگر آمار دقیقی ارائه شود می‌توان به خوبی مدیریت ریسک کرد تا علل حوادث ریشه یابی شود.

بی‌توجهی به حوادث اخیر موجب تشدید مخاطرات می‌شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریز نیز در این مراسم گفت: حوادث یک ماه اخیر نشان دهنده این بود با مسائلی روبرو هستیم که زمینه‌ی آنها در گذشته وجود داشته و اگر با بی‌توجهی از کنار آنها بگذریم تکرار این موضوعات موجب تشدید مخاطرات خواهد شد.

روح الله رشیدی با بیان اینکه یکی از تکالیف ذاتی مرکز پژوهش‌ها برخورد عالمانه با مسائل و موضوعات شهری است، اظهار کرد: عوامل اجرایی و خدماتی که به صورت روزمره درگیر مسائل و موضوعات شهری هستند مجالی برای اندیشیدن در خصوص این موضوعات را ندارند و با توجه به اینکه تبریز شهری پرمخاطره و آبستن حوادث بوده، ضروری است تا گروهی یا مرکزی با چشم بینا و فراغ خاطر این موضوعات را بررسی کنند.

وی افزود: بیشترین خسارت‌ها به این دلیل بود که نتوانستیم از این مخاطرات به نتایج و تجربیاتی مناسب برسیم تا بتواند عامل تغییر در سیاست‌های اجرایی باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: هر پدیده‌ای که تکرار شده و از لحاظ کثرت و شدت از نظر مردم آزار دهنده باشد، موضوعی است که باید بررسی شود.

وی اضافه کرد: تعداد مرگ و میرهای ناشی از تصادفات درون شهری قابل توجه است چرا که طی هفت ماه گذشته بیش از ۷۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و همین تعداد مرگ و میر وضعیت غیرعادی را گزارش می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی خاطرنشان کرد: باید در صورت نیاز با تغییر سیاست‌گذاری و نظارت بیشتر و یا تغییر شیوه‌ی شهرسازی راهکارهای مناسبی برای مقابله و پیشگیری از اتفاقات و حوادث تعریف شود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.