تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 17:48
170 بازدید
کد خبر : 191573

احداث ۱۱۵ سایت شبکه ارتباطی همراه اول و ایرانسل در کهگیلویه و بویراحمد

احداث ۱۱۵ سایت شبکه ارتباطی همراه اول و ایرانسل در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از احداث ۱۱۵ سایت شبکه ارتباطی همراه اول و ایرانسل در روستاهای استان خبر داد. “حسین کلانتری” افزود: هم اکنون ۶۴ سایت همراه اول و ۵۱ سایت ایرانسل در استان وجود دارد و تاکید ما بر این است تا بر این تعداد افزوده شود. وی تصریح کرد: ۱۸۵ روستای

احداث ۱۱۵ سایت شبکه ارتباطی همراه اول و ایرانسل در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از احداث ۱۱۵ سایت شبکه ارتباطی همراه اول و ایرانسل در روستاهای استان خبر داد.

“حسین کلانتری” افزود: هم اکنون ۶۴ سایت همراه اول و ۵۱ سایت ایرانسل در استان وجود دارد و تاکید ما بر این است تا بر این تعداد افزوده شود.
وی تصریح کرد: ۱۸۵ روستای این استان تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از شبکه ارتباطی برخوردار می شوند که ۱۱۳ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: استان به شدت نیازمند شبکه های ارتباطی است و یکی از خواسته ها، مطالبات و نیازهای اساسی مردم این استان توسعه، جهیز و تقویت شبکه های ارتباطی است.
کلانتری تاکید کرد: انتظار می‌رود با تلاش و جدیت تا پایان دولت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از شبکه ارتباطی مناسب برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه استان نیازمند اینترنت پر سرعت است بیان کرد: هرجایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بخواهد کار کند استان با همه ظرفیت همکاری می کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای احداث ۱۱۵سایت جدید مخابراتی همه دستگاه های اجرایی از جمله راهداری، راه و شهرسازی، شرکت های مخابرات و برق، منابع طبیعی، محیط زیست استان پای کار هستند.
کلانتری اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد هم به لحاظ جغرافیایی و هم تعداد جمعیت روستایی شرایط متفاوتی دارد و نیازمند توجه ویژه این وزارتخانه است.
وی از توجه ویژه مهندس “محمدجواد آذری جهرمی” وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین این وزارتخانه و از اقدامات و دستاوردهای این وزارتخانه در کهگیلویه وبویراحمد تقدیر و تشکر کرد.
“ستار هاشمی”معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در این وزارتخانه همه تلاش ها براین است تا عقب ماندگی های این حوزه جبران شود.
وی از رونمایی ۳۱ طرح ارتباطی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در دهه فجر در این استان خبر داد.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: از این مبلغ ۴۰ میلیارد تومان دولت و ۲۰ میلیارد تومان را بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده است.
هاشمی با بیان اینکه ۱۱۵ سایت مخابراتی در استان نصب می شود ادامه داد: برای نصب هر سایت ۲ تا سه میلیارد تومان هزینه می شود.
وی تصریح کرد: برای احداث همه سایت ها در این استان جانمایی ها انجام شده است.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در هر استان با نصب هر سایت ۱۰ تا ۱۵ روستا تحت پوشش مخابراتی قرار می گیرند اما در استان کهگیلوبه و بویراحمد به دلیل کوهستانی و پراکندگی سه الی چهار روستا تحت پوشش هر سایت قرار می گیرد و هزینه ها نیز بیشتر است.
هاشمی تاکید کرد: براساس آمار جهانی، جمهوری اسلامی به لحاظ توسعه شبکه های زیرساخت در دنیا رتبه سوم را از آن خود کرده است.
وی بیان کرد: همه تلاش ها براین است تا پایان دولت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از شبکه ارتباطی برخوردار شوند که استان کهگیلویه و بویراحمد با همه شرایط سخت و کوهستانی آن یکی از این استان های در اولویت است.

به گزارش ایسنا، در هشتمین روز از دهه فجر “ستار هاشمی” معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با “حسین کلانتری” استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت و گو کرد.
انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.