تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 18:15
35 بازدید
کد خبر : 188343

در نشست پولادگر و صالحی امیری چه گذشت؟

در نشست پولادگر و صالحی امیری چه گذشت؟

رئیس کمیته ملی المپیک از فدراسیون تکواندو بازدید کرد. به گزارش ایسنا، سید رضا صالحی امیری پس از بازدید از فدراسیون کاراته، در فدراسیون تکواندو حاضر شد و با مسئولان این فدراسیون گفت‌وگو کرد. پولادگر در نشست با رییس کمیته المپیک با اشاره به برگزاری دوره‌ها و مسابقات مختلف، گفت: فعالیت‌هایمان از سال گذشته هم بیشتر

در نشست پولادگر و صالحی امیری چه گذشت؟

رئیس کمیته ملی المپیک از فدراسیون تکواندو بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، سید رضا صالحی امیری پس از بازدید از فدراسیون کاراته، در فدراسیون تکواندو حاضر شد و با مسئولان این فدراسیون گفت‌وگو کرد.

پولادگر در نشست با رییس کمیته المپیک با اشاره به برگزاری دوره‌ها و مسابقات مختلف، گفت: فعالیت‌هایمان از سال گذشته هم بیشتر بوده و یک روز بدون کار نبوده‌ایم. با وجود شرایط بحرانی شیوع کرونا فعالیت‌هایمان متوقف نشد و قلب تکواندو همیشه در تپش بود. یکی از عواملی که باعث شد برترین فدراسیون جهان شویم همین فعالیت‌هایی بود که انجام شد.

وی افزود: در چند ماه اول سال بچه‌ها در خانه‌هایشان با هماهنگی کادر فنی تیم های ملی تمرین کردند اما با دریافت مجوز از شهریور اردوهایمان را از سر گرفتیم. دختران قرار بود فروردین در مسابقات کسب سهمیه المپیک حاضر شوند که به تعویق افتاد و این مسابقات اردیبهشت برگزار می‌شود. در بخش مردان تیم ملی بلغارستان برای اردوی مشترک امروز وارد ایران شد و بعد از ما در تورنمنت و اردوی مشارک این کشور شرکت می‌کنیم. در بخش دختران نیز در تورنمنت ترکیه و اردوی صربستان شرکت می‌کنیم.

رییس فدراسیون تکواندو خاطرنشان کرد: در اردن برای دو سهمیه دختران به میدان می‌رویم و هنوز نفرات اعزامی قطعی نشده است. رقابت‌های قهرمانی آسیا هم قرار بود در بیروت برگزار شود اما دو مرتبه به تاخیر افتاد.

وی در پاسخ به سوال صالحی امیری برای بیان مشکلات گفت: مشکل خاصی نداریم. برگزاری اردوی مشترک کاروان اعزامی به المپیک می‌تواند نقش مهمی در ایجاد حس همدلی در بین ورزشکاران داشته باشد.

پولادگر با اشاره به نقش ویژه پخش زنده رقابت‌های لیگ بانوان در افزایش سلامت جامعه گفت: لباس دختران تکواندوکار کاملا پوشیده است و نمی‌دانم چرا سال‌ها از پخش این مسابقات در سیما محروم بودیم.

به گزارش ایسنا، سروی نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو نیز گفت: ۸۳۷ هزار تکواندوکار در کشور مشعول به فعالیت هستند که اطلاعات آن‌ها ثبت شده است. از این تعداد ۵۹ درصد آقایان و باقی در بخش دختران فعالیت می‌کنند. قطعا اگر حمایت‌ها از بخش بانوان بیشتر شود شاهد موفقیت‌های خوب دختران تکواندوکار خواهیم بود.

ذوالقدری سرمربی سابق تیم ملی تکواندو و مدیر فنی تیم ملی بلغارستان نیز در سخنانی گفت: مهمترین رویداد سیاسی فرهنگی و بعد از آن ورزشی در جهان المپیک است و بسیاری از کشورها دست به دست هم می‌دهند تا حتی یک مدال المپیک دارد.

وی افزود: دوران سختی را سپری می‌کنیم و برای کسب مدال المپیک نیازمند حمایت مسئولان مخصوصا از ورزشکاران هستیم.

به گزارش ایسنا، پیمان فخری نیز در سخنانی اظهار کرد: تکواندو با حجم افتخاراتش هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است. ما تیم‌های رویایی در دهه های قبل داشتیم. خوشحالم دو جوان بسیار خوب برای ایران در المپیک به میدان می‌روند و ما نیز هر گونه حمایتی که لازم باشد را انجام خواهیم داد.

رییس کمیته ملی المپیک نیز در سخنانی اظهار کرد: ما قدردان پولادگر عزیز و همه مربیان و قهرمانان و مدیران هستیم. آقای پولادگر تعصبی به تکواندو دارد که در کمتر کسی دیدم. او از عمق جان و قلب خود به این رشته عشق می‌ورزد و جا دارد از او تشکر کنم.

وی افزود: ورزش اول ما کشتی به همراه کاراته و تکواندو همیشه امید اصلی ما در رقابت‌های جهانی هستند و اینبار نیز امیدهای اصلی ما در المپیک هستند. این فدراسیون آرام و بی حاشیه است. یکی از دلایل موفقیت تکواندو در ثبات و آرامش فدراسیون است.

وی تصریح کرد: هم ما و هم وزارت ورزش همیشه سعی در حمایت از این رشته داریم. در سال بعد حتما در بودجه فدراسیون جهش خواهیم داشت. درباره رویدادهای پیش رو تعهد می‌کنیم هزینه پرواز تیم‌های تکواندو را تقبل کنیم. تا المپیک کاملا در کنار شما هستیم.

صالحی امیری افزود: حضور زنان برای ما دو موضوعیت دارد و فقط هدف ما بحث قهرمانی نیست. ما باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشیم. حضور پررنگ بانوان در رشته‌هایی مثل کاراته و تکواندو اهمیت زیادی برای ما در جهان دارد و ما نه با شعار بلکه در عمل به حضور پررنگ زنان عمل می‌کنیم. در همه شرایط کنار تکواندو هستیم و برای تکواندوی ایران آرزوی موفقیت دارم. علاوه بر بودجه‌های جاری حتما حمایت‌های ویژه‌ای نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.