تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 - 17:43
148 بازدید
کد خبر : 187272

معرفی نمایشنامه‌نویسان برگزیدۀ جشنواره «روح‌الله»

معرفی نمایشنامه‌نویسان برگزیدۀ جشنواره «روح‌الله»

ایسنا/اصفهان دبیر سومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله، علاوه بر معرفی برگزیدگان بخش نمایشنامه‌نویسی این جشنواره، اعلام کرد که در صورت بهتر شدن شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، تکلیف بخش تئاتر این جشنواره نیز روشن خواهد شد. هوشنگ جمشیدیان به ایسنا گفت: بنا بود که مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) از ۱۵

معرفی نمایشنامه‌نویسان برگزیدۀ جشنواره «روح‌الله»

ایسنا/اصفهان دبیر سومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله، علاوه بر معرفی برگزیدگان بخش نمایشنامه‌نویسی این جشنواره، اعلام کرد که در صورت بهتر شدن شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، تکلیف بخش تئاتر این جشنواره نیز روشن خواهد شد.

هوشنگ جمشیدیان به ایسنا گفت: بنا بود که مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) از ۱۵ تا ۱۸ اسفندماه سال گذشته، سومین دورۀ جشنواره سراسری تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله را در اصفهان برگزار کند اما به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، زمان برگزاری این جشنواره تا بهبود شرایط موجود به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: بخش تئاتر صحنه‌ای جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله، استانی و مستلزم حضور فیزیکی افراد بود اما ازآنجاکه فراخوان بخش نمایشنامه‌نویسی آن در سطح ملی منتشرشده بود و امکان آن نیز وجود داشت که بدون حضور افراد بتوانیم برگزیدگان را معرفی کنیم، هم‌زمان با دهه فجر تکلیف بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره روشن شد.

دبیر سومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله اعلام کرد: در بخش نمایشنامه‌نویسی ۵۳ متن از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده بود که در اختیار هیأت داوران این بخش متشکل از نصرالله قادری، سعید آقاخانی و محمدرضا رهبری، قرار داده شد.

جمشیدیان، اسامی برگزیدگان بخش نمایشنامه‌نویسی سومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله را به این شرح اعلام کرد: رتبه اول/ نمایشنامه شمعی در مسیر تندباد نوشتۀ نگین کوچه‌باغی از کرج، رتبه دوم/ نمایشنامه فرصت پرواز نوشته مرضیه شریفی از فلاورجان، رتبه سوم/ نمایشنامه تکه‌ای از آسمان نوشته سیدسعید محمدی از تهران، رتبه چهارم/ نمایشنامه ملاقات در نوفل‌لوشاتو نوشتۀ محمد فخرایی مطلق از بندر دیر، رتبه پنجم/ نمایشنامه این داستان ناتمام است نوشتۀ یاسر پیمانی از خمینی‌شهر، رتبه ششم/ نمایشنامه عروس نوشته اصغر گروسی از شیراز.

وی توضیح داد: برای برگزاری بخش تئاتر این جشنواره منتظر مهیا شدن شرایط هستیم و در صورت برگزاری، علاوه بر اختصاص جایزه ویژه به نمایشنامه‌هایی که در ارتباط مستقیم با شخصیت امام خمینی (ره) بوده‌اند، از اساتید کارگاه‌های آموزشی جشنواره و شرکت‌کنندگان نیز تقدیر خواهیم کرد و به شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آموزشی جشنواره، گواهی شرکت اعطا خواهد شد.

دبیر سومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله تصریح کرد: باوجوداینکه بخش تئاتر هنوز اجرایی نشده، دبیرخانه جشنواره به خاطر تعهدی که نسبت به شرکت‌کنندگان داشت، ۵۰ درصد از مبلغی که برای ورودی گروه‌ها در نظر گرفته بود به آن‌ها پرداخت کرد و همچنان امیدواریم که بتوانیم مجوز برگزاری جشنواره را برای این بخش هم دریافت کنیم اما چون بنا داریم در آینده فراخوان چهارمین دورۀ جشنواره را منتشر کنیم، حتماً اولویت را به آثاری خواهیم داد که در دورۀ سوم، به مرحله بازبینی رسیده‌اند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.