تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 - 22:16
150 بازدید
کد خبر : 206417

دانلود زیرنویس مستند The Missing Picture 2013 – بلو سابتایتل

دانلود زیرنویس مستند The Missing Picture 2013 – بلو سابتایتل

دانلود زیرنویس مستند The Missing Picture 2013 زیرنویس مستند تصویر گمشده یک فیلم مستند کامبوجی-فرانسوی محصول سال ۲۰۱۳ به کارگردانی ریتی پان درباره خمرهای سرخ است. این فیلم در بخش نگاه معین در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۳ به نمایش درآمد و برنده جایزه برتر شد. این فیلم همچنین در بخش سینمای جهان در جشنواره بین‌المللی

دانلود زیرنویس مستند The Missing Picture 2013 زیرنویس مستند تصویر گمشده یک فیلم مستند کامبوجی-فرانسوی محصول سال ۲۰۱۳ به کارگردانی ریتی پان درباره خمرهای سرخ است. این فیلم در بخش نگاه معین در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۳ به نمایش درآمد و برنده جایزه برتر شد. این فیلم همچنین در بخش سینمای جهان در جشنواره بین‌المللی فیلم سینمانیلا در سال ۲۰۱۳ به نمایش درآمد و جایزه بزرگ هیئت داوران را از آن خود کرد. این فیلم برنده جایزه لومیر برای بهترین فیلم مستند در بیست و یکمین دوره جوایز لومیر شد و نامزد جایزه سزار بهترین فیلم مستند در چهل و یکمین دوره جوایز سزار شد.

برای دانلود زیرنویس اینجا کلیک کنید

دانلود زیرنویس مستند The Missing Picture 2013 - بلو سابتایتل

زیرنویس مستند The Missing Picture 2013 این فیلم جنایات خمرهای سرخ کامبوج را بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹ از طریق انیمیشن، تصاویر آرشیوی و مجسمه‌های دیورامای سفالی که توسط مجسمه‌ساز ساریث مانگ ساخته شده‌اند، بازسازی می‌کند. ریتی پن در سال ۱۹۶۴ به دنیا آمد و در سن ۱۱ سالگی تحولات تسخیر خمرهای سرخ را تجربه کرد. پان به تایلند گریخت و بعداً به فرانسه مهاجرت کرد و در رشته سینما ثبت نام کرد و در سینما کار کرد. فیلم‌شناسی او حول محور خمرهای سرخ متمرکز بود و بر نسل‌کشی و تأثیر آن بر کامبوج متمرکز بود. پان در حالی که روند از دست دادن هویت فرهنگی را توضیح می دهد و چگونگی به قدرت رسیدن خمرهای سرخ سیستماتیک و اینکه چگونه از دست دادن فرهنگ بر زندگی روزمره کامبوج تأثیر گذاشته است، به دنبال حقیقت است. خمرهای سرخ به دنبال آموزش مجدد کامبوجیان و پاکسازی آنها در سوسیالیسم انقلابی بودند. پانه بسیاری از اعضای خانواده از جمله پدر و مادر و خواهر و برادر و برادرزاده هایش را از دست داد. پان ادعا می کند که این فیلم را برای «پیدا کردن دوران کودکی خود» ساخته است. او می گوید: “و کودکی من برمی گردد. حالا این پسر است که به دنبال من است. او را می بینم. او می خواهد با من صحبت کند. اما کلمات به سختی پیدا می شود.” او در این فیلم توصیف می‌کند که پدرش را می‌بیند که می‌خواهد بمیرد تا اینکه با خواری‌های رژیم وحشیانه روبرو شود. خمرهای سرخ هویت و فرهنگ را پاک کردند. هر شهروندی یک شماره شد و دیگر نامی نداشت. اکثر مردم کامبوج در اثر خستگی و گرسنگی تسلیم شدند، اما تقریباً ۱.۵ تا ۳ میلیون نفر کشته شدند. ریتی پن از مجسمه های سفالی برای بازسازی تصویر گمشده دوران کودکی خود استفاده می کند. تازگی بصری مستند در روایت اول شخص است که با کمک مجسمه های سفالی کوچک ارائه شده است. مینیاتورها داستان گرسنگی، ترس، شکنجه، مرگ، رویا و امید را روایت می کنند. آنها در جنگل، در مزارع برنج، در خانه های شخصی یا در مدارس قرار دارند. این ابزار روایی درخشان است، زیرا جنبه های بسیاری از جوانی پان را تداعی می کند. مجسمه های سفالی، مانند سربازان سربی، اسباب بازی های دوران کودکی هستند، دوران کودکی که پنه به دنبال آن است، «مگر اینکه دوران کودکی من در جستجوی من باشد». داک از طرف خود در صداپیشگی افتتاحیه فیلم می‌گوید: «من کودکی‌ام را مانند یک تصویر گمشده جستجو می‌کنم». “یا بهتر است بگویم، به دنبال من است.” با «تصویر گمشده»، پان به دنبال حقیقتی بود که به سختی به دست آورده بود.

