تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 17:07
147 بازدید
کد خبر : 189000

عدالت جنسیتی در دانشگاه‌ها تحقق پیدا کرده است

عدالت جنسیتی در دانشگاه‌ها تحقق پیدا کرده است

ایسنا/کرمانشاه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت: طبق آمارها پس از پیروزی انقلاب اسلامی عدالت جنسیتی در دانشگاه ها تحقق پیدا کرده و شاهد افزایش قابل توجه آمار زنان تحصیلکرده هستیم. دکتر حسن شرفی در مراسمی که امروز(۲۰ بهمن) به منظور تجلیل از دانشجویان بانوی این دانشگاه که در بخش درمان شاغل هستند برگزار

عدالت جنسیتی در دانشگاه‌ها تحقق پیدا کرده است

ایسنا/کرمانشاه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت: طبق آمارها پس از پیروزی انقلاب اسلامی عدالت جنسیتی در دانشگاه ها تحقق پیدا کرده و شاهد افزایش قابل توجه آمار زنان تحصیلکرده هستیم.

دکتر حسن شرفی در مراسمی که امروز(۲۰ بهمن) به منظور تجلیل از دانشجویان بانوی این دانشگاه که در بخش درمان شاغل هستند برگزار شد، بااشاره به اهمیت جایگاه زنان در تمامی عرصه ها، اظهارکرد: امروزه نقش زنان در تمامی  عرصه ها نقش مهم، پررنگ و تاثیرگذاری است.

وی تاکید کرد: همانطور که تجربه ثابت کرده، با مشارکت دادن به زنان می توانیم بالکندگی و شکوفایی بیشتری را در تمامی عرصه های انقلاب اسلامی شاهد باشیم، چرا که هرجا به بانوان اعتماد کرده ایم، ثمره آن اعتماد را دیده ایم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه ارتقاء جایگاه زنان را یکی از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اعتماد به نفسی که به بانوان ایرانی داده شد، شاهد بالندگی آنها در حوزه های مختلف بودیم.

وی دانشگاه‌ها را یکی از این حوزه ها دانست و گفت: طبق آمارها پس از پیروزی انقلاب اسلامی عدالت جنسیتی در دانشگاه ها تحقق پیدا کرده و افزایش قابل توجه آمار زنان تحصیلکرده این را نشان می دهد.

شرفی یادآورشد: در بحث عدالت جنسیتی شغلی هم علیرغم اینکه قدم های بسیار بزرگی برداشته شده، اما هنوز در این زمینه جای کار وجود دارد.

وی به نقش بانوان مدافع سلامت در کنترل شیوع بیماری کرونا هم اشاره ای کرد و گفت: از زمانی که بیماری کرونا همه دنیا را درگیر خود کرده بانوان مدافع سلامت نیز همپای مردان مدافع سلامت برای حفظ جان هموطنان ما تلاش کرده اند که جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: کادر درمان و مدافعان سلامت با ایثارگری و جانفشانی هایی که از خود نشان دادند، باعث شدند که این بیماری طی چند مرحله کنترل شود.

در پایان این مراسم از یازده نفر از بانوان دانشجوی مدافع سلامت دانشگاه علمی کاربردی استان تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.