تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 18:28
138 بازدید
کد خبر : 185543

آمریکا: پرونده یمن در رأس اولویت‌های دولت بایدن قرار دارد

آمریکا: پرونده یمن در رأس اولویت‌های دولت بایدن قرار دارد

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در سخنانی گفت که پرونده یمن و پایان دادن به بحران انسانی ملت این کشور در رأس اولویت‌های دولت جدید آمریکا قرار دارد. به گزارش ایسنا، ساموئل وربرگ، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز عربی اظهار کرد که پرونده یمن و حل و فصل سیاسی

آمریکا: پرونده یمن در رأس اولویت‌های دولت بایدن قرار دارد

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در سخنانی گفت که پرونده یمن و پایان دادن به بحران انسانی ملت این کشور در رأس اولویت‌های دولت جدید آمریکا قرار دارد.

به گزارش ایسنا، ساموئل وربرگ، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز عربی اظهار کرد که پرونده یمن و حل و فصل سیاسی بحران انسانی ملت این کشور از طریق مذاکره در رأس اولویت‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قرار دارد.

وی افزود: آمریکا بر صلح و ثبات در منطقه تمرکز خواهد کرد. چالش‌های بزرگی در منطقه وجود دارد و آمریکا نیز منافع بزرگی در منطقه از جمله لیبی، سوریه، ایران و خلیج (فارس) دارد، اما تمرکز بر یمن از این منظر صورت گرفته است که بایدن به عنوان یک سناتور سابق در مجلس سنا و معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، به خوبی می‌داند که مهم‌ترین مسأله در منطقه پایان دادن به جنگ‌ها است.

وربرگ ادامه داد: سال‌هاست که ملت یمن از جنگ رنج می‌برند و به همین دلیل بایدن در سخنرانی‌اش در وزارت خارجه بر وضعیت یمن تأکید کرد.

وی تأکید کرد: بدون شک اولویت دولت آمریکا پرونده یمن خواهد بود و تعیین تیموتی لیندرکینگ به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور یمن تأیید کننده این مسئله است، لیندرکینگ دیپلماتی با سابقه است و تمامی مقامات منطقه او را به خوبی می‌شناسند و او فرد مناسبی برای این منصب است.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا درباره اینکه آیا بایدن برای خاتمه دادن به جنگ یمن یک دیدگاه و چشم‌انداز عملی جدید در پیش گرفته است یا خیر، گفت: بله، اولین و مهم‌ترین مسأله این است که بر روی دستیابی به یک توافق مسالمت‌آمیز از طریق مذاکره تمرکز کنیم؛ چراکه هیچ راه حل نظامی برای جنگ در یمن وجود ندارد و این موضوع از سال‌ها پیش مشخص شده است.

وی در ادامه با چشم پوشی از حملات روزانه ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی و امارات به مناطق مختلف و ملت بی‌سلاح یمن گفت: ما می‌دانیم که عربستان و امارات در معرض حملات حوثی‌ها (انصار الله) قرار دارند و ما در آینده با تمامی طرف‌ها گفت‌وگو خواهیم کرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.