تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 17:16
43 بازدید
کد خبر : 182293

احتمال تغییر رنگ‌بندی کرونایی مشهد به نارنجی و اعمال دوباره محدودیت‌ها

احتمال تغییر رنگ‌بندی کرونایی مشهد به نارنجی و اعمال دوباره محدودیت‌ها

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تنظیم شرایط جدید رنگ‌بندی شهرهای کشور بر اساس مبتلایان به امیکرون گفت: در صورت تغییر رنگ‌بندی مشهد به نارنجی احتمال بازگشت محدودیت‌ها به مشهد وجود دارد. محمد پهلوان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت شیوع امیکرون در مشهد اظهار کرد: منتظر رنگ‌بندی جدید

احتمال تغییر رنگ‌بندی کرونایی مشهد به نارنجی و اعمال دوباره محدودیت‌ها

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تنظیم شرایط جدید رنگ‌بندی شهرهای کشور بر اساس مبتلایان به امیکرون گفت: در صورت تغییر رنگ‌بندی مشهد به نارنجی احتمال بازگشت محدودیت‌ها به مشهد وجود دارد.

محمد پهلوان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت شیوع امیکرون در مشهد اظهار کرد: منتظر رنگ‌بندی جدید و فوق‌العاده کرونایی کشور هستیم که بر مبنای امیکرون تنظیم می‌شود. امروز قرار است که این رنگ‌بندی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابلاغ شود.

وی ادامه داد: احتمال تغییررنگ‌بندی تمام شهرهای ایران وجود دارد. احتمالا هر منطقه‌ای که مواردی از امیکرون در آن مشاهده شود به رنگ نارنجی تغییر رنگ خواهد داد. با توجه به شناسایی امیکرون در مشهد، احتمال تغییر رنگ‌بندی مشهد به نارنجی وجود دارد اما منتظر ابلاغ رسمی آن از سوی وزارت بهداشت هستیم. ممکن است تا پایان امروز شاهد این تغییر رنگ‌بندی باشیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص بازگشت محدودیت‌ها به مشهد پس از تغییر رنگ‌بندی خاطرنشان کرد: در حال حاضر منتظر اعلام رسمی تغییر رنگ‌بندی مشهد هستیم تا در خصوص این مورد در ستاد کرونای استان تصمیم‌گیری شود.

پهلوان یادآور شد: در حال حاضر مبنای ما به تعداد مبتلایان امیکرون بستگی ندارد. امیکرون یک سویه جهش یافته است که وجود آن در مشهد تایید شده است. هم‌اکنون این نگرانی وجود دارد که با توجه به قدرت سرایت چندین برابری امیکرون، شاهد شیوع انفجاری کرونا در مشهد باشیم که جهت جلوگیری از این اتفاق رعایت حداکثری پروتکل‌ها توسط مردم لازم است.

وی بیان کرد: مطابق آخرین نتایج مطالعات صورت گرفته، کسانی که نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا اقدام کرده باشند، بیشترین مقاومت را نسبت به سایر گروه‌ها در برابر سویه جهش یافته امیکرون خواهند داشت. از همین رو اصرار داریم مردم پس از گذشت سه ماه از دریافت دوز دوم، نسبت به تزریق دوز سوم اقدام کنند.

نشانه‌های شیوع انفجاری کرونا در مشهد هنوز مشاهده نشده است 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: از لحاظ پروتکل‌های درمانی هیچ تفاوتی میان امیکرون و سایر سویه‌های کرونا وجود ندارد اما موارد مشکوک به امیکرون ابتدا در آزمایشگاه مرکزی مشهد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سپس برای تایید به تهران ارسال می‌شود. در صورتی که نمونه امیکرون مثبت اعلام شود، توسط وزارت بهداشت در رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

پهلوان در خصوص آخرین آمار بیماران بستری‌ کرونایی در خراسان رضوی عنوان کرد: مطابق آخرین آمار بستری‌های جدید در خراسان رضوی، روز گذشته ۱۱۰ نفر بستری جدید در مناطق تحت پوشش دانشگاه داشته‌ایم. در تمام استان ۴۲۴ نفر در بخش‌های بیماران حاد تنفسی بستری هستند. همچنین ۱۱۴ نفر در بخش ICU حاد تنفسی بستری هستند. در طول چهار روز گذشته تعداد بیماران سرپایی با شیب ملایمی روند افزایشی داشته‌ است. هنوز نشانه‌های انفجاری کرونا در مشهد مشاهده نشده اما در حالت آماده‌باش قرار داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.