تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 10:49
329 بازدید
کد خبر : 208915

به روز رسانی الگوریتم گوگل، نویسندگی را بسیار رقابتی تر می کند

به روز رسانی الگوریتم گوگل، نویسندگی را بسیار رقابتی تر می کند

  به گزارش  بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از blog.hubspot تغییر دیگری در الگوریتم گوگل به معنای تغییر دیگری در استراتژی برای همه ما بازاریابان ورودی است. خوشبختانه، این بار، آنقدر عظیم یا تکان دهنده نیست (می دانیم، شما هنوز از مرغ مگس خوار کنار می آیید، درست است؟)، بلکه تغییر به

 

به گزارش  بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از blog.hubspot تغییر دیگری در الگوریتم گوگل به معنای تغییر دیگری در استراتژی برای همه ما بازاریابان ورودی است.

خوشبختانه، این بار، آنقدر عظیم یا تکان دهنده نیست (می دانیم، شما هنوز از مرغ مگس خوار کنار می آیید، درست است؟)، بلکه تغییر به شکل Google Authorship است.

مت کاتز، رئیس تیم وب اسپم گوگل، در ماه اکتبر در جریان سخنرانی اصلی خود در PubCon به این تغییرات اشاره کرد و اکنون شاهد عملی شدن آنها هستیم.

 

با توجه به Search Engine Land، Cutts تایید کرده است که گوگل ۱۵ درصد کاهش در مقدار ریچ اسنیپت های نمایش داده شده در نتایج جستجو اعمال کرده است.

 

Google Authorship چیست؟

اگر نمی دانید Google Authorship چیست، بیایید سریعاً خلاصه کنیم.

 

در طول سال گذشته، ممکن است متوجه شده باشید که صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به طور فزاینده ای بصری تر شده اند و تصاویر کمی از نویسنده در کنار مقاله ها وجود دارد. تصاویر از نمایه +Google نویسنده همراه با برخی اطلاعات دیگر، مانند نام آنها و تعداد دنبال کنندگان +Google که دارند، استخراج می شوند.

 

اکنون، برچسب‌های نویسندگی تنها در صورتی نمایش داده می‌شوند که شخصی حساب خود را تأیید کرده باشد، که تنها ۱۲ درصد از وبلاگ‌های برتر فناوری این کار را انجام داده‌اند. به احتمال زیاد، اگر شما این برچسب را در وب سایت خود داشتید، پست های شما واقعا برجسته می شدند، قابل اعتمادتر به نظر می رسیدند، و در نهایت، بیشتر روی آنها کلیک می شد.

 

چه تغییراتی در حال رخ دادن است؟

همانطور که کاتس در سخنرانی خود اشاره کرد، گوگل در حال آزمایش بود که چگونه کاهش نویسندگی بر جستجو تاثیر می گذارد و آنها دریافتند که با کاهش ۱۵ درصدی نویسنده، در واقع شاهد افزایش کیفیت بودند. اگرچه آنها تعریف “کیفیت” را به وضوح بیان نکردند، آنچه ما از سخنرانی او جمع آوری کردیم این بود:

 

  • در SERP هایی که در حال ظهور هستند، مواردی از نویسندگی گوگل کاهش می یابد
  • تمرکز بر روی نمایش نویسندگان “با کیفیت بالا” در SERP خواهد بود
  • به نظر می رسد هدف این بود که به جستجوگران محتوایی بدهیم که بتوانند به آنها اعتماد کنند و واقعاً بخواهند بخوانند

 

طی چند هفته گذشته، شاهد کاهش نتایج نویسندگی بوده ایم. از نمودار ویژگی Moz Google SERP، واضح است که این تغییر در اواسط دسامبر اعمال شد و از آن زمان به آرامی در حال کاهش است.

 

همانطور که می بینید، در حوالی ۱۲ دسامبر افت شدیدی رخ داد، جایی که پس از آن برای چند روز یکسان شد و در حوالی ۱۶ دسامبر یک نوسان دیگر را پشت سر گذاشت. از آن زمان، همه چیز بسیار ثابت بوده است، با افت کمی از اینجا و آنجا.

 

ما تصور می کنیم که با گذشت زمان این کاهش همچنان ادامه خواهد داشت، به خصوص که گوگل اعلام کرده است که کاهش ۱۵ درصدی وجود خواهد داشت.

 

در اینجا آمده است که چگونه این ممکن است شما را تحت تاثیر قرار دهد.

البته، با هر تغییری که گوگل ایجاد می‌کند، ذهن ما بلافاصله به این می‌رود که «این چگونه بر کسب‌وکار من تأثیر می‌گذارد؟»

از آنجایی که تعداد نویسندگانی که در نتایج جستجو نشان داده شده اند کاهش یافته است، مهم است که دلیل پشت آن را درک کنید – به عبارت دیگر، دانستن اینکه Google چگونه نمایه های نویسنده را طبقه بندی می کند:

 

۱) نمایه کامل نویسنده — این شامل مواردی است که در بالا توضیح دادیم: یک عکس، یک خط فرعی و تعداد دنبال‌کنندگان Google+‎.

