تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 10:07
155 بازدید
کد خبر : 181573

برگزاری همایش بزرگداشت روز کازرون

برگزاری همایش بزرگداشت روز کازرون

ایسنا/فارس مراسم بزرگداشت “روز و هفته کازرون” با حضور شماری از مسئولان ارشد استان فارس و شهرستان کازرون و با تجلیل از شخصیت‌های شاخص در حوزه‌های مختلف این شهرستان برگزار شد. یکشنبه پنجم دیماه، به مناسبت روز کازرون، همایشی با عنوان “بزرگداشت تاریخ معاصر شهرستان کازرون از ناصر دیوان کازرونی تا شهدای دفاع مقدس” برگزار با حضور فرمانده

برگزاری همایش بزرگداشت روز کازرون

ایسنا/فارس مراسم بزرگداشت “روز و هفته کازرون” با حضور شماری از مسئولان ارشد استان فارس و شهرستان کازرون و با تجلیل از شخصیت‌های شاخص در حوزه‌های مختلف این شهرستان برگزار شد.

یکشنبه پنجم دیماه، به مناسبت روز کازرون، همایشی با عنوان “بزرگداشت تاریخ معاصر شهرستان کازرون از ناصر دیوان کازرونی تا شهدای دفاع مقدس” برگزار با حضور فرمانده سپاه فجر و شماری از مسئولان استانی و امام جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه و شماری از شهروندان این شهر برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه کازرون در این مراسم با اشاره به وحدت مطلوب مردم و مسئولین این شهرستان، گفت: با اتحاد و وحدتی که بین مردم و مسئولین شهرستان کازرون است، با محوریت امام جمعه و علما در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و نظام گام برمی داریم.

سرهنگ غلامرضا توکل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، گفت: به کوری چشم منافقین، معاندین و ضد انقلاب داخل و خارج، شعار «شیرن کازرون» تحقق یافته و پرچم کازرون همیشه بالاست که پرچمدار مبارزه با نظام استعمار و استکبار است.

او با اشاره به دلاوری و ظلم ستیزی ناصردیوان ادامه داد: ناصر دیوان کازرونی چهارم دیماه ۱۲۹۵ به تبعیت از اخلاق، منش و اصالت کازرونی خود برای دفاع از وطن و هموطنان، در مقابل استعمار انگلستان مبارزه کرد. مردم شهرستان کازرون باید به این تاریخ افتخار کنند و این خاطرات و افتخارات باید حفظ شود و افرادی معلوم الحال نباید آن را به نام خود مصادره کنند.

برگزاری همایش بزرگداشت روز کازرون

وی افزود: از ناصردیوان باید گفته شود و همچنین فرزندان ناصردیوان که در زمان انقلاب در مقابل نظام ستم شاهی به مبارزه پرداخت و پرچم استکبار ستیزی در این شهرستان بالا بود و به این دلیل است که «شیرن کازرون».

فرمانده سپاه کازرون تأکید کرد: امروز بسیج و سپاه با حمایت قاطع شورای تأمینف نیروهای نظامی و انتظامی، ارتش و سپاه مستقر در این شهرستان و مسئولین ادارات و نهادهای خدمات رسان، در کنار مردم هستند.

توکل خاطرنشان کرد: به دلیل روحیه شجاعت، جرأت و جسارت و انقلابی مردم کازرون، در زمان جنگ تحمیلی، اولین رزمندگان اعزامی استان فارس از شهرستان کازرون بودند، فاتحان سوسنگرد کازرون بودند، در عملیات کربلای ۴ به دلیل رشادت و ایثارگری رزمندگان کازرونی ۴ دی ماه به نام کازرون در تاریخ پرافتخار دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است.

وی همچنین از حاج رحیم قنبری، فرمانده گردان ثارالله و پهلوان کازرون در زمان دفاع مقدس یاد کرد و به بیان خاطره ای از وی پرداخت.

در این مراسم، سرهنگ غلامرضا توکل به عنوان شهروند افتخاری کازرون معرفی و لوح افتخاری به او اهداء شد؛ همچنین به پاس خدمات مهرتاش شاملی، مالک تیم هندبال شهید شاملی کازرون، لوح سپاس مسئولان شهرستان به او اعطاء شد.

به گزارش ایسنا، این مراسم با قرائت اشعار حماسی مرشد، اجرای سرود، اسب‌سواری با لباس ناصر دیوان و یارانش و … اجرا و در پایان اعلامیه‌ی مردم کازرون خطاب به دولتمردان، قرائت شد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.