تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 17:25
43 بازدید
کد خبر : 191392

مهارت آموزی موتور محرک اشتغال و رفع بیکاری

مهارت آموزی موتور محرک اشتغال و رفع بیکاری

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از مهارت آموزی به عنوان موتور محرکی در جهت ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری یاد کرد که می تواند به تغییر نگاه به مقوله مهارت آموزی در کشور منجر شود. پوراندخت نیرومند در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم بهره مندی زنان از دوره

مهارت آموزی موتور محرک اشتغال و رفع بیکاری

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از مهارت آموزی به عنوان موتور محرکی در جهت ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری یاد کرد که می تواند به تغییر نگاه به مقوله مهارت آموزی در کشور منجر شود.

پوراندخت نیرومند در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم بهره مندی زنان از دوره های آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای و اجرای دوره های آموزشی مخصوص بانوان، اظهار کرد: امروز به دلیل مشکلات اقتصادی و نیاز خانواده ها به درآمد بیشتر دوره هایی برای بانوان در مراکز فنی و حرفه ای باید آموزش داده شود که خروجی آن در اشتغال قابل لمس باشد و به کاهش هزینه های معیشتی آنها و کمک به اقتصاد خانوار از طریق ایجاد اشتغال منجر شود.

وی یکی از چالشهای اجتماعی و فرهنگی را نبود مهارت در بین جوانان دانست و افزود: با ترویج و گسترس مراکز آموزشی و توسعه مهارتهای مختلف می توان معضل بیکاری را به حداقل رساند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران درعین حال آمادگی این سازمان برای ارائه خدمات آموزشی به مناطق محروم و شهرستانهایی نظیر قرچک و ورامین را اعلام کرد و گفت: افزایش مهارت در جوانان آموزش دیده در این مناطق از اهمیت بالایی برخوردار است و تلاش می کنیم با گسترش مراکز فنی و حرفه ای و تجهیز این مراکز به لحاظ کمی و کیفی سطح خدمت رسانی به آحاد جامعه را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: به منظور ارائه آموزشهای مهارتی به متقاضیان در این شهرستانها راهکارهای اجرایی لازم بررسی و برنامه ریزی برای دوره های آموزش مهارت و استانداردهای آموزشی بر اساس نیازهای منطقه ای در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گفته نیرومند، نیروی انسانی محور توسعه است و سازمان فنی و حرفه ای به عنوان مجموعه ای که ماموریت پرورش انسانهای توانمند را برعهده دارد تاثیرگذارترین نهاد درزیرساختهای توسعه به شمار می رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای تهران در پایان با بیان اینکه نگاه تحول گرایانه به فنی و حرفه ای انگیزه بالایی ایجاد می کند، از مهارت آموزی به عنوان موتوری محرکی در رفع معضل بیکاری یاد کرد که می تواند نگاه به مقوله مهارت آموزی در کشور را تغییر دهد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.