تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 16:57
181 بازدید
کد خبر : 188937

راه‌اندازی ۲۲ مرکز برای نمونه‌گیری افراد مشکوک به کرونا در ایلام

راه‌اندازی ۲۲ مرکز برای نمونه‌گیری افراد مشکوک به کرونا در ایلام

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از راه‌اندازی ۲۲ مرکز به صورت ویژه به عنوان مراکز منتخب کرونا در سطح استان خبر داد. دکتر «محمد کریمیان» در نشست خبری اظهار کرد:  با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد: ۲۲ مرکز به صورت ویژه به عنوان مراکز منتخب کرونا در سطح استان راه‌اندازی شده و در هر

راه‌اندازی ۲۲ مرکز برای نمونه‌گیری افراد مشکوک به کرونا در ایلام

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از راه‌اندازی ۲۲ مرکز به صورت ویژه به عنوان مراکز منتخب کرونا در سطح استان خبر داد.

دکتر «محمد کریمیان» در نشست خبری اظهار کرد:  با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد: ۲۲ مرکز به صورت ویژه به عنوان مراکز منتخب کرونا در سطح استان راه‌اندازی شده و در هر شهرستان بین یک تا چهار مرکز فعال به صورت ۲۴ ساعته یا ۱۶ ساعته کار نمونه‌گیری افراد مشکوک و مبتلا به کرونا را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا سبب تلاش مضاعف مسوولان و کارکنان برای خدمت بیشتر و ارتقای زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات حوزه‌های مختلف در دانشگاه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: از سال گذشته برای مقابله با کرونا در تمامی بخش‌های مورد نیاز پزشکی برای بیمارستان‌های استان ۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات جذب و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، سی‌تی‌اسکن، تجهیزات اتاق عمل، اکوگرافی، آنژیوگرافی، رادیولوژی و دستگاه ونتیلاتور در بیمارستان‌های استان مستقر شده است.

کریمیان با اشاره به تکمیل مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان مصطفی خمینی شهر ایلام، گفت: مرکز سوختگی  بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام نیز تکمیل شده است.

وی از انجام پویش ملی فشارخون و غربالگری بیش از ۸۳ درصد افراد بالای ۳۰ سال در استان  خبر داد و تصریح کرد: در این پویش ۱۷ هزار و ۲۷۶ نفر دارای بیماری فشار خون و ۳۶۸۵ نفر مشکوک به به این بیماری شناخته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام راه‌اندازی شبکه بهداشت و درمان هلیلان ، تکمیل، راه‌اندازی و تجهیز مراکز جامع خدمات سلامت شهری توحید و روستایی پیازآباد در این شهرستان، انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان مبنی بر ساخت یک مرکز درمان بستر از دیگر اقدامات این حوزه در یک سال گذشته است.

کریمیان راه‌اندازی یک پایگاه اورژانس جاده‌ای و خانه بهداشت در شهرستان هلیلان، راه‌اندازی و تجهیز مراکز جامع سلامت روستایی و شهری و خانه‌های بهداشت در شهرستان‌های ایلام و دهلران، جذب و بکارگیری دستیار دندانپزشک و تکمیل کادر مورد نیاز دندانپزشکی در همه شهرستان‌ها در راستای بهبود شاخص‌های سلامت دهان و دندان و افزایش صددرصدی پوشش جمعیت یکبار خدمت در برنامه پزشک خانواده از جمله خدماتی است که امسال انجام شده است.

کریمیان درباره فعالیت‌های انجام گرفته در ایام شیوع کرونا، تصریح کرد: نظارت بر اجرای سه مرحله غربالگری جمعیت در سه گام و پوشش ۹۸ درصدی جمعیت در مرحله اول و بیش از ۷۰ درصدی در مرحله دوم و سوم که جمعیت بالای ۱۵ سال و افراد در معرض خطر، غربالگری و پوشش داده شد.

وی گفت: نظارت و آماده‌سازی مراحل اجرای طرح شهید سلیمانی شامل تیم‌بندی، سازماندهی نیروی انسانی، تیم‌های رهگیری و مراقبتی، نمونه‌گیری بیش از ۴۹ هزار و ۲۶۸ مورد از افراد مشکوک و شناسایی ۲۴ هزار و ۴۰۰ مورد مثبت و ثبت اطلاعات و نتایج نمونه آن در سامانه سیب و پیگیری سلامتی اطرافیان افراد در قرنطینه از دیگر اقدامات در این زمینه است.

کریمیان از تشدید  نظارت های بهداشتی در این بازه زمانی خبر داد و تصریح کرد: در نتیجه ۸۸ هزار و ۲۸۳ بازدید از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی ،  ۲۹ هزار و ۵۳۳ اخطاریه بهداشتی صادر، ۱۷۴۷ مورد به مراجع قضایی معرفی  و ۲۹۴۹ مورد نیز پلمب شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.