تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 17:57
132 بازدید
کد خبر : 182674

آغاز طرح نسخه الکترونیک و حذف نسخه کاغذی در لرستان

آغاز طرح نسخه الکترونیک و حذف نسخه کاغذی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: همزمان با سراسر کشور طرح نسخه الکترونیک و حذف نسخه کاغذی در استان آغاز شد. شاهدخت فتحی‌بیرانوند، با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور طرح نسخه الکترونیک و حذف نسخه کاغذی در لرستان شروع شد، اظهار کرد: از ابتدای دی‌ماه سال جاری، هیچگونه هزینه غیرالکترونیک پرداخت نخواهد شد. وی

آغاز طرح نسخه الکترونیک و حذف نسخه کاغذی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: همزمان با سراسر کشور طرح نسخه الکترونیک و حذف نسخه کاغذی در استان آغاز شد.

شاهدخت فتحی‌بیرانوند، با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور طرح نسخه الکترونیک و حذف نسخه کاغذی در لرستان شروع شد، اظهار کرد: از ابتدای دی‌ماه سال جاری، هیچگونه هزینه غیرالکترونیک پرداخت نخواهد شد.

وی ادامه داد: کلیه نسخ سرپایی در طرح نسخه‌نویسی و نسخه پیچی صرفاً به صورت الکترونیک پذیرش می‌شود و هیچ‌گونه پرداخت غیرالکترونیک نداریم.

فتحی‌بیرانوند بیان کرد: براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی از ابتدای دی ماه سال جاری سازمان بیمه سلامت نمی‌تواند غیر از نسخ الکترونیک مبالغی را بابت هزینه ارائه خدمات درمانی به پزشکان و مراکز ارائه دهنده خدمات پرداخت کند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان افزود: اجرای این طرح برای همه مراکز درمانی دانشگاهی، دولتی و خصوصی الزامی بوده و از امروز صدور دفترچه‌های درمانی در دفاتر عمومی پیشخوان دولت متوقف شده‌ است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح ملی صدور نسخه الکترونیک دارای مزیت‌های زیادی اعم‌ از دسترسی سریع به شناسنامه سلامت فرد و رسیدگی به اسناد پزشکی در کوتاه‌ترین ‌زمان ممکن بدون استفاده از کاغذ است.

فتحی‌بیرانوند تأکید کرد: زیرساخت‌های اجرایی طرح نسخه الکترونیک در استان فراهم شده و سعی خواهیم کرد مشکلات و موانع موجود را رفع تا مؤسسات درمانی و بیمه شدگان با کمترین چالش مواجه شوند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان افزود: تا به حال طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک بالای ۹۰ درصد در استان به اجرا در آمده که انتظار می‌رود با اجرای کامل طرح صدور نسخه الکترونیک مجموع حوزه سلامت به سمت دیجیتالی برود که این مسئله به نفع نظام سلامت و پیشگیری از بروز بیماری‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: البته امکان دارد در مناطق محدودی در استان که دسترسی آسان و سریع به اینترنت نداشته باشند مشکلاتی پیش آید که تمهید لازم برای آن پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.