تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 17:37
132 بازدید
کد خبر : 189214

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی استان در دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد.  علی اکبر زارعی روز دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ با اعلام این خبر افزود: این نمایشگاه با هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برپا شده

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی استان در دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد.

 علی اکبر زارعی روز دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ با اعلام این خبر افزود: این نمایشگاه با هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برپا شده است.

او گفت: در این نمایشگاه آثاری در رشته‌های چرم‌دوزی، حوله‌بافی، میناکاری، سفال و سرامیک، گلیم و جاجیم در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

زارعی بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است و می‌تواند نقش موثری در معرفی و فروش تولیدات هنرمندان داشته باشد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: بیش از  شش هزار هنرمند صنایع‌دستی در استان سمنان و در ۵۲ رشته صنایع‌دستی مشغول فعالیت هستند و پیشینه هنرهای دستی در این استان به بیش از ۶ هزار سال می‌رسد.

وی تصریح کرد: سفال و سرامیک، معرق و منبت، گلیم، نمد، چاپ قلمکار، دست‌بافته‌های ‌سنتی، جاجیم از جمله رشته‌های مهم صنایع‌دستی در استان سمنان است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.