تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 - 16:32
185 بازدید
کد خبر : 191978

سهم اشتغالزایی بخش کشاورزی آذربایجان غربی بیش از میانگین کشوری است

سهم اشتغالزایی بخش کشاورزی آذربایجان غربی بیش از میانگین کشوری است

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۳۹پروژه بخش کشاورزی در سراسر استان در دهه فجر امسال  به بهره برداری می رسد. رسول جلیلی امروز ۱۹ بهمن در ۳۵مین دوره معرفی وتجلیل از برگزیدگان ملی واستانی بخش کشاورزی استان و افتتاح پروژه های عمرانی وتولیدی کشاورزی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار

سهم  اشتغالزایی بخش کشاورزی آذربایجان غربی بیش از میانگین کشوری است

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۳۹پروژه بخش کشاورزی در سراسر استان در دهه فجر امسال  به بهره برداری می رسد.

رسول جلیلی امروز ۱۹ بهمن در ۳۵مین دوره معرفی وتجلیل از برگزیدگان ملی واستانی بخش کشاورزی استان و افتتاح پروژه های عمرانی وتولیدی کشاورزی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: در دهه فجر امسال ۱۳۹ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۴۳۴ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۶۵۰ نفر در سراسر استان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۵۷ تولیدات بخش کشاورزی استان یک ونیم میلیون تن بود، تصریح کرد: در حال حاضر سهم استان از تولیدات بخش کشاورزی بیش از ۶میلیون و ۸۰۰هزار تن است.

جلیلی با تاکید به اینکه در ۸سال گذشته رشد تولیدات کشاورزی استان شدت بیشتری گرفته و سرمایه گذاری انجام شده در این بخش بی سابقه بوده است، یاد آور شد: در این مدت ۶۳۷۲ پروژه کشاورزی با اعتبار ۱۶۹۳میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از ۲۱ هزار نفر به بهره برداری رسید ه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی ۳۸درصد و بیش از میانگین کشوری است چرا که  متوسط اشتغال در سطح کشور در بخش کشاورزی ۱۸ درصد است.

جلیلی با اشاره به اینکه کشاورزی استان استعداد ها و ظرفیت های خوبی دارد،  اظهار کرد: در مقابل این استعداد ها و ظرفیت ها ، تولید کنندگان بخش کشاورزی استان انتظار اتی نیز دارند که برای توسعه کشاورزی استان نیاز است این نیاز ها برطرف شود.

وی ادامه داد: اهداف اصلی مجموعه را مشارکت جدی در احیای دریاچه ارومیه، افزایش درآمد بهره برداران، رونق تولید وتامین امنیت غذایی مردم است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.