تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 11:38
170 بازدید
کد خبر : 190998

تحقق بالاترین پوشش غربالگری آمبلیوپی توسط بهزیستی اردبیل

تحقق بالاترین پوشش غربالگری آمبلیوپی توسط بهزیستی اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از تحقق بالاترین پوشش غربالگری آمبلیوپی توسط بهزیستی استان اردبیل خبر داد. بهزاد ستاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس گزارش معاونت پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور، استان اردبیل با غربالگری ۱۰۵ درصدی گروه هدف( کودکان ۳ تا ۶ سال) رتبه اول و بالاترین پوشش برنامه غربالگری آمبلیوپی و

تحقق بالاترین پوشش غربالگری آمبلیوپی توسط بهزیستی اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از تحقق بالاترین پوشش غربالگری آمبلیوپی توسط بهزیستی استان اردبیل خبر داد.

بهزاد ستاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس گزارش معاونت پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور، استان اردبیل با غربالگری ۱۰۵ درصدی گروه هدف( کودکان ۳ تا ۶ سال) رتبه اول و بالاترین پوشش برنامه غربالگری آمبلیوپی و سایر اختلالت بینایی را در کشور به خود اختصاص داد.

وی ضمن تقدیر از همراهی و همکاری خانواده‌ها و همکاران مجری برنامه، از آنها خواست در صورتیکه در خانواده خود و اطرافیان کودک ۳ تا ۶ ساله دارند و هنوز مورد سنجش قرار نگرفته‌اند به پایگاه‌های سنجش بینایی از جمله  خانه‌های بهداشت و مراکز سلامت ، مراکز مثبت زندگی و اداره‌های بهزیستی مراجعه نمایند .

ستاری تصریح کرد: سهم یا برش استان جهت این غربالگری در سال ۱۴۰۰، ۴۹ هزار کودک بود که تا بحال ۵۱ هزار و ۳۹۰ کودک مورد سنجش قرار گرفته‌اند .

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.