تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 16:38
162 بازدید
کد خبر : 182043

تخریب سازه های غیرمجاز در کمترین زمان ممکن

تخریب سازه های غیرمجاز در کمترین زمان ممکن

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ضمن تاکید بر لزوم مقابله با زمین خواری وعده داد: حکم تخریب سازه های غیرمجاز در کمترین زمان ممکن در استان اجرایی شود. منوچهر فخری، در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در استان با بیان اینکه جلسات ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و

تخریب سازه های غیرمجاز در کمترین زمان ممکن

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ضمن تاکید بر لزوم مقابله با زمین خواری وعده داد: حکم تخریب سازه های غیرمجاز در کمترین زمان ممکن در استان اجرایی شود.

منوچهر فخری، در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در استان با بیان اینکه جلسات ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز استان با دستور کار تمامی شهرستان ها به صورت مستمر برگزار می شود، اظهار کرد: نیاز است تا با اقدامات و راهکار های مناسب و پیشگیرانه، راه سوء استفاده متخلفین از خلاء های قانونی را بسته و زمینه ایجاد فساد، زمین خواری، تصرف غیرقانونی و ساخت و ساز غیرمجاز را از بین ببریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: تشدید اقدامات نظارتی و پیشگیرانه، زمینه سوء استفاده متخلفین حوزه ساخت و ساز را از بین می برد.
وی ادامه داد: دستگاه های متولی امر باید به منظور کاهش مشکلات، موارد و مباحث موجود این حوزه، نسبت به تقویت ارتباطات بین دستگاهی و هماهنگی بیشتر اقدام کنند.
فخری تاکید کرد: شهرداری ها موظف هستند تا در موقعیت و مکان هایی که مورد بحث بوده و موارد و مباحثی پیرامون آن وجود دارد، از صدور مجوز و پروانه ساخت، به شدت خودداری کنند.
وی همچنین افزود: اداره کل راه و شهرسازی نیز در همین راستا و به منظور کاهش موارد و مباحث حوزه ساخت و سازهای غیرقانونی، موظف است تا از تفکیک زمین ها خودداری کرده و با ساخت و ساز های غیرمجاز به طور قاطع برخورد کند.
معاون استاندار سمنان از اجرای حکم تخریب در خصوص ساختمان ها، بناها و سازه های غیرمجاز در کمترین زمان ممکن خبر داد و اضافه کرد: دستگاه های متولی امر، نیروی انتظامی و دستگاه های نظارتی باید نسبت به تشدید نظارت ها در بحث ساخت و ساز اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در پایان، کمیسیون ماده ۱۰۰ را محلی برای اعطای مجوز به ساخت و ساز غیرمجاز از طریق پرداخت جریمه نقدی دانست و گفت: نیاز است تا در این حوزه نظارت ها تشدید شده و اعضای این کمیسیون نیز لازم است تا با دقت بیشتر، از صدور مجوز در قالب پرداخت جرائم نقدی، برای ساختمان ها و سازه های غیرمجاز که با مشکلاتی در بحث ساخت، تصرف و … مواجه هستند، جلوگیری کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.