تاریخ انتشار : جمعه 17 دی 1400 - 16:52
148 بازدید
کد خبر : 186744

ترکیه: معتقدیم که رابطه با واشنگتن در دولت بایدن خوب خواهد بود

ترکیه: معتقدیم که رابطه با واشنگتن در دولت بایدن خوب خواهد بود

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه ابراز اطمینان کرد که روابط آنکارا و واشنگتن در دولت جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا به شرط آنکه بر اساس احترام و منافع متقابل باشد، خوب خواهد شد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه بایدن و تیمش با

ترکیه: معتقدیم که رابطه با واشنگتن در دولت بایدن خوب خواهد بود

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه ابراز اطمینان کرد که روابط آنکارا و واشنگتن در دولت جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا به شرط آنکه بر اساس احترام و منافع متقابل باشد، خوب خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه بایدن و تیمش با سیاست‌های ترکیه آشنایی دارند، اظهار کرد: “هنگام بررسی چالش‌های امروز، از سوریه تا عراق و از لیبی تا قفقاز و کشورهای حوزه خلیج فارس، اطمینان دارم که آنها (تیم بایدن) اهمیت استراتژیک ترکیه را در مرکز روابط قرار خواهند داد”.

وی با تاکید بر اینکه تیم بایدن برای یک رابطه مثبت با ترکیه آماده است، افزود: “با توجه به دولت بایدن، ما اطمینان داریم که رابطه تا زمانی که بر اساس احترام، منافع مشترک و شناخت متقابل حاکمیت باشد، خوب خواهد بود”.

کالین همچنین اظهار کرد که ترکیه صفحه جدیدی را با دولت بایدن ورق خواهد زد.

او در ادامه درباره انتظارش از دولت بایدن و این‌که آیا بهتر از دولت ترامپ خواهد بود، تاکید کرد: ترامپ همیشه صراحتا می‌گفت که ترکیه را کشوری دوست می‌داند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.