تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 17:02
146 بازدید
کد خبر : 191214

خروج هیئت‌های فلسطینی از غزه برای حضور در گفت‌وگوی قاهره/ درخواست اسیران برای آزادی‌شان

خروج هیئت‌های فلسطینی از غزه برای حضور در گفت‌وگوی قاهره/ درخواست اسیران برای آزادی‌شان

هیئت‌های گروه‌های فلسطینی به دعوت مسؤولان مصری برای شرکت در گفت‌وگوهای فردا (دوشنبه) در قاهره، از گذرگاه زمینی رفح نوار غزه را ترک کردند. اسرای فلسطینی نیز با ارسال پیامی از این هیئت‌ها خواستند مساله آزادی آنها را در این گفت‌وگوها در اولویت قرار دهند. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، طبق بیانیه منتشر

خروج هیئت‌های فلسطینی از غزه برای حضور در گفت‌وگوی قاهره/ درخواست اسیران برای آزادی‌شان

هیئت‌های گروه‌های فلسطینی به دعوت مسؤولان مصری برای شرکت در گفت‌وگوهای فردا (دوشنبه) در قاهره، از گذرگاه زمینی رفح نوار غزه را ترک کردند. اسرای فلسطینی نیز با ارسال پیامی از این هیئت‌ها خواستند مساله آزادی آنها را در این گفت‌وگوها در اولویت قرار دهند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، طبق بیانیه منتشر شده از سوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱، انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ مه ۲۰۲۱ و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد، همچنین سومین شورای ملی فلسطین که نتایج انتخابات پارلمانی مرحله اول تشکیل آن محسوب می‌شود، تاریخ ۳۱ اوت ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

برخی منابع امنیتی در گذرگاه رفح در گفت‌وگو با سایت خبری “العین” تاکید کردند: هیئت‌هایی از گروه‌های فلسطینی صبح امروز گذرگاه رفح را ترک کردند تا به جمع سایر هیئت‌هایی بپیوندند که از کرانه باختری و خارج فلسطین خود را برای شرکت در گفت‌وگویی به میزبانی قاهره به این شهر رسانده‌اند.

این گفت‌وگو فردا (دوشنبه) با حضور ۱۴ گروه برای بررسی مقدمات انتخابات، یکپارچه کردن موضعگیری‌ها در این خصوص و ایجاد راه‌حلی برای مشکلاتی که احتمال دارد روند انتخابات با آنها مواجه شود، کلید خواهد خورد و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

گروه‌های فلسطینی حاضر در قاهره، طی چند روز آتی دیدارهای جمعی با نظارت مصر و نیز دیدارهای دوجانبه‌ای را برای بررسی مسایل مربوط به چگونگی شرکت در انتخابات، تضمین برگزاری موفق آن و کنار زدن موانعی که این روند را تهدید می‌کنند، خواهند داشت.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس اظهار کرد: هیئت جنبش حماس امروز (یکشنبه) برای شرکت در گفت‌وگوی ملی با تمامی گروه‌ها و احزاب به قاهره سفر کرده است.

قاسم گفت: از جمله اهداف اصلی این گفت‌وگو، تضمین برگزاری شفاف و درست انتخابات سراسری (پارلمانی، ریاست تشکیلات و شورای ملی) و فراهم کردن بسترهای لازم برای برگزاری موفق آن و کنار گذاشتن هر طرفی است که روند انتخابات را مختل کرده و یا انتخاب‌های دموکراتیک مردم ما را بگیرد.

یک منبع در گذرگاه رفح در گفت‌وگو با عربی۲۱ تاکید کرد: همه هیئت‌های شرکت‌کننده در دیدار قاهره از جمله هیئت حماس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، جبهه مردمی آزادسازی فلسطین و جبهه دموکرات در حال حاضر در داخل گذرگاه رفح در بخش فلسطین آن حضور داشته و آماده ترک اینجا به مقصد قاهره هستند.

در همین راستا، جنبش اسرای زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل با ارسال پیامی فوری برای هیئت‌های گروه‌های گفت‌وگوکننده در قاهره تاکید کردند: ما از سر احساس مسؤولیت و درک خطرات مرحله‌ای که مساله ما پشت سر می‌گذارد و نیز توجه به این فرصت تاریخی برای ساماندهی به احزاب و گروه‌های فلسطینی جهت ارائه طرح آزادی‌بخش‌مان و بیرون کردن اشغالگران، از همه گروه‌ها می‌خواهیم مساله آزادی ما را در اولویت قرار دهند و با تمامی امکانات و در همه محافل برای آن تلاش کنند.

این جنبش در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: اینکه هر اسیری که در اسارت و پس از گذشت بیش از ۲۵ سال از بازداشتش به شهادت می‌رسد و پس از آن جسدش مصادره می‌شود، مساله‌ای است که باید زمان زیادی به آن پرداخت و همه گروه‌ها باید مسؤولیت آغاز بزرگترین پروژه آزادسازی اسرا را بر عهده بگیرند.

همچنین این جنبش با تاکید بر لزوم حمایت از مشروعیت مبارزات فلسطینی‌ها و اینکه پشت اسرا در برابر دشمن صهیونیستی خالی نشود، از همه گروه‌های فلسطینی خواست درباره یک برنامه سیاسی برای این مرحله و مرحله پس از انتخابات به توافق برسند و حداقل این برنامه سند توافق ملی و نتایج نشست دبیرکل‌های لبنان و فلسطین باشد.

این جنبش در پایان با تاکید بر اهمیت تحقق کامل آزادی‌ها در کرانه باختری و نوار غزه، از همه گروه‌های فلسطینی خواست در راستای برگزاری موفق انتخابات و دفاع از نتایج آن تلاش کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.