تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 16:58
48 بازدید
کد خبر : 187737

خدمت صادقانه، مهم‌ترین راه خروج مردم از ناامیدی است

خدمت صادقانه، مهم‌ترین راه خروج مردم از ناامیدی است

عکس آرشیوی است ایسنا/خراسان رضوی دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین گفت: اگر بخواهیم برای خارج کردن مردم از فضای ناامیدی یک راه حل ارائه دهیم، قطعا اولین راه خدمت صادقانه است‌ و در این خصوص مهم‌ نیست چه جریانی در کشور حاکم باشد. مرتضی کامل نواب در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

خدمت صادقانه، مهم‌ترین راه خروج مردم از ناامیدی است
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین گفت: اگر بخواهیم برای خارج کردن مردم از فضای ناامیدی یک راه حل ارائه دهیم، قطعا اولین راه خدمت صادقانه است‌ و در این خصوص مهم‌ نیست چه جریانی در کشور حاکم باشد.

مرتضی کامل نواب در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی، انتظارات مردم و فاصله بین هست‌ها و بایدها، یک مسئله پذیرفته شده است. ما در دومین سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری قرار داریم. در این بیانیه ایشان اشاره دارند که ما در موضوعات مختلفی در جمهوری اسلامی رشد داشتیم اما این موضوع باعث نمی‌شود جمهوری اسلامی نسبت به آسیب‌ها و ضعف‌ها غفلت کند. ضعف‌های کشور از مدیران و مسئولین‌ بی‌عمل ناشی می‌شود و در این خصوص تفاوتی بین جناح‌های مختلف کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آرمان‌های مردم همان آرمان‌هایی است که در زمان انقلاب داشتند، عنوان کرد: کما اینکه بسیاری از این آرمان‌ها همان‌هایی است که در مشروطه مطالبه داشتند. اولین خواسته مشروطه‌طلبان در کشور، تاسیس عدالتخانه بود. یعنی از زمان مشروطه، ایجاد عدالت مهم‌ترین خواسته مردم ایران بوده و ما می‌بینیم که در مطالبات مردم در انقلاب ۵۷ نیز عدالت‌خواهی به طور پررنگی دیده می‌شود.

دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین اضافه کرد: همچنین آزادی‌های سیاسی و اجتماعی نیز جزو دیگر خواسته‌هایی است که مردم در چهارچوب اسلام و قانون مشروع مطالبه دارند. حتی قانون اساسی اشاره می‌کند که نمی‌توان با وضع قوانینی، آزادی را مخدوش کرد. این نشان‌دهنده جایگاه آزادی در بین اهداف انقلاب اسلامی است.

نواب ادامه داد: به همین ترتیب بحث‌های اقتصاد، معیشت، رفاه مردم، مسکن، آموزش، سلامت و بهداشت عمومی نیز مصادیقی از حقوقی هستند که قانون اساسی جمهوری اسلامی آنان را مورد تصریح قرار داده است. یعنی بسیاری از مطالباتی که اکنون مردم دارند، در طول صد سال گذشته از طرف آنان مطرح بوده است.

وی در ادامه به ذکر دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: به عنوان مثال در خاطرات علم این مسئله بیان شده که در زمان پهلوی، شاه به همراه نخست وزیر و چند نفر دیگر یک لیستی را به عنوان لیست نمایندگان مردم در مجلس ملی تعیین می‌کردند و برای استانداران ارسال می‌شد و دستور داده می‌شد که همین اسامی از صندوق‌ها خارج شود. اما در جمهوری اسلامی ما می‌بینیم که تا به حال تمامی روسای جمهور کشور به شکل یک در میان از گرایشات مختلف انتخاب شده‌اند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: این نشان‌دهنده این است که رشد ما در موضوعات مختلف قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست و رشد جمهوری اسلامی در موضوعات مختلف چشم‌گیر و غیر قابل مقایسه با هیچ حکومت دیگری است. اما در عین حال این سبب نمی‌شود که فاصله بین هست‌ها و بایدها را نادیده بگیریم. مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف مبارزه با فساد، آزادی‌های عمومی، پیشرفت علمی و غیره اعلام می‌کنند که ما به شتاب بیشتری نیاز داریم و حتی ایشان به کمبودها و نواقص مختلف نیز اشاره می‌کنند.

نواب با بیان اینکه عمده خطاب رهبری برای حل مشکلات، به جوانان است، گفت: انتظاری که وجود دارد این است که جوانان در صحنه حضور داشته باشند و حاضر باشند کار کنند و فاصله‌ بین چیزی که هست و ایده‌آل‌هایی که باید باشد را پر کنند. یعنی اگر ما اشکالات موجود را پذیرفتیم، می‌بینیم که در نگاه رهبر انقلاب این‌ جوانان هستند که به عنوان متولیان حل این مشکلات در جمهوری اسلامی شناخته می‌شوند.

