تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 - 17:17
141 بازدید
کد خبر : 192287

فشارهای امارات برای بازگرداندن دحلان به صحنه سیاسی فلسطین

فشارهای امارات برای بازگرداندن دحلان به صحنه سیاسی فلسطین

منابع آگاه از فشار امارات برای تحمیل محمد دحلان از رهبران جدا شده از جنبش فتح و مشاور کنونی ولیعهد ابوظبی در انتخابات سراسری آتی فلسطین پرده برداشتند. به گزارش ایسنا، منابع آگاه در گفت‌وگو با وبسایت امارات لیکس فاش کردند که ابوظبی در تلاش است تا محمد دحلان از رهبران جدا شده از جنبش

فشارهای امارات برای بازگرداندن دحلان به صحنه سیاسی فلسطین

منابع آگاه از فشار امارات برای تحمیل محمد دحلان از رهبران جدا شده از جنبش فتح و مشاور کنونی ولیعهد ابوظبی در انتخابات سراسری آتی فلسطین پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه در گفت‌وگو با وبسایت امارات لیکس فاش کردند که ابوظبی در تلاش است تا محمد دحلان از رهبران جدا شده از جنبش فتح و مشاور کنونی ولیعهد ابوظبی را به انتخابات سراسری آتی فلسطین تحمیل کند و او را بار دیگر به صحنه سیاسی بازگرداند.

این منابع گفتند که ابوظبی تحرکات سیاسی گسترده‌ای را برای تحمیل دحلان به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح انجام می‌دهد.

طبق این گزارش، اقدامات امارات با حمایت مشترک اردن و مصر از رهبران سابق فتح در مواجهه با حماس صورت گرفته است.

طبق گفته این منابع، امارات تهدید کرده درصورت مخالفت محمود عباس با بازگشت دحلان، از دحلان حمایت سیاسی و مالی خواهد کرد تا لیست‌های انتخاباتی جداگانه‌ای را از جنبش فتح تشکیل دهد.

در همین راستا، امارات به رسانه‌های وابسته به خود اجازه داده است که برای دحلان تبلیغات بکنند تا شانس وی در انتخابات فلسطین افزایش یابد.

دحلان از رهبران سابق جنبش فتح به اتهام مشارکت در ترور یاسر عرفات و اختلاس در دوران ماموریتش در سال ۲۰۱۱ کرانه باختری را ترک کرد و در شهر ابوظبی پایتخت مستقر شد.

دحلان در حال حاضر مشاور محمد بن زاید آل نهیان‌، ولیعهد ابوظبی است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.