تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 10:59
145 بازدید
کد خبر : 184989

هنیه: ماهیت نبرد با دشمن اسرائیلی تغییر کرده است/حماس به نیابت از هیچ کس نمی‌جنگد

هنیه: ماهیت نبرد با دشمن اسرائیلی تغییر کرده است/حماس به نیابت از هیچ کس نمی‌جنگد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی نبرد فعلی با رژیم صهیونیستی را متفاوت از نبردهای گذشته خواند و بر برخورداری مقاومت از سلاح بازدارنده و استراتژیک تاکید کرد. به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با حضور در برنامه “المقابله” شبکه الجزیره اظهار کرد: حماس یک نبرد پیچیده را با دشمن

هنیه: ماهیت نبرد با دشمن اسرائیلی تغییر کرده است/حماس به نیابت از هیچ کس نمی‌جنگد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی نبرد فعلی با رژیم صهیونیستی را متفاوت از نبردهای گذشته خواند و بر برخورداری مقاومت از سلاح بازدارنده و استراتژیک تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با حضور در برنامه “المقابله” شبکه الجزیره اظهار کرد: حماس یک نبرد پیچیده را با دشمن اسرائیلی مدیریت می‌کند و تمامی نبردهای گذشته را مورد بررسی قرار داده تا متوجه اشتباهات و نقاط قوت خود شود و همچنین به نیارهای راهبردی لازم برای مقابله پی ببرد.

وی در این باره گفت: رهبری حماس جنگ اول اسرائیل علیه نوار غزه که اواخر سال ۲۰۰۸ انجام شد را مورد ارزیابی قرار داده است. این جنگ به ما نشان داد که ماهیت رویارویی با اشغالگران متفاوت از گذشته است و ارزیابی ما این بود که به تصمیماتی استراتژیک نیاز داریم.

وی تاکید کرد: ما تصمیم گرفته‌ایم به یک سلاح بازدارنده از نوع موشکی، یک سلاح استراتژیک مثل حفر تونل‌ها و یک سلاح برای مقابله با تانک‌ها و خودروهای نظامی که به نوار غزه نفوذ می‌کنند، مجهز شویم.

هنیه همچنین تصریح کرد: این طرح دفاعی مورد تایید رهبری حماس در داخل و خارج قرار گرفته است و بودجه لازم برای آن با حمایت‌ها کشورهای عربی و اسلامی تامین شده است. این طرح توانایی‌ها و قدرت مقاومت را نشان داد چنان که در نبرد سال ۲۰۱۲ پس از ترور “احمد الجعبری”، از رهبران حماس که نیاز به پاسخی معادل این ترور حس شد این قدرت نمایان شد و ما تصمیم به بمباران تل‌آویو گرفتیم.

وی افزود: جنگ ۲۰۰۹ نبرد پایداری و جنگ ۲۰۱۲ نبرد به چالش کشیدن دشمن و جنگ ۲۰۱۴ نبردی بود برای از بین بردن حیثیت و ابهت ارتش رژیم اشغالگر با گذاشتن پای نیروی گردان‌های عز الدین قسام روی سر سرباز اسرائیلی و در نهایت جنگ ۲۰۲۱ تمرینی برای آزادی کامل بود.

هنیه گفت که به عقیده او استراتژی کنونی آمریکا “آرام ساختن جبهه‌ها در منطقه” است، اما از نظرش انفجار اوضاع به دلیل تخلفات ارتش اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان آن در کرانه باختری و قدس هم بعید نیست.

وی ادامه داد: نوار غزه پس از نبرد شمشیر قدس ثابت کرد که مقاومت در غزه نسبت به تحولات فلسطین بی تفاوت نخواهد بود.

درباره رابطه با ایران نیز هنیه با تاکید بر اینکه مقاومت در برابر اشغالگری بر اساس دستور کار فلسطین انجام می شود، تاکید کرد که حماس “به نیابت از کسی جنگ نمی‌کند.”

وی افزود: برادران ما در ایران از حماس یا مقاومت فلسطین نمی‌خواهند که از طرف آنها جنگ نیابتی به راه بیندازند و تصمیم ما مستقل است.

رهبر جنبش حماس در خصوص حمایت‌های ایران از حماس گفت: ایرانی‌ها از بعد مذهبی و ارزشهای مربوط به فلسطین و قدس از حماس حمایت می‌کنند و بعد دوم این است که دشمن اسرائیلی دشمن مشترک ما و ایران است.

هنیه درباره روابط با مصر و عربستان نیز تصریح کرد: حماس دنبال روابط با همه است و روابط بسیار قوی و مهمی با مصر و همچنین روابط تاریخی با عربستان سعودی دارد.

وی افزود: تغییراتی که در روابط با عربستان رخ داد، از طرف ما نبود، بلکه از طرف برادرانمان در این کشور بود و از دستگیری گروهی از برادرانمان متعجب شدیم.

هنیه ادامه داد: میانجی‌گری‌هایی درباره عربستان وجود دارد و ما بدون میانجی‌گری در ارتباط هستیم. من پیام‌های زیادی برای ملک سلمان، پادشاه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان ارسال کرده‌ام.

هنیه گفت: ما با سازمان ملل و کشورها و مقامات عربستان صحبت کردیم تا این مشکل را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.