تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 17:16
181 بازدید
کد خبر : 184291

سرما زدگی، عامل افزایش قیمت خیار گلخانه‌ای در خراسان‌رضوی

سرما زدگی، عامل افزایش قیمت خیار گلخانه‌ای در خراسان‌رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: به دلیل بروز سرمای سخت در شهرستان جیرفت و حذف بعضی از مزارع خیار، قیمت خیار گلخانه‌ای در استان افزایش یافته است. غلامحسین ساربان در گفت‌وگو  با ایسنا در خصوص دلایل افزایش قیمت خیار دراستان اظهار کرد: در خراسان‌رضوی  سالیانه  ۱۹۰۰ هکتار خیار در فضای

سرما زدگی، عامل افزایش قیمت خیار گلخانه‌ای در خراسان‌رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: به دلیل بروز سرمای سخت در شهرستان جیرفت و حذف بعضی از مزارع خیار، قیمت خیار گلخانه‌ای در استان افزایش یافته است.

غلامحسین ساربان در گفت‌وگو  با ایسنا در خصوص دلایل افزایش قیمت خیار دراستان اظهار کرد: در خراسان‌رضوی  سالیانه  ۱۹۰۰ هکتار خیار در فضای باز تولید می‌شود. با توجه به اینکه در حال حاضر فصل تولید خیار در استان نیست،  عمده خیار استان از شهرستان جیرفت و بخشی هم از  طریق تولیدات گلخانه‌های استان  تامین می‌شود.

وی افزود: به دلیل بروز سرمای سخت در شهرستان جیرفت و حذف بعضی از مزارع  خیار، قیمت خیار گلخانه‌ای در استان افزایش یافته است. در حال حاضر میانگین قیمت خیار در گلخانه‌های استان ۱۱ هزار تومان است که با توجه به حذف بعضی از مزارع  خیار در شهرستان جیرفت قیمت هر کیلو خیار به ۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.  اما به طور کلی  در طول سال خیار قیمت متعادلی داشته است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.