تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 17:31
170 بازدید
کد خبر : 191433

افزایش ارزش افزوده محصولات استراتژیک خراسان جنوبی

افزایش ارزش افزوده محصولات استراتژیک خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید با فرآوری بر ارزش افزوده محصولات استراتژیک خود بیفزاییم، گفت: در حوزه کشاورزی باید بر اساس مؤلفه‌های سند توسعه سازگاری با کم آبی و توسعه شیوه‌های نوین آبیاری عمل کنیم. حمید ملانوری، امروز یکشنبه ۱۹ بهمن در مراسم تجلیل از نخبگان و برگزیدگان بخش کشاورزی اظهار

افزایش ارزش افزوده محصولات استراتژیک خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید با فرآوری بر ارزش افزوده محصولات استراتژیک خود بیفزاییم، گفت: در حوزه کشاورزی باید بر اساس مؤلفه‌های سند توسعه سازگاری با کم آبی و توسعه شیوه‌های نوین آبیاری عمل کنیم.

حمید ملانوری، امروز یکشنبه ۱۹ بهمن در مراسم تجلیل از نخبگان و برگزیدگان بخش کشاورزی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب بسیاری باور نمی‌کردند که بعد از گذشت چهاردهه از این واقعه مهم، ایران به دستاوردهای مهمی در بخش‌های مختلف دست پیدا کند.

استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان‌ کرد: این پیشرفت‌ها در حوزه فناوری‌های نو، پزشکی، صنایع نظامی و … در حالی رخ داد که بعد از پیروزی انقلاب ما با جنگ نظامی و تحریم‌های ظالمانه رو به رو بودیم که این تحریم‌ها حتی خرید دارو و تجهیزات پزشکی ما را نیز تحت تأثیر قرار داد.

به گزارش ایسنا، ملانوری با بیان اینکه باید از فرصت تحریم برای خودکفایی و توسعه استفاده کنیم، اظهار کرد: بنا بر گفته سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی آنقدر که در دل تهدیدها فرصت وجود دارد، در درون خود فرصت‌ها نیست.

وی افزود: امروزه علی‌رغم مشکلات عدیده‌ای که وجود دارد، در مناطق مرزی و محروم در حوزه زیرساخت‌ها و در جهت توسعه و رفع ناعدالتی‌ها اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر در عرصه سیاست و اقتصاد و یا مسائل اجتماعی ضعفی بر ما حاکم شده به واسطه ضعف در باورها و یا عدم اعتماد به نفس کافی بوده است، تصریح کرد: باید با فرآوری بر ارزش افزوده محصولات استراتژیک خود بیفزاییم.

ملانوری با بیان اینکه در حوزه کشاورزی نیز باید بر اساس مؤلفه‌های سند توسعه سازگاری با کم آبی و توسعه شیوه‌های نوین آبیاری عمل کنیم، تصریح کرد: در بخش نهضت گلخانه‌ها و کشت گلخانه‌ای نیز نوع محصول تولیدی و بازاریابی و فروش مناسب را باید به صورت جدی مد نظر قرار دهیم.

وی بیان‌ کرد: دشمن علی‌رغم ادعاهایش مبنی بر استفاده از همه گزینه‌های روی میز هیچ گاه جرأت استفاده از گزینه نظامی علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی را ندارد چرا که ایران به توانمندی‌های ارزشمندی در حوزه نظامی و دفاعی رسیده‌ است و امروز باید بگوییم به هیچ وجه گزینه‌ای سیاسی و نظامی روی میز نیست.

ملانوری، گریزی به وضعیت کرونا در خراسان‌جنوبی زد و گفت: چند ماه پیش در خراسان‌جنوبی روزی ابتلاء حدود ۳۰۰ نفر به ویروس کرونا و فوت در حدود ۲۰ نفر را داشتیم، اما با تلاش‌های کادر درمان و همراهی بازاریان و مردم نجیب خراسان‌جنوبی ابتلاء‌ها امروز به زیر ۲۰ نفر در یک روز کاهش پیدا کرده است.

استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی در بسیاری از کشورها که ادعای پیشرفت و توسعه زیرساخت‌ها در بخش درمان و سلامت را دارند شاهد فوت روزی حدود هزار نفر بر اثر ابتلاء به کرونا هستیم اما در ایران با همراهی مردم میزان فوتی‌ها به حدود ۸۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

ملانوری ادامه داد: علی‌رغم خشکسالی‌ها، برداشت ۲۱ هزار تن زرشک، ۷ هزار تن عناب، پرورش ۳۰ هزار نفر شتر و برداشت حدود ۱۲ هزار تن پسته در استان بسیار ارزشمند است، اما باید این نکته را نیز مورد بررسی قرار دهیم که با وجود زحمات عدیده آیا کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی به ارزش واقعی از زحمت و برداشت محصول خود می‌رسند.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌ کرد: ما در خراسان‌جنوبی ۲۱ هزار تن زرشک برداشت می‌کنیم، اما متأُسفانه تنها هشت درصد آن فرآوری می‌شود و در سایر محصولات نیز شرایط به نسبت مشابهی را داریم.

ملانوری با اشاره به برگزاری جلسات ستاد توسعه خاوران خراسان جنوبی، افزود: در این ستاد، همه دستگاه‌های متولی توسعه در استان اعم از دولتی و خصوصی را در کنار هم قرار دادیم و فعال کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در قالب همین نشست‌هایی که برگزار کرده‌ایم، طرح‌های خوبی ارائه شده است، بیان کرد: استان خراسان جنوبی استانی سرشار از ذخایر، فرصت‌ها، مزیت‌ها و استعدادهاست و در کنار همه این ذخایر دارای منابع انسانی بسیار قوی و بسیار ارزشمند و توانمند است.

ملانوری یادآور شد: تنها باید به این سرمایه انسانی، اعتماد به نفس ریسک‌پذیری، جرأت و جسارت در سرمایه‌گذاری و تفکر توسعه و فرهنگ کار در مسیر توسعه تزریق کنیم که تنها با کار جمعی امکان پذیر است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.