تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 18:03
153 بازدید
کد خبر : 183267

برخی مشکلات نتیجه غروب مطالبه‌گری است/دانشجو پرچمدار باشد

برخی مشکلات نتیجه غروب مطالبه‌گری است/دانشجو پرچمدار باشد

ایسنا/فارس عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم کادرسازی در گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: بسیاری از مشکلات امروز ما نتیجه غروب مطالبه گری است. ابراهیم عزیزی در جمع دانشجویان اتحادیه انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شیراز با اشاره به نقش مهم دانشجویان در تمدن سازی، گفت: این رسالت بزرگ انقلاب اسلامی است

برخی مشکلات نتیجه غروب مطالبه‌گری است/دانشجو پرچمدار باشد

ایسنا/فارس عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم کادرسازی در گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: بسیاری از مشکلات امروز ما نتیجه غروب مطالبه گری است.

ابراهیم عزیزی در جمع دانشجویان اتحادیه انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شیراز با اشاره به نقش مهم دانشجویان در تمدن سازی، گفت: این رسالت بزرگ انقلاب اسلامی است که باید به آن توجه جدی داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، عزیزی افزود: کادرسازی اصل و اساس گام دوم و نیازمند یک نگاه جامع، فراگیر، علمی و هوشمندانه است. به نوعی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در دل کادر سازی نهفته است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امت واحده از معبر تمدن سازی می‌گذرد، اضافه کرد: جامعه پردازی یعنی خودسازی و لازمه خودسازی نیز پیشرو بودن است.

عزیزی ادامه داد: جوانی که می خواهد اندیشه های بلند انقلاب را دنبال کند اول باید پیشرو باشد چراکه اگر تحولات را خوب رصد نکند، هرگز جامعه پردازی و تمدن سازی رخ نخواهد داد.

او با تاکید بر لزوم داشتن نگاه جامع به مسائل کشور به ویژه انتخابات، افزود: امروز مطالبه گری یکی از ویژگی‌های جوانی است که می‌خواهد در عرصه انقلاب نقش آفرین باشد و تا زمانی که روحیه مطالبه گری در بین جوانان حاکم نشود، نمی‌توان به دولتی کارآمد، شایسته و با شاخصه نگاه معرفتی انقلاب رسید.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امروز ما به دلیل غروب روحیه مطالبه گری است، افزود: البته این را هم باید مد نظر داشت که مطالبه گری همراه با اخلاق، منطق و هوشمندی نتیجه خواهد داد.

عزیزی همچنین دور اندیشی را از مسائل مهمی دانست که باید در انتخابات مد نظر داشت و افزود: اگر مطالبه گری با دوراندیشی و دوراندیشی با مکتبی بودن و تلاش مبتنی بر ارزش‌ها ممزوج شود، اتفاقات بزرگی را شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس لازمه حضور مقتدرانه در انتخابات و عرصه‌های مختلف را بصیرت و آگاهی بیان و اضافه کرد: بسیاری از مشکلات ما به دلیل نداشتن بصیرت و آگاهی، جریان شناس نبودن، دشمن شناس نبودن و حق و باطل را تشخیص ندادن است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شناخت از جریان‌ها را مهم تر از شناخت شخصیت‌ها دانست و افزود: در عرصه انتخابات شخصیت‌ها را ملاک قرار دادن صحیح نیست، بلکه شناخت جبهه حق و باطل مهم است تا بتوان به تصمیم صحیح رسید.

عزیزی با بیان اینکه نمی‌توان پرچمدار بود اما دشمن شناس نبود، تاکید کرد: سلطه ناپذیری، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی معیارهای جدی برای انتخاب صحیح و حرکت رو به رشد و هوشمندانه است و در این راستا قبل از اینکه به آرایش انتخابات توجه کنیم باید به مبانی انتخابات بپردازیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: صف بندی‌های انتخاباتی در مقطعی کاملا هویداست و اینجاست که دانشجویان به عنوان قشر بیدار جامعه باید به عنوان یک پرچمدار عمل کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.