تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 17:15
140 بازدید
کد خبر : 190177

رژیم صهیونیستی: دیوان کیفری بین الملل صلاحیت تحقیقات ندارد

رژیم صهیونیستی: دیوان کیفری بین الملل صلاحیت تحقیقات ندارد

کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دیوان کیفری بین المللی صلاحیت تحقیقات درباره اقدامات این رژیم در اراضی فلسطینی را ندارد. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، کابینه رژیم صهیونیستی یکشنبه در پی نشست فوق العاده اش درباره تصمیم اخیر لاهه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاملا با تصمیم “توهین‌آمیز” دیوان کیفری بین

رژیم صهیونیستی: دیوان کیفری بین الملل صلاحیت تحقیقات ندارد

کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دیوان کیفری بین المللی صلاحیت تحقیقات درباره اقدامات این رژیم در اراضی فلسطینی را ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، کابینه رژیم صهیونیستی یکشنبه در پی نشست فوق العاده اش درباره تصمیم اخیر لاهه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاملا با تصمیم “توهین‌آمیز” دیوان کیفری بین المللی که احتمالا اجازه تحقیقات درباره “جنایت‌های جنگی دروغین” را می‌دهد، مخالفیم. این دادگاه صلاحیت چنین تصمیمی را ندارد. اسرائیل عضو این دادگاه نیست و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز یک کشور نیست.

در این بیانیه ادعا شده است: دیوان کیفری بین الملل برای ممانعت از وقوع فجایعی مثل جنایت نازی‌ها علیه مردم یهود تشکیل شد اما اکنون برعکس این دادگاه مردم یهود را تحت پیگرد قرار می‌دهد. این دادگاه اجازه تحقیقات درباره اقدامات اسرائیل را در حالی می‌دهد که اسرائیل “تنها” دولتی در خاورمیانه است که به قانون “پایبند” است!

همچنین کابینه رژیم صهیونیستی در این بیانیه تصریح کرد: “ادعای” اینکه زندگی کردن یهود در “وطن و پایتختشان اورشلیم” جنایت جنگی است “توهین‌آمیز” است. “ادعای” اینکه ارتش اسرائیل که جزو “بااخلاق‌ترین ارتش‌های جهان” است، مرتکب جنایت‌های جنگی می‌شود نیز “شنیع” است!

در این بیانیه آمده است: حکم قضات دیوان کیفری نشان می‌دهد که این دادگاه یک نهاد “سیاسی” است که با نهادهای بین المللی دیگر انگیزه‌های “خصمانه‌ای” علیه یهودیان دارند. ما طرف‌های ذیربط را به اتخاذ اقدامات مطلوب برای حفظ منافع خود و “دفاع” از شهروندان و سربازانمان مکلف کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.