تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 17:59
137 بازدید
کد خبر : 183230

فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه نهادینه شود

فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه نهادینه شود

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه نهادینه شود. احمد گودرزیان در جلسه شورای فرهنگ عمومی بروجرد که امروز ۲۵ بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی و شناخت زوجین یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مراحل آغاز یک زندگی مشترک است که هر چه این شناخت بیشتر باشد می‌توان عاملی

فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه نهادینه شود

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه نهادینه شود.

احمد گودرزیان در جلسه شورای فرهنگ عمومی بروجرد که امروز ۲۵ بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی و شناخت زوجین یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مراحل آغاز یک زندگی مشترک است که هر چه این شناخت بیشتر باشد می‌توان عاملی در پیشگیری از طلاق محسوب شود.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید در حیطه وظیفه خود برای کمک به جوانان تلاش کنند و با همفکری و فراهم کردن شرایط می‌توان جوانان را در این مسیر یاری کرد.

معاون استاندار لرستان نقش ارگان‌های فرهنگی را در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در جامعه بسیار مهم و کلیدی دانست و گفت:‌ باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی جوانان را به سمت ازدواج‌های آسان و پایدار تشویق کرد.

گودرزیان اضافه کرد: امروز اساس تشکیل یک جامعه پاک و منزه که در قرآن از آن به عنوان حیات طیبه نام برده شده است بر بنیان تشکیل خانواده استوار است و جامعه‌ای از سلامت روح و روان برخوردار است که جوانان ازدواجشان به تاخیر نیفتد و نسبت به انجام این سنت حسنه اهتمام ورزند.

حسن مروتی رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) نیز در این جلسه با اشاره به همایش توسعه شهرستان، اظهار کرد: همایش توسعه شهرستان بروجرد قرار بود اردیبهشت‌ماه برگزار شود ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا مهرماه سال جاری برگزار شد.

وی تصریح کرد:  محورهای همایش در حوزه اقتصادی با تمرکز بر شهرستان بروجرد شامل نقش سرمایه‌گذاری در توسعه پایدار، بهبود فضای کسب‌وکار، کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکار، مدیریت تکنولوژی، تحقیق و توسعه، تبیین نقش خدمات در فراصنعتی بود.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) خاطرنشان کرد: از دیگر محورهای همایش در حوزه اجتماعی با تمرکز بر شهرستان بروجرد شامل نقش توسعه اجتماعی در توسعه پایدار، تبیین توسعه پایدار روستایی و شهری، نقش آموزش در توسعه پایدار امنیت، عدالت و سرمایه اجتماعی بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.