 

۲) نمایه نویسنده جزئی — با این ردیف، عکسی در کنار مقاله وجود ندارد، اما خط فرعی و تعداد دنبال‌کنندگان Google+ هنوز نشان داده می‌شود.

 

۳) بدون نمایه نویسنده – در نهایت، با ردیف پایین، هیچ اطلاعاتی در مورد نویسنده وجود ندارد – فقط عنوان صفحه و URL است.

 

(نکته کلاه به Mark Traphagen برای توضیح واضح این انواع پروفایل در مقاله عالی Virante خود.)

 

شما ممکن است در هر یک از این سطل ها قرار بگیرید و احتمالاً یک طرفه کمتر خود را در سطل شماره سقوط خواهید دید. در اینجا برخی از معیارهایی است که به نظر می رسد آنها برای تصمیم گیری از آنها استفاده می کنند – در نظر داشته باشید که اینها حدس های آموزشی هستند، نه قوانین سخت و سریع:

 

  • به نظر نمی رسد تاکید بر خود نویسندگان باشد، بلکه بیشتر بر اعتبار سایت هایی است که برای آنها می نویسند.
  • دنبال کردن Google+‎ شما تأثیری بر نتایج ندارد — برخی از نویسندگان وجود دارند که بیش از ۱۰ هزار دنبال کننده دارند و برخی دیگر فقط ۵۰ دنبال کننده دارند.
  • سایت به سایت است نه نویسنده به نویسنده — در حالی که نمایه یک نویسنده ممکن است برای یک سایت نشان داده شود، اما در سایت دیگر نمایش داده نمی شود (این به اولین نکته مربوط می شود).
  • پست‌های +Google نمایه‌های کامل را نشان می‌دهند.

 

چه کاری باید انجام دهید؟

می‌دانیم که تغییر می‌تواند ترسناک باشد، اما قطعاً توصیه نمی‌کنیم که کسی از Google Authorship ارسال کند. این تغییرات هنوز نسبتا جدید هستند و بنابراین، هنوز در حال آزمایش هستند، بنابراین برچسب های نویسنده خود را در سایت خود بگذارید. فقط به این دلیل که اکنون کمی سخت‌تر است، اینطور نیست که برچسب‌های نویسنده شما هرگز شانسی برای نمایش در SERP نداشته باشند.

پیشنهاد می‌کنیم به نتایج جستجویی که می‌بینید توجه کنید — هم برای آنچه جستجو می‌کنید و هم برای محتوای خودتان. چه کسی ظاهر می شود؟ برای چه نوع سایت هایی می نویسند؟ نمایه محتوای/نویسنده شما کجا در نتایج جستجو نشان داده می شود؟ اگر متوجه روندها شدید، توجه داشته باشید و از آن بهره ببرید.

 

اگر می بینید که یک نوع محتوا بیشتر از سایرین نمایش داده می شود، یا پست مهمان شما برای یک سایت نمایه شما را نشان می دهد، در حالی که نوع دیگری اینطور نیست، کافی است در استراتژی خود تغییراتی ایجاد کنید. سعی کنید بیشتر در مورد آن موضوع خاص بنویسید تا بتوانید شروع به ایجاد قدرت کنید (این به استراتژی کلمات کلیدی نیز برمی گردد، که یک پست وبلاگ کاملاً دیگر است!).

 

نتایج موتورهای جستجو با نمایه کامل نویسنده +Google نسبت به مواردی که فاقد آن هستند، نرخ کلیک بهتری دارند. اگر این به‌روزرسانی در واقع به Google کمک کند تا از این نتایج به‌عنوان شاخص کیفیت استفاده کند، خوانندگان احتمالاً شروع می‌کنند – و ادامه می‌دهند – آنها را نیز به همین شکل مشاهده می‌کنند. این بدان معناست که اگر قبلاً با نمایه نویسنده در SERP ها ظاهر نمی شوید، مطمئناً آرزوی آن است، زیرا یکی دیگر از شاخص های کیفیت محتوای شما خواهد بود.

 

خط پایین؟ مثل همیشه، و حتی مهم‌تر از آن، اکنون، مطمئن شوید که محتوای با کیفیت بالا تولید می‌کنید که با شخصیت‌های خریدار شما همسو باشد. از دانش بازاریابی ورودی خود به نفع خود استفاده کنید — شما می دانید که مشتریان شما چه می خواهند، با چه چالش هایی روبرو هستند و چگونه راه حل شما با هر یک از این موارد مطابقت دارد. این جایی است که تمرکز شما باید باشد.

 

اگر بتوانید با محتوای خود اعتماد ایجاد کنید، قدرت خود را در صنعت خاص خود ایجاد کنید، و محتوای خود را در سایت های معتبر دیگر تبلیغ کنید، حدس می زنیم که این تغییرات تأثیر کمتری بر شما خواهد داشت.

 

حالا ما دوست داریم از شما بشنویم! آیا این تغییرات را دیده اید که بر محتوا یا نتایج جستجوی شما تأثیر می گذارد؟ آیا روندی که در ماه گذشته مشاهده کرده اید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید! 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.