تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 - 17:22
158 بازدید
کد خبر : 192326

ارتش در ۴۲ سال انقلاب متحول شده است

ارتش در ۴۲ سال انقلاب متحول شده است

ایسنا/اردبیل فرمانده پادگان شهید چمران ارتش اردبیل گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۴۲ سال انقلاب آب‌دیده‌تر شده و به مرز تحول واقعی رسیده است. سعادتی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش در پادگان شهید چمران اردبیل اظهار کرد:‌ تمامی نیروهای مسلح امروز به دژ مستحکم در برابر توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان در صیانت

ارتش در 42 سال انقلاب متحول شده است

ایسنا/اردبیل فرمانده پادگان شهید چمران ارتش اردبیل گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۴۲ سال انقلاب آب‌دیده‌تر شده و به مرز تحول واقعی رسیده است.

سعادتی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش در پادگان شهید چمران اردبیل اظهار کرد:‌ تمامی نیروهای مسلح امروز به دژ مستحکم در برابر توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان در صیانت از دین و ارزش‌های الهی تبدیل شده و به خوبی امنیت جامعه اسلامی را مورد صیانت قرار دادند.
وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ارتش ایران با هدایت کشورهای آمریکایی و اروپایی سازماندهی و به نوعی حرکت‌هایی را انجام داده بود، تصریح کرد: تمامی ادوات و ساز و برگ‌های نظامی ما در گذشته محصول کشورهای آمریکایی و اروپایی بود به طوریکه تانک، جنگنده‌ها،‌ ناوها و حتی اسلحه‌های ساده ما توسط کشورهای غربی تأمین و تهیه می‌شد.

فرمانده پادگان شهید چمران ارتش اردبیل گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و گذر از شرایط سخت جنگ تحمیلی به دست نیروهای توانمند ارتش و سایر نیروهای مسلح با قدرت و صلابتی کامل ما توانستیم با تکیه بر توان بومی و داخلی بسیاری از ادوات جنگی را ساخته و در اختیار نیروهای مسلح قرار دهیم.
سعادتی نمونه این ادوات جنگی را هواپیماهای متعدد و جنگنده‌های پیشرفته نظیر آذرخش، سائقه و تجهیزات نیروی هوایی، ناوشکن جماران، دماوند، زیر دریایی‌های متعدد و همچنین تانک‌های زولفقار و سبلان اعلام کرد و افزود: ما امروز به انواع پهبادها با عناوین ابابیل و کرار و همچنین رادارهای کاملا بومی در حوزه پدافند هوایی مجهز شدیم و قدرت ارتش جمهوری اسلامی ایران لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازد.

وی به روز تاریخی ۱۹ بهمن در سال ۵۷ و میثاق همافران با امام راحل اشاره کرد و ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ارتش در کنار ملت علیه رژیم ستمشاهی به پا خاست و سعی کرد تا به عناوین مختلف همراهی با مردم و اطاعت از امام را در دستور کار قرار دهد.
سعادتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با ملحق شدن ارتشیان به صفوف به هم فشرده مردم در ایام پیروزی انقلاب اسلامی،‌ کشور ما توانست مسیر اقتدار را از همان روز طی کند و امروز به برکت ارتش و سایر نیروهای مسلح ایران اسلامی ما در امنیت و آرامش کامل است.

وی به نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران و همراهی نیروهای مسلح در به ثمر نشستن نهضت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ارتش با کنار گذاشتن تمامی عوامر رژیم پهلوی و حتی پخش سلاح جنگی در بین مردم سعی کرد تا همراهی خود را با انقلاب نشان داده و تمرد را از اجرای دستورات سران رژیم پهلوی در دستور کار قرار دهد.
سعادتی اضافه کرد: ارتشیان با پایین کشیدن مجسمه شاه و همچنین عزیمت امام به مدرسه علوی و اعلام وفاداری با آرمان‌های ملت ایران سعی کردند تا به نوعی صلابت و اقتدار خود را به نمایش بگذارند.
وی در ادامه به فعالیت تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این تیپ با حضور در منطقه نفت‌ شهر و سومار مشغول عملیات‌های مراقبتی و رزمی در منطقه است.

سعادتی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: نیروهای تیپ ۴۰ ارتش در تقابل با اشرار، قاچاقچیان و گروه‌های ضد انقلاب سعی می‌کنند تا امنیت کشورمان را تأمین کنند و این عزتی ماندگار برای خطه سبلان به شمار می‌رود که تیپ ۴۰ متحرک و هجومی آن به شکل‌گیری امنیت پایدار کشور کمک می‌کند.
وی به تغییرات دکترین نظامی کشورمان در عرصه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اشاره کرد و افزود: ارتش امروز با مجهز شدن به جدیدترین و مدرن‌ترین امکانات سعی می‌کند تا رسالت خود را به خوبی انجام دهد.

سعادتی به توان بالای تیپ ۴۰ متحرک و هجومی ارتش اشاره کرد و ادامه داد: ما در کمتر از ۴۸ ساعت می‌توانیم تمام برنامه‌ها و اقدامات پیشگیرانه و حتی حضور در میدان رزم را مورد هدف قرار داده و حتی با شرکت در رزمایش‌های متعدد زمینه امیدواری دوستداران نظام اسلامی و یأس دشمنان را فراهم کرده‌ایم.
وی به برنامه‌های ارتش و تیپ ۴۰ در ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰ برنامه در این ایام تدارک دیدیم که تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده‌های آنها و همچنین گلباران مزار شهدا، اجرای مسابقات متعدد قرآنی، سرود، شعرخوانی و کتابخوانی و اجرای برنامه رژه موتوری و خودرویی در یوم‌الله ۲۲ بهمن و نورافشانی شب ۲۲ بهمن از جمله این برنامه‌هاست.

فرمانده پادگان شهید چمران ارتش اردبیل در پایان تصریح کرد: ارتش نه تنها در ایام جنگ بلکه در روزهای سخت به ویژه وقوع حوادث ناگوار در کنار مردم است و در یک سال شیوع بیماری کرونا با راه‌اندازی ۳۰۰ ایستگاه غربالگری و همچنین در اختیار گذاشتن بیمارستان‌های ارتش در مناطق مختلف استان سعی کردیم تا در کنار مردم در پیشگیری و مهار بیماری کرونا باشیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.