تاریخ انتشار : دوشنبه 30 آبان 1401 - 2:33
186 بازدید
کد خبر : 204540

اجرای ۲ طرح نوآورانه برای ایجاد اشتغال در حاشیه شهر مشهد

اجرای ۲ طرح نوآورانه برای ایجاد اشتغال در حاشیه شهر مشهد

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا سرابی سرپرست کارخانه نوآوری شهرداری مشهد با اشاره به همکاری شرکت‌ها و گروه‌های مستقر در کارخانه با شهرداری مشهد برای رفع مشکلات کلان شهر مشهد گفت: شرکت‌های مستقر در کارخانه نوآوری برای رفع مشکلات شهری در چندموضوع با شهرداری مشهد همکاری کردند و اکنون برخی از موضوعات در حال برنامه

اجرای ۲ طرح نوآورانه برای ایجاد اشتغال در حاشیه شهر مشهد

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا سرابی سرپرست کارخانه نوآوری شهرداری مشهد با اشاره به همکاری شرکت‌ها و گروه‌های مستقر در کارخانه با شهرداری مشهد برای رفع مشکلات کلان شهر مشهد گفت: شرکت‌های مستقر در کارخانه نوآوری برای رفع مشکلات شهری در چندموضوع با شهرداری مشهد همکاری کردند و اکنون برخی از موضوعات در حال برنامه ریزی برای پیشنهاد طرح، بعضی طرح‌ها منتظر تأیید نهایی، برخی طرح‌ها در حال اجرا هستند و اجرای برخی دیگر هم به پایان رسیده است.

وی افزود: در مجموع هشت طرح در حوزه هوشمندسازی با موضوعاتی نظیر پردازش تصویر و هوش مصنوعی، دیزل‌های برق اضطراری در شهرداری، کاهش مصرف انرژی در حوزه حمل ونقل و ترافیک و تبدیل چراغ‌های پارک‌ها به دی سی در مرحله طرح و مذاکره با شهرداری قرار دارد.

سرپرست کارخانه نوآوری شهرداری مشهد با بیان اینکه دو طرح نیز از سوی شهرداری تأیید شده است و منتظر شروع عملیات اجرایی آن‌ها در شهر از سوی سازمان بازآفرینی شهرداری هستیم، ادامه داد: این دو طرح مربوط به حاشیه شهر است. نخستین طرح مربوط به توانمندسازی نیروی انسانی حاشیه شهر با کمک سازمان بازآفرینی است. این طرح به پایان رسیده است و اکنون زیرساخت‌های آن باید در مراکز رویش و دفاتر تسهیلگری فراهم شود تا با اجرای آن بتوانیم در راستای توانمندسازی نیروی متخصص در حاشیه شهر و معرفی آن‌ها به بازار کار در بخش‌های تخصصی اقدام کنیم.

سرابی با اشاره به اینکه طرح بعدی آماده شده مربوط به ایجاد بازارچه مجازی است، بیان کرد: همه کار‌ها و زیرساخت‌های مربوط به این خدمت اجرا شده است و اکنون منتظریم که سازمان بازآفرینی برای آموزش بهره برداران از این بستر مشکلات شهر روی میز نوآوریا اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به به چهار پروژه نیز که با همکاری شرکت‌های مستقر در کارخانه نوآوری و شهرداری مشهد د رحال اجراست، تصریح کرد: این پروژه‌ها مربوط به سامانه پیامکی سازمان ترافیک، مخاطب سازی برای نرم افزار «شهر من»، مهندسی معکوس برای طلق کاسه چراغ مترو و تبدیل چراغ‌های راهنمایی ورانندگی به چراغ‌های دی سی است.

سرپرست کارخانه نوآوری شهرداری مشهد با اشاره به پایان یافتن سه پروژه مشترک بین شرکت‌های نوآور و شهرداری مشهد تاکید کرد: پروژه‌های هوشمندسازی پارک دانش، ایجاد میز اشتغال در پارک ملت و راه اندازی کارگاه‌های شهر ترمیمی نیز به پایان رسیده است.

سرابی با اشاره به اینکه بیش از ۱۶ ماه از فعالیت این کارخانه در مشهد می‌گذرد، اظهار کرد: در این کارخانه، ۲۰ دفتر به جز فضا‌های کار اشتراکی وجود دارد و ۲۰ شرکت می‌توانند در این دفاتر مستقر شوند.

وی افزود: در سال نخست فعالیت این کارخانه، باید ۴۰۰ عضو فعال در کارخانه مستقر می‌شدند، اما در آن سال توانستیم ۴۵۰ نفر را مستقر کنیم و اکنون نیز ۸۳۶ نفر، به صورت دائم و موقت، در این کارخانه مستقر ند. وی افزود: در مجموع کارخانه نوآوری شهرداری مشهد توانسته است تا امروز برای ۱۲۱۵ نفر، چه در کارخانه و چه خارج از آن، اشتغال زایی کند.

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.