تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 17:28
142 بازدید
کد خبر : 191412

بهره‌مندی ۵ میلیون دانش‌آموز از اردوهای راهیان نور مجازی

بهره‌مندی ۵ میلیون دانش‌آموز از اردوهای راهیان نور مجازی

ایسنا/زنجان معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش، از برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی ۵ میلیون دانش‌آموز از اردوهای راهیان نور مجازی خبر داد. علیرضا کاظمی ظهر امروز (۱۹ بهمن‌ماه) در حاشیه افتتاحیه اردوهای راهیان نور مجازی، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هیچ چیز جای آموزش‌وپرورش حضوری را نمی‌گیرد ولی بالاجبار به خاطر شیوع بیماری کرونا، در فضای متفاوتی قرار

بهره‌مندی ۵ میلیون دانش‌آموز از اردوهای راهیان نور مجازی

ایسنا/زنجان معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش، از برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی ۵ میلیون دانش‌آموز از اردوهای راهیان نور مجازی خبر داد.

علیرضا کاظمی ظهر امروز (۱۹ بهمن‌ماه) در حاشیه افتتاحیه اردوهای راهیان نور مجازی، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هیچ چیز جای آموزش‌وپرورش حضوری را نمی‌گیرد ولی بالاجبار به خاطر شیوع بیماری کرونا، در فضای متفاوتی قرار گرفتیم و این فضا فرصت‌های بسیاری دارد که این فرصت‌ها به خوبی شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور یکی از بهترین موقعیت‌های تربیتی، پرورشی و فرهنگی است، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تیم‌هایی را در مناطق جنگی مستقر کرده و مستقیم برای دانش‌آموزان برنامه‌هایی را اجرا کردند و دانش‌آموزان با کم‌ترین هزینه بیشترین بهره از اردوهای راهیان نور مجازی را بردند.

این مسئول ادامه داد: اردوی مجازی راهیان نور برنامه‌ای با کم‌ترین هزینه و بیشترین بهره‌برداری است؛ چراکه در سال‌های گذشته تنها ۳۵۰ هزار دانش‌آموز به این اردوها اعزام می‌شدند اما با فراهم شدن شرایط مجازی بازدید از یادمان‌های دوران دفاع‌مقدس، امروز ۲۰۰ هزار دانش‌آموز از این اردوها بازدید کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش از برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی ۵ میلیون دانش‌آموز از اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: قرارگاه فعالیت‌های قرآنی در کشور راه‌اندازی شده است. همچنین ۱۷ کارگاه مجازی با استفاده از ظرفیت‌ استان‌ها تشکیل و نرم‌افزارهای بسیار خوبی در این حوزه تولید می‌شود.

کاظمی با اشاره به اینکه نهضت تولید محتوا و نرم‌افزار در کشور شکل گرفته است، تصریح کرد: تولید این نرم‌افزارها در شرایط عادی امکان‌پذیر نبود. در حوزه ارتقای مهارت و توانمندی دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خط ملی ۱۵۷۰ در کشور راه‌اندازی و به صورت شبانه‌روزی در خدمت دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش از تعریف سبدهای متنوع فرهنگی و هنری در آموزش‌وپرورش خبر داد و یادآور شد: جشنواره‌های متعددی نیز بر اساس ذائقه دانش‌آموزان در فضای مجازی برگزار می‌شود. به مناسبت دهه‌فجر انقلاب اسلامی، پنجره‌ای در صفحه اول شبکه شاد با عنوان فجر انقلاب با ۱۰ فضای اختصاصی مرتبط با دهه‌فجر راه‌اندازی شده است که دستاورد، سرود، آهنگ‌ها و بیانیه گام دوم انقلاب در آن بارگزاری شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر شب برنامه شبی با قرآن و کانون انقلاب در دسترس ۱۵ میلیون کاربر شبکه شاد با حضور شخصیت‌های برجسته کشور و با استفاده از تولیدات استان‌ها برگزار می‌شود که برخی از این برنامه‌ها ۳ میلیون بازدید دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.