تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 18:00
137 بازدید
کد خبر : 191683

احتمال کاهش قیمت خیار و موز در آینده نزدیک

احتمال کاهش قیمت خیار و موز در آینده نزدیک

ایسنا/گیلان رییس اتحادیه بار فروشان میوه و تره بار رشت گفت: ما از گرانی خیار ناراحتیم و به زودی قیمت این محصول و موز در بازار کاهش می یابد. ابراهیم حسنی در گفت و گو با ایسنا، دلیل افزایش قیمت خیار و گرانی آن را سرمای یک ماهه اخیر عنوان کرد و گفت: این سرما باعث

احتمال کاهش قیمت خیار و موز در آینده نزدیک

ایسنا/گیلان رییس اتحادیه بار فروشان میوه و تره بار رشت گفت: ما از گرانی خیار ناراحتیم و به زودی قیمت این محصول و موز در بازار کاهش می یابد.

ابراهیم حسنی در گفت و گو با ایسنا، دلیل افزایش قیمت خیار و گرانی آن را سرمای یک ماهه اخیر عنوان کرد و گفت: این سرما باعث شد که خیارها یخ بزنند و در حال حاضر تنها از جیرفت خیار مورد نیاز کشور تامین می‌شود.

وی افزود: گرانی خیار در گیلان به دلیل گرانی است که این محصول در کشور دارد و این استان از استان‌های تولیدکننده خیار در کشور نیست.

حسنی گفت: ما هم از گرانی خیار و موز ناراحتیم اما تا یک یا دو هفته دیگر قیمت این محصولات کاهش خواهد یافت.

رییس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار رشت ادامه داد: قیمت این محصول در گیلان گران‌تر از استان‌های دیگر نیست و در میدان تره بار از ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان داد و ستد می‌شود و فروشگاه‌ها نیز بسته به نوع خیار این محصول را کیلویی ۱۸ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

وی در ادامه با بیان اینکه این اتحادیه ۶۰۰ عضو دارد، خاطرنشان کرد: افرادی هم هستند که بدون پروانه یا به صورت دستفروشی به فروش میوه و تره بار می پردازند و شاید تعدادشان به بیش از ۲۰۰۰ نفر برسد.

رییس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار رشت در ادامه به گرانی قیمت موز در بازار نیز اشاره کرد و گفت: موز از میوه‌های وارداتی است و هم اکنون این میوه در بنادر کشور وارد شده است.

وی افزود: قیمت موز در بازار گیلان تحت تاثیر قیمت موز در کشور است و با توزیع این میوه از بنادر کشور به زودی قیمت این میوه نیز کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.