تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 18:39
210 بازدید
کد خبر : 183600

شورای شهر از هویت و تاریخ اصفهان دفاع کند

شورای شهر از هویت و تاریخ اصفهان دفاع کند

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان گفت: شورای شهر وظیفه دارد از هویت و تاریخ اصفهان دفاع کند، زیرا این تاریخ متعلق به ماست و باید برای حفظ آن برنامه‌ریزی و تلاش کنیم. سید رضا مرتضوی با حضور در بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که امروز (یکشنبه، ۵ دی‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: امروز کسانی

شورای شهر از هویت و تاریخ اصفهان دفاع کند

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان گفت: شورای شهر وظیفه دارد از هویت و تاریخ اصفهان دفاع کند، زیرا این تاریخ متعلق به ماست و باید برای حفظ آن برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.

سید رضا مرتضوی با حضور در بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که امروز (یکشنبه، ۵ دی‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: امروز کسانی که دل در گرو نظام جمهوری اسلامی، انقلاب، شهدا و دغدغه‌ اصلاح امور و ارائه خدمت ویژه و خالصانه و صادقانه به مردم دارند، در جای‌جای استان در کارزار خدمت‌رسانی وارد شده‌اند.

وی با اشاره به استقرار تیمی در شورای شهر و شهرداری اصفهان که دغدغه اصلی آن‌ها دغدغه مردم است، گفت: به دنبال این هستیم که از همت موجود در همه مجموعه‌ها برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم، اگر قدمی برمی‌داریم و قلمی می‌زنیم باید در راستای کمک به مردم باشد و مراقب باشیم دیگران ما را از مسیر اصلی‌مان منحرف نکنند.

استاندار اصفهان امید مردم و سرمایه ‌اجتماعی را موضوع مهمی دانست که خدشه‌دار شده و افزود: وحدت بین مسئولان می‌تواند این امید و سرمایه اجتماعی را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

وی با اشاره به جایگاه اصفهان در سطح ملی و بین‌المللی، گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و اگر به دنبال حفظ این جایگاه هستیم باید مؤلفه‌هایی که امتداد این فرهنگ را فراهم می‌کند در تصمیم‌گیری‌های خود مورد توجه قرار دهیم.

مرتضوی با تأکید بر اینکه شهرداری بیشترین تعاملات را با امور روزمره مردم دارد، افزود: در همه تصمیماتی که در شورای شهر اصفهان گرفته می‌شود باید به جایگاه پایتختی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی توجه ویژه داشت.

وی بر نگاه عدالت‌محورانه در شهر اصفهان تأکید و خاطرنشان کرد: باید به موضوع حاشیه‌نشینی توجه ویژه کرد تا مشخص شود چه تدابیری لازم است تا این مشکل در همه ابعاد حل شود، در این زمینه شورای شهر نیز نقش مهمی دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه روند حرکت شهر باید مبتنی بر شناخت از جایگاه استان باشد، افزود: راهبردهای اصلی توسعه گردشگری و صنایع‌های‌تک برای اصفهان تعریف شده است، بخش قابل‌توجهی از راهبرد نخست در مدیریت شهری تعریف می‌شود. جایی که شهرداری به‌صورت محوری نقش ایفا نمی‌کند، به‌عنوان یک پیشران می‌تواند سایر دستگاه‌ها را هدایت کند.

وی ادامه داد: در حاشیه زاینده‌رود فرصت‌های بسیاری است که می‌تواند زیرساخت‌های ابتدایی برای توسعه گردشگری فراهم کند، بر این اساس دعوت از سرمایه‌گذاران باید مبتنی بر اقداماتی باشد که در محور برنامه‌های مدیریت شهری قرار گیرد.

مرتضوی با بیان اینکه ۱۶۰۰ ابنیه میراثی در اصفهان داریم که حفظ آن باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: با اعتبارات دولتی مشخص نیست چه بلایی بر سر این میراث بیاید، بنابراین در شورای شهر باید بررسی شود که چگونه با وارد کردن بخش خصوصی می‌توانیم این میراث را به‌گونه‌ای حفظ کنیم که از قیدوبند ارقام دولتی رها شویم.

وی تأکید کرد: شورای شهر وظیفه دارد از هویت و تاریخ اصفهان دفاع کند، این تاریخ متعلق به ماست و باید برای حفظ آن برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.

استاندار اصفهان در خاتمه با اشاره به تشییع پیکر تعدادی از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس در اصفهان، گفت: اصفهان شهر شهیدان نامیده می‌شود و در ایام پیش‌رو که متعلق به این شهداست باید برنامه‌ ویژه‌ای در اصفهان برگزار شود که در شأن جایگاه و مقام این شهر و شهدای آن باشد.

به گزارش ایسنا، علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: برای تحول در استان و رفع مشکلات عمده آن، نیازمند همراهی همه دستگاه‌های اجرایی هستیم. نقطه الحاق دستگاه‌ها، استاندار است و امیدواریم این پیوند و وحدت برای حل مشکلات ایجاد شود.

وی با بیان اینکه یکی از گلوگاه‌های ارتقا و توسعه شهر کمیسیون ماده ۵ است، گفت: این کمیسیون ۴ عضو اصلی دارد، اما حدود ۳۰ نفر در جلسه حضور پیدا می‌کنند و با نظریات خلاف مسیر مدیریت جلسه، آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند، بنابراین فرآیند این کمیسیون باید اصلاح شود تا کار سرعت گیرد.

شهردار اصفهان با اشاره به حرکت مدیریت شهری در حل مشکلات حوزه اجتماعی، گفت: حاضر هستیم در کنار مدیران استان قرار بگیریم تا مسائل و مشکلات حوزه اجتماعی شهر حل شود. آسیب‌های اجتماعی مشکلی است که می‌توانیم آن را حل کنیم، کافی است دستگاه‌های اجرایی به وظایف ذاتی خود در این زمینه عمل کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.