وی دلیل وجود عمده مشکلات کشور را عملکرد مسئولین در داخل کشور دانست و خاطرنشان کرد: دولتمردان ما نتوانستند آنچه را که حق این مردم با این میزان از وفاداری و ایستادگی هست را ادا کنند. البته این مسئله نافی زحمات مسئولین در ادوار مختلف جمهوری اسلامی نیست، بلکه به فاصله اوضاع فعلی با نقطه مطلوب اشاره دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: به عنوان مثال در خصوص اقتصاد و معیشت مردم، ثبات اقتصادی لازم و به حرکت درآوردن چرخ اشتغال، جزو وظایف هر حکومتی است و جمهوری اسلامی به طریق اولی موظف است در این زمینه نقش‌آفرین باشد. لذا اگر بخواهیم برای خارج کردن مردم از فضای ناامیدی یک راه حل ارائه دهیم، قطعا اولین راه خدمت صادقانه است‌ و در این خصوص مهم‌ نیست چه جریانی در کشور حاکم باشد.

نواب اضافه کرد: در جمهوری اسلامی هر جریانی که قدرت را در دست گیرد، باید خدمت به مردم و ایجاد رضایتمندی برای شهروندان را در صدر اولویت‌های خود قرار دهد. ما می‌بینیم که در کشور دولت‌ها با شعارهای فریبنده به قدرت می‌رسند و سپس شرایطی را برای مردم رقم می‌زنند و می‌روند و مردم می‌مانند با مشکلاتشان.

وی همچنین به تلاش‌های نیروهای ضد انقلاب برای ایجاد ناامیدی در بین مردم ایران اشاره و عنوان کرد: اگر جمهوری اسلامی در یک شرایط اقتصادی و معیشتی مناسبی هم قرار داشت، باز هم دستگاه‌های تبلیغاتی ضد انقلاب بیکار نمی‌نشستند. حالا ما در شرایطی قرار داریم که معاندین بهانه‌ای هم برای سیاه‌نمایی دارند. لذا باید توجه داشت که برخی از نارضایتی‌های مردم ناشی از همین خباثت‌هایی است که رسانه‌ها و دولت‌های بیگانه در حق ایران و جمهوری اسلامی انجام‌ می‌دهند.

دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین تصریح کرد: البته علت اصلی مشکلات و نارضایتی‌های مردم همان کم‌کاری‌های مسئولین و دولتمردان است و اگر این کم‌کاری‌ها درست شود، مردم همان طور که در تمام این ۴۲ سال پای کار انقلاب ایستادند، باز هم با قدرت بیشتری تا رسیدن به اهداف پای کار خواهند ماند. مطالباتی که مردم در هنگام‌انقلاب داشتند تاریخ انقضا ندارد. ملتی که مسلمان است، همواره خواستار استقرار یک حکومت اسلامی است اما در عین حال خواستار دموکراسی و مردم‌سالاری نیز می‌باشد. لذا تمامی خواستارهای مردم در انقلاب ۵۷ مطالبات امروز آنان نیز می‌باشد.

نواب با اشاره به سخنان امام خمینی مبنی بر عدم مشروعیت داشتن حکومت شاه، اظهار کرد: ما نیاز داریم که مستمرا مطالبات مردم را پیگیری کنیم و به هر میزانی که مسئولین از مطالبات و آرمان‌های مردم فاصله داشته باشد، به همان میزان با بحران مواجه خواهند بود. بنابراین خواسته‌های مردم همواره باید در صدر قرار گیرد. بقای هر حکومتی به تامین مطالبات مردمش بستگی دارد و جمهوری اسلامی نیز از این قاعده مستثتی نیست.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که من به عنوان آرمان‌های انقلاب طرح می‌کنم عبارت است از آزادی اعم از آزادی‌های سیاسی و اجتماعی در چهارچوب قواعدی که خود مردم به رسمیت می‌شناسند. همچنین دیگر آرمان انقلاب استقلال همه جانبه کشور و عدم وابستگی به دنیای شرق و غرب است. به عنوان دیگر آرمان انقلاب می‌توان به بحث شایسته‌سالاری و عدالت اجتماعی اشاره کرد. این‌ها تعدادی از آرمان‌های مردم در بهمن ۵۷ بود.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: بخشی از قوانینی که در قانون اساسی ثبت شده است، محصول فکر مبارزینی است که سال‌ها در زندان‌های ستم شاهی تحت شکنجه قرار داشتند. منتخبان مردم در قانون اساسی بحث ممنوعیت تفتیش عقاید را قرار دادند که نشان‌دهنده این است که آزادی‌های سیاسی و اجتماعی بخشی از مطالبات مردم است. اگر در جمهوری اسلامی نتوانستیم مطالبات مردم در زمان انقلاب را پیگیری کنیم، این مشکل به عمل ما برمی‌گردد.

نواب با تاکید بر اینکه فاصله‌ای بین ارزش‌های انقلاب و مطالبات امروز مردم نیست، ادامه داد: در انقلاب ۵۷ حتی اقلیت‌های دینی نیز حضور داشتند و در جنگ تحمیلی هم علیه دشمن مبارزه کردند. این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی یک ماهیت انسانی و فرادینی دارد و اگر ما از آرمان‌های این انقلاب فاصله بگیریم، به همان اندازه دچار مشکل خواهیم شد. مطالبات امروز مردم ایران، همان مطالباتی است که مردم از سال ۱۲۸۵ تا امروز داشته‌اند و بخشی از آن را در دوران مشروطیت و بخشی را در دوران جمهوری اسلامی مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.