تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 11:40
182 بازدید
کد خبر : 182926

لزوم تشکیل بانک زمین و انجام ممیزی و تعیین تکلیف گودهای رها شده در منطقه ۲۲

لزوم تشکیل بانک زمین و انجام ممیزی و تعیین تکلیف گودهای رها شده در منطقه ۲۲

یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم تکشیل بانک زمین و انجام ممیزی از حریم منطقه ۲۲ تهران تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جعفر شربیانی در سی و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری به معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص چالشهای حوزه شهرسازی و معماری در منطقه ۲۲ گفت: طرح

لزوم تشکیل بانک زمین و انجام ممیزی و تعیین تکلیف گودهای رها شده در منطقه ۲۲

یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم تکشیل بانک زمین و انجام ممیزی از حریم منطقه ۲۲ تهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، جعفر شربیانی در سی و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری به معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص چالشهای حوزه شهرسازی و معماری در منطقه ۲۲ گفت: طرح مجموعه شهری در سال ۱۳۸۱ با هدف منع افزایش جمعیت در منطقه ۲۲ و تقویت استفاده از اراضی منطقه با کابریهای فراشهری و فراملی به تصویب شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران رسیده است.

وی افزود: با توجه به عدم تحقق تکالیف و برنامه های پیش روی در منطقه ۲۲ و عدم دستیابی به اهداف کمی و سیاستهای طرح تفصیلی تصویری از شرایط متناقض و سردرگم  بر روند تکمیل این منطقه حاکم است. از سوی دیگر طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ طبق تکالیف شورای عالی شهرسازی ومعماری با هدف کاهش بارگذاری و حفاظت از محیط زیست به منظور کارآمدی ضوابط طرح تفصیلی تهیه شده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: بر همین اساس در راستای اجرای وظیفه نمایندگی مردم و با استناد به قانون شوراها با نظر به احصای چالشهای حوزه شهرسازی و معماری در نشست هم اندیشی با کارشناسان ، مدیران شهرسازی و معماری منطقه ۲۲ توجه به نکاتی همچون تعیین سازوکار اجرایی جهت جلوگیری از واگذاری سهم شهرداری ناشی از تفکیک قطعات به صورت ۷۰ به  ۳۰ و لزوم تامین سرانه های خدماتی در منطقه ۲۲ باید مدنظر قرار گیرند.

وی ادامه داد: لزوم حفاظت و صیانت از حریم و برخورد قاطع با ساخت وسازهای غیر مجاز، تشکیل بانک زمین و انجام ممیزی از حریم منطقه ۲۲ و کنترل و نظارت مستمر و تعیین تکلیف طرح های موضعی و موضوعی و اتمام نشده ذیل طرحهای تفصیلی منطقه ۲۲ و همچنین تعیین تکلیف گودهای رها شده و پرخطر در سطح منطقه ۲۲ از دیگر مواردی است که باید به صورت جدی مدنظر قرار بگیرد و در این راستا نیاز است معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اتخاذ تصمیمات کارآمد و برنامه ریزی دقیق جهت رفع چالشهای منطقه اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.