خدمات در مراکز «+زندگی»، از تشکیل پرونده تا پیگیری امور مددکاری خانواده ها
مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه محلهمحوری و الکترونیکی شدن فعالیتها، تسهیل و تسریع دسترسی گروههای هدف به خدمات بهزیستی را فراهم آورده است، گفت: انجام امور پرونده خانوادهها از ثبت درخواست تا تشکیل پرونده، پاسخگویی به مراجعین، پیگیری امور مددکاری خانواده، ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر
مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه محلهمحوری و الکترونیکی شدن فعالیتها، تسهیل و تسریع دسترسی گروههای هدف به خدمات بهزیستی را فراهم آورده است، گفت: انجام امور پرونده خانوادهها از ثبت درخواست تا تشکیل پرونده، پاسخگویی به مراجعین، پیگیری امور مددکاری خانواده، ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاهها از اقدامات واگذار شده حوزه به این مراکز است.
به گزارش ایسنا، فاطمه عباسی مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور تسهیل دسترسی گروههای هدف به خدمات، ایجاد شفافیت، توسعه، فراگیری و توزیع عادلانه خدمات، ارائه مجموعه خدمات سازمان در یک مرکز، تقویت رویکرد خانوادهمحور و اجتماعمحور در ارائه خدمات، افزایش رضایتمندی مردم، امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، بهبود، اصلاح و حذف فرایندهای موازی را از مهمترین اهداف تشکیل مراکز +بهزیستی برشمرد و گفت: انجام امور پرونده خانوادهها از ثبت درخواست تا تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعین و پیگیری امور مددکاری خانواده و ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاهها از اقدامات واگذار شده حوزه به این مراکز است.
مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه محلهمحوری و الکترونیکی شدن فعالیتها، تسهیل و تسریع دسترسی گروههای هدف به خدمات بهزیستی را فراهم آورده است، تصریح کرد: تجربیات نشان داده است که الکترونیکی و هوشمند شدن هر فعالیت یا خدمتی سهولت بهرهوری مشتریان و رضایتمندی آنها را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه در راستای توزیع عادلانه خدمات(عدالتمحوری) مراکز «+زندگی» با فراگیری خدمات بهزیستی توسعه و گسترش یافته است، گفت: محلهمحوری و بهرهمندی از ظرفیتهای مردمی یکی از مزیتهای راهاندازی مراکز مثبت زندگی است.
به گفته عباسی، استانداردسازی ارائه خدمات به مواردی چون ایجاد نظم، ارتقاء کیفیت، بهرهمندی یکسان، تسهیل دسترسی، حفظ توازن و تعادل منافع، ایجاد عدالت اجتماعی، ایجاد رقابت سازنده، کمک به مقرراتگرایی، ایجاد اعتماد و اطمینان در مردم و تضمین ایمنی و سلامت را به همراه دارد؛ این در حالی است که در این خصوص نیز مطمئناً فعالیتها و خدماتی که دردسترس، خانوادهمحور، اجتماعمحور و هوشمند باشند با رضایتمندی بیشتری توامان میگردند.
مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: طراحی و راهاندازی مراکز «+زندگی» با استناد به دستورالعمل ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین اصل ۴۴ قانون اساسی است که به عنوان نقشه راه اجرای سیاستهای بهزیستی در واگذاری فعالیتهای غیرحاکمیتی به بخش خصوصی است و مطمئناً شاهد افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و کاهش تصدیگری دولت در امور خواهیم بود.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان بهزیستی کشور، وی در پایان از تدوین دستورالعمل اجرایی تأسیس و اداره مراکز « +زندگی» با موضوع تشریح ضوابط مناسبسازی مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی به استناد بند ۲ بخش الف ماده ۳ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، خبر داد و گفت: در این مراکز در راستای توسعه خدمترسانی مناسب، با کیفیت و عدالتمحور به جامعه هدف، مناسبسازی و دسترسی به امکانات به ویژه برای افراد دارای معلولیت فراهم شده است.
انتهای پیام
منبع:ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