دانلود زیرنویس مستند تصویر گمشده ۲۰۱۳ به دنبال ارائه تصاویری برای دوران گمشده است. بیشتر فیلم ها و عکس های قبل از سال ۱۹۷۵ نابود شدند. تقریباً تمام دوربین‌های پس از ۱۷ آوریل ۱۹۷۵، روزی که کمونیست‌ها پنوم پن را تصرف کردند، نابود شدند، زیرا دوربین‌ها ابزاری برای دروغ‌گویی و تبلیغات توسط رژیم جدید تلقی می‌شدند. آن تصاویر رقص ها، تولدها، شواهد زمان بشر برای همیشه از بین رفته بودند. «پنه عمیقاً به سینما و قدرت ترمیمی و ارتباطی تصاویر متحرک اعتقاد دارد.

زیرنویس مستند The Missing Picture 2013 - بلو سابتایتل

زیرنویس The Missing Picture 2013 بنابراین، توهین نهایی این است که ببینیم چگونه نسخه سینمای خمرهای سرخ یک دروغ تمام عیار بود، نسخه ای خنثی شده از وقایع به منظور فروش انقلاب به نخبگان کمونیست در سراسر جهان – به قول صدابردار با عصبانیت “آنهایی که در پاریس هستند”. که به طور مستقیم یا ضمنی از خمرهای سرخ حمایت کرد و هیولاهای پنهان آن را در ارزش ظاهری پذیرفت.” البته، به‌جای دنیای رقص‌آوری که او با خاک رس بازآفرینی می‌کند (او با اشاره به اینکه چگونه خمرهای سرخ مسائل طبقاتی واقعی را برای به دست آوردن قدرت دستکاری کردند، به همان اندازه تصدیق می‌کند).

امروزه، Panh فعالانه به فیلمسازان کامبوجیایی آموزش می دهد و به آنها راهنمایی می کند. در سال ۲۰۰۶ مرکز سمعی و بصری بوفانا را راه اندازی کرد. مرکز سمعی و بصری بوفانا در ۴ دسامبر ۲۰۰۶ در پنوم پن کامبوج افتتاح شد. همکاری با وزارت امور خارجه فرانسه، وزارت فرهنگ و هنرهای زیبای کامبوج، مؤسسه ملی سمعی و بصری، بنیاد تامسون برای میراث سینمایی و تلویزیونی، سازمان بین المللی فرانکفونی، وزارت فرهنگ و ارتباطات فرانسه؛ مرکز ملی سینما و یونسکو، این مرکز نه تنها تصاویر و صداهای حافظه کامبوج را جمع آوری می کند و آنها را در دسترس عموم قرار می دهد، بلکه با استقبال از تولیدات فیلم خارجی و پروژه های هنری خود، کامبوجی ها را در حرفه های سمعی و بصری آموزش می دهد.

زیرنویس مستند تصویر گمشده ۲۰۱۳ این فیلم در هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار نامزد بهترین فیلم خارجی زبان شد. تقریباً نیمی از فیلم اخبار و فیلم های مستند است، در حالی که نیمی دیگر از مجسمه های سفالی برای نمایش آنچه در کامبوج هنگام به قدرت رسیدن پول پوت رخ داد استفاده می کند.

زیرنویس The Missing Picture 2013 - بلو سابتایتل

زیرنویس تصویر گمشده ۲۰۱۳ تصویر گمشده بر اساس ۸۸ بررسی در وب‌سایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes دارای امتیاز تأیید ۹۹ درصد و میانگین امتیاز ۱۰/۸.۲۶ است. اجماع انتقادی این وب سایت می گوید: “تصویر گمشده به طرز هیجان انگیزی غیرمتعارف و هیجان انگیز بدون تعلیمی، یک مستند منحصر به فرد تکان دهنده است – و خیلی چیزهای دیگر”. همچنین بر اساس ۲۳ منتقد در متاکریتیک امتیاز ۸۷ از ۱۰۰ را کسب کرده است که نشان دهنده “تحسین جهانی” است.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.