تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 16:54
158 بازدید
کد خبر : 191154

موردی از احتکار در بازار کرمانشاه مشاهده نشده/ گران‌فروشی و احتکار را گزارش کنید

موردی از احتکار در بازار کرمانشاه مشاهده نشده/ گران‌فروشی و احتکار را گزارش کنید

عکس از آرشیو ایسنا/کرمانشاه مدیر بازرسی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون موردی از احتکار در بازار کرمانشاه مشاهده نشده، از مردم استان خواست هر نوع کم فروشی، گران فروشی و احتکار را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند. منصور کاکایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه فعلا موردی

موردی از احتکار در بازار کرمانشاه مشاهده نشده/ گران‌فروشی و احتکار را گزارش کنید
عکس از آرشیو

ایسنا/کرمانشاه مدیر بازرسی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون موردی از احتکار در بازار کرمانشاه مشاهده نشده، از مردم استان خواست هر نوع کم فروشی، گران فروشی و احتکار را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

منصور کاکایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه فعلا موردی از احتکار در سطح بازار کرمانشاه مشاهده نکرده ایم، گفت: همه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم خصوصا برنج، روغن و شکر به وفور در مغازه ها موجود است.

کاکایی با بیان اینکه کمبودی از نظر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بازار وجود ندارد، به مردم استان اطمینان خاطر داد دغدغه تامین اقلام اساسی مورد نیاز خانواده های خود را نداشته باشند.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  با اشاره به نظارت بر بازار برای برخورد با هر نوع احتکار اقلام بخش کشاورزی، گفت: بازرسان به طور مستمر در حال بازرسی بازار هستند.

وی اضافه کرد: موجودی همه انبار ها مشخص است و اگر احتکاری هم باشد خارج از شبکه توزیع رسمی صورت خواهد گرفت که برخورد با این دست احتکارها نیاز به همراهی شهروندان دارد.

کاکایی ادامه داد: با هر نوع احتکار کالاهای اساسی برخورد جدی خواهد شد و به محض دریافت گزارشی از هر نوع احتکار نیروهای بازرسی در اسرع وقت پای کار آمده و پرونده را خارج از نوبت بررسی خواهند کرد تا با متخلفان برخورد جدی شود.

وی سپس با بیان اینکه بازرسی هدفمند مراکز عرضه محصولات کشاورزی را برای برخورد با محتکران از طریق شهروندان پیگیری می کنیم، ادامه داد: شهروندان می توانند تخلفات بازار محصولات کشاورزی مثل کم فروشی، گران فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و … را با شماره تماس ۱۲۴ اطلاع داده تا در اولین فرصت بازرسان برای رصد گزارش ها و پیگیری تخلفات  اعزام شوند.

وی با بیان اینکه پذیرای گزارشات مردمی هستیم، ادامه داد: از ابتدای دی ماه تاکنون ۳۵۰ مورد گزارش تلفنی تخلفات واحدهای عرضه محصولات کشاورزی را از سوی شهروندان کرمانشاهی داشته ایم که تمامی این گزارش ها که البته برخی هم غیرواقعی بوده، پیگیری شده است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه از ابتدای دی ماه ۲۷ تیم بازرسی در شهر کرمانشاه و در هر کدام از شهرستانها هم حداقل سه تیم کار نظارت بر بازار محصولات کشاورزی را به طور مستمر و روزانه انجام می دهند، گفت: در این مدت ۳۵۰۰ واحد که توزیع کننده کالاهای اساسی پرمصرف بخش کشاورزی مثل نان، گوشت، تخم مرغ و… هستند، بازرسی شده اند.

کاکایی ادامه داد: در این بازررسی ها ۳۰۵ فقره پرونده تشکیل شده که تمامی این پرونده ها برای پیگیری و برخورد به تعزیزات معرفی شده اند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.