تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 17:55
167 بازدید
کد خبر : 184645

۵۸.۲ درصد؛ میانگین اجرای طرح هادی در روستاهای زنجان

۵۸.۲ درصد؛ میانگین اجرای طرح هادی در روستاهای زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۸.۲ درصد است. رضا خواجه‌ای صبح امروز (۱۳ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر آسفالت معابر ۱۳۵ روستا از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای سهمیه امسال با اعتبار ۴۱۲ میلیارد ریال در دستور کار بنیاد مسکن استان

۵۸.۲ درصد؛ میانگین اجرای طرح هادی در روستاهای زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۸.۲ درصد است.

رضا خواجه‌ای صبح امروز (۱۳ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر آسفالت معابر ۱۳۵ روستا از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای سهمیه امسال با اعتبار ۴۱۲ میلیارد ریال در دستور کار بنیاد مسکن استان است.

وی افزود: اعتبارات قیر یارانه‌ای فرصت خوبی برای بهسازی محیط‌های معابر روستایی در راستای ارتقای بهداشت محیط عمومی، هدایت آب‌های سطحی، ارتقای کیفیت محیط زندگی، ایجاد نشاط و انگیزه برای تثبیت جمعیت در روستاها که خواستگاه تولید و احیای صنایع‌دستی و گردشگری روستاها است.

این مسئول در رابطه با وضعیت بهسازی معابر، ادامه داد: با اجرای طرح تامین قیر رایگان و مشارکت دهیاران، تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه آسفالت معابر روستاهای این استان انجام شده‌ است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاها، تصریح کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و جذب سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی، از مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستاها است.

خواجه‌ای اعتبار اختصاص یافته برای اجرای طرح هادی در ۴۳ روستا در سال‌جاری از منابع استانی را ۱۹۶ میلیارد ریال دانست و یادآور شد: مبلغ اعتبار تخصیص یافته برای اجرای طرح هادی در سال‌جاری از منابع ملی در ۶۷ روستا، ۳۳۸ میلیارد ریال است. توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت‌های لازم و زمینه‌های مناسب، از اهداف اصلی بنیاد مسکن است و باید هماهنگی و همکاری مناسبی میان دستگاه‌های اجرایی، نهادها و مردم برای توسعه و آبادانی روستاها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۸.۲ درصد و در سطح کشور ۴۶.۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، گفت: تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای۲۰ خانوار، ۴۱۳ روستا است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی محیط روستا به طور ویژه مورد توجه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است؛ چراکه در همه طرح‌های هادی روستایی مسائل مربوط به مناسب‌سازی محیطی مورد بررسی قرار گرفته و در تهیه و اجرای طرح‌های هادی انجام می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.