تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 17:03
151 بازدید
کد خبر : 190058

ضرورت تعریف مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی

ضرورت تعریف مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی

ایسنا/کردستان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: وظایف مراکز آموزش عالی و نهاد دانشگاه‌ در پیشبرد اهداف این انقلاب، بسیار پررنگ و مهم بوده و امروز نیز باید در راستای دانش و آگاهی، مسئولیت اجتماعی ویژه‌ای برای خود تعریف کنند. غلامرضا غفاری در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که با حضور

ضرورت تعریف مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی

ایسنا/کردستان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: وظایف مراکز آموزش عالی و نهاد دانشگاه‌ در پیشبرد اهداف این انقلاب، بسیار پررنگ و مهم بوده و امروز نیز باید در راستای دانش و آگاهی، مسئولیت اجتماعی ویژه‌ای برای خود تعریف کنند.

غلامرضا غفاری در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که با حضور دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان کردستان به میزبانی دانشگاه کردستان به صورت وبینار در تالار مولوی برگزار شد اظهار کرد: از انقلاب اسلامی همواره تحت عنوان یک رخداد بزرگ تاریخی یاد می‌شود زیرا مردم بسیاری در این انقلاب سهیم و تاثیرگذار بودند.

وی افزود: چهار دهه از انقلاب اسلامی سپری شده  و می‌بینیم که تاثیر آن فراتر از مرزها بوده و در معادلات جهانی و منطقه‌ای چه تاثیرات بزرگ و مهمی را ایفا کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تولیدات و نتایج انقلاب اسلامی بسیار است، تصریح کرد: از هر جنبه و مسیری به واقعه انقلاب اسلامی بنگریم، می‌بینیم که حاصل همزادپنداری و هم پیوندی عده کثیر و لایه‌های جمعیتی متعدد از اقوام و مذاهب بوده است.

به گفته غفاری، وظایف مراکز آموزش عالی و نهاد دانشگاه‌ها در پیشبرد این انقلاب، بسیار پررنگ و مهم بوده و امروز نیز باید در  راستای دانش و آگاهی، مسئولیت اجتماعی ویژه‌ای برای خود تعریف کند.

این مسئول افزود: انقلاب اسلامی خود را با سه نقطه کانونی که اجماع همه مذاهب بوده تعریف می‌کند و باید در مسیر خود بر روی این سه نقطه قوت تاکید داشته و از این مسیر منحرف نشود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: استقلال، آزادی و مفهوم مرکزی جمهوری اسلامی سه کلید واژه مهم در تعریف انقلاب اسلامی بوده که در صورت نبود هرکدام از اینها، مفهوم این انقلاب نیز تغییر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان وی افزود: استقلال با کلمه آزادی معنا می‌شود و منظور از کلمه استقلال، قطع وابستگی به سایر کشورهاست و عدم دخالت در تصمیمات هر کشور است.

دکتر غفاری خاطرنشان کرد: از دیگر کلید واژه مهم در تعبیر انقلاب اسلامی آزادی بوده و آزادی یعنی همه افراد ملت حق تصمیم‌گیری، عمل کردن و اندیشیدن را دارند.

وی با اشاره به اهمیت کلید واژه جمهوری اسلامی در ماندگاری این انقلاب، تصریح کرد: جمهوری اسلامی نوع و روش رسیدن به استقلال و آزادی و مبانی انقلاب را بیان می‌کند و نشان می‌دهد که بین همه اقوام و مذاهب همدلی وجود دارد و کارنامه درخشان این ۴۰ سال در تمامی استان‌های کشور گواه این همدلی و همراهی اقوام و مذاهب است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.