تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 دی 1400 - 16:37
156 بازدید
کد خبر : 185985

تعداد واحدهای صنعتی بازگشت به کار در زنجان قابل توجه است

تعداد واحدهای صنعتی بازگشت به کار در زنجان قابل توجه است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: تعداد واحدهایی که در استان به چرخه تولید بازگشته، قابل توجه بوده است. آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز (۲۳ بهمن‌ماه) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی در بخش رونق تولید و اقتصاد به خصوص

تعداد واحدهای صنعتی بازگشت به کار در زنجان قابل توجه است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: تعداد واحدهایی که در استان به چرخه تولید بازگشته، قابل توجه بوده است.

آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز (۲۳ بهمن‌ماه) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی در بخش رونق تولید و اقتصاد به خصوص در تکمیل زنجیره تولید تلاش خوبی داشته است.

وی افزود: دو سال از صدور بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اسلامی گذشته است. اشتغال روزمره سبب شده آن طور که باید و شاید در ارتباط با نقشه راه ریل‌گذاری نشده و به صورت جدی اقدام چشم‌گیری انجام نشده است.

امام جمعه زنجان ادامه داد: آنچه که در این رابطه همه موظف به تلاش در این زمینه هستند، این است که به‌ صورت روشن توسط متولیان هر محور ریل‌گذاری شود. این ریل‌گذاری باید علمی و عملی و با توجه به ظرفیت‌ها باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان،  تصریح کرد: در حال حاضر در شرایط تحریم هستیم و بهترین راه برخورد با تحریم‌ها این است که عملکردمان به گونه‌ای باشد که خود به خود اهداف دشمن از کارآیی بیفتد و این به عملکرد و برنامه‌ریزی منسجم در داخل کشور بستگی دارد، از همه مهم‌تر اینکه کارها نباید موازی، بلکه باید مکمل هم باشد.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: با وجود شرایط کرونایی، شور و شوق حضور مردم در راهپیمایی بارقه امیدی برای مسئولان است؛ چراکه مردم به عنوان ولی‌نعمتان همچنان در صحنه حضور دارند و این کار را در دوران انقلاب و هشت سال دفاع‌مقدس انجام داده بودند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد واحدهایی که در استان به چرخه تولید بازگشته، قابل توجه بوده و نشان از آن دارد که گام‌های خوبی در استان برداشته شده است و قطعاً با دقت، سرعت و برنامه‌ریزی، می‌توان در آینده گام‌های بلندتری برداشت.

در ادامه این جلسه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز اظهار کرد: امسال ۵۲ پروژه در راستای برنامه جهش تولید، ذیل برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده بود که ۳۲ واحد آن قطعی شده و ۲۲ پروژه نیز به صورت اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفت.

محمدرضا آبی‌پور ادامه داد: برای سال ۱۴۰۰ نیز دبیرخانه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده، ۱۱ واحد تولیدی و صنعتی را برای طرح‌های اولویت‌دار سال آینده در نظر گرفته که شامل طرح‌های توسعه کاغذ، ماشین‌سازی، تولید دارو و … است.

وی افزود: در حوزه کشاورزی، پروژه‌هایی از قبیل توسعه تولید شیر و گوشت، تولید گوشت بوقلمون، اصلاح باغات، جوجه ‌یک‌روزه و …  در نظر گرفته شده است.

این مسئول عنوان کرد: ایجاد دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاها، تکمیل فاز دوم مجتمع فناوری دانشگاه زنجان، گازرسانی به صنایع و دو طرح فناورانه عنوان شده توسط جهاددانشگاهی نیز طرح‌های احصا شده در حوزه فناوری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: شرایط کشور غیرعادی است و با قوانین عادی نمی‌توان در شرایط غیرعادی اقدام کرد.

وی یادآور شد: در کشور ۸۴۰ شهرک صنعتی وجود دارد که ۲۰ شهرک در استان زنجان مستقر بوده و سهم زنجان در این بخش ۲.۳ درصد است. همچنین ۲.۵ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی کشور در استان زنجان مستقر بوده و از ۱۰ هزار واحد مشکل‌دار احصا شده در کشور، ۱۱۶ واحد در استان بوده که ۱.۱۶ درصد را شامل می‌شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.