تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 17:35
165 بازدید
کد خبر : 189196

فشار مصر و اردن بر محمود عباس برای آشتی با دحلان قبل از انتخابات

فشار مصر و اردن بر محمود عباس برای آشتی با دحلان قبل از انتخابات

یک منبع دیپلماتیک عرب اعلام کرد، مصر و اردن به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فشار می آوردند تا قبل از برگزاری انتخابات در فلسطین با محمد دحلان که در حال حاضر در ابوظبی به سر می برد، آشتی کند و به این ترتیب مانع پیروزی حماس در انتخابات شود. به گزارش ایسنا، به نقل از

فشار مصر و اردن بر محمود عباس برای آشتی با دحلان قبل از انتخابات

یک منبع دیپلماتیک عرب اعلام کرد، مصر و اردن به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فشار می آوردند تا قبل از برگزاری انتخابات در فلسطین با محمد دحلان که در حال حاضر در ابوظبی به سر می برد، آشتی کند و به این ترتیب مانع پیروزی حماس در انتخابات شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱،  به گفته این منبع، ارزیابی مصر و اردن این است که اختلاف میان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و محمد دحلان، رهبر جدا شده از فتح و مشاور فعلی ولیعهد ابوظبی به پراکنده شدن آرای فتح و ضعف و فروپاشی این جنبش منجر خواهد شد و حماس هم از این فرصت در انتخابات استفاده خواهد کرد و همین امر موجب پیروزی این جنبش در انتخابات آینده خواهد شد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت، سفر مدیر سازمان اطلاعات مصر و اردن در هفدهم ماه گذشته به رام الله و دیدار با عباس هم در همین خصوص بود. این سفر تنها دو روز پس از صدور دستور محمود عباس درمورد برگزاری سه انتخابات متوالی شورای قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی در فلسطین صورت گرفت.

وی افزود، مدیران سازمان های اطلاعات مصر و اردن در دیدار با عباس اطلاع دادند که در صورت فروپاشی فتح نباید انتخابات برگزار شود. اردن و مصر از عباس خواستند یک لیست متحد شامل نامزدهای خودش و ‌نامزدهای دحلان تهیه کند تا فتح در انتخابات “قدرتمند” ظاهر شود.

طبق گفته منبع مذکور، مصر، اردن و امارات به شکل واضح در تلاش هستند دحلان و حزب وی را وارد صحنه سیاسی فلسطین کنند و از آنها می خواهند در نهادهای تشکیلات خودگردان مشارکت داشته باشند. اقدامی که شاید به شکست حماس منجر شود.

وی ادامه داد، مصر و اردن می خواهند از طریق انتخابات دحلان را به صدر صحنه سیاسی و رهبری فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین در مرحله بعد بازگردانند و این طرح دیرینه این دو کشور، امارات و رژیم صهیونیستی است. قاهره و امان کاملا واضح به عباس ابلاغ کرده اند که بدون آشتی با دحلان، با برگزاری انتخابات مخالفند.

خبرگزاری رسمی فلسطین “وفا” ماه میلادی گذشته با انتشار خبر کوتاهی اعلام کرد، عباس در رام الله با عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر و احمد حسنی، رئیس سازمان اطلاعات اردن و هیئت همراه آن دو دیدار و طرح آشتی ملی فلسطین و نیز زمان برگزاری انتخابات را مورد بررسی قرار داد.

پیش از این نیز منابع آگاه در گفت‌وگو با وبسایت امارات لیکس فاش کردند که ابوظبی در تلاش است تا محمد دحلان از رهبران جدا شده از جنبش فتح و مشاور کنونی ولیعهد ابوظبی را به انتخابات سراسری آتی فلسطین تحمیل کند و او را بار دیگر به صحنه سیاسی بازگرداند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.