تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 16:14
129 بازدید
کد خبر : 181897

نخستین واکسن کرونا در خراسان جنوبی تزریق شد

نخستین واکسن کرونا در خراسان جنوبی تزریق شد

ایسنا/خراسان جنوبی مرحله نخست واکسیناسیون بیماری کرونا در خراسان جنوبی، در بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند آغاز شد. محمد دهقانی فیروزآبادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، امروز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه در حاشیه آیین آغاز واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۵۰ دُز واکسن کرونا سهمیه خراسان جنوبی از اولین محموله ورودی

نخستین واکسن کرونا در خراسان جنوبی تزریق شد

ایسنا/خراسان جنوبی مرحله نخست واکسیناسیون بیماری کرونا در خراسان جنوبی، در بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند آغاز شد.

محمد دهقانی فیروزآبادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، امروز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه در حاشیه آیین آغاز واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۵۰ دُز واکسن کرونا سهمیه خراسان جنوبی از اولین محموله ورودی به کشور است که برای ایمن‌سازی ۷۵ نفر از کادر درمانی در بخش‌های ویژه مقابله با کرونا اعم از پزشکان متخصص، پرستاران و کادر خدماتی که آنجا مشغول خدمت هستند، دریافت کردیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این واکسن از نوع اسپوتنیک وی روسی است که از روسیه وارد کشور شده است، افزود: خوشحالیم که در آستانه گذشت حدود یک سال از شیوع ویروس کرونا با زحمات و تلاش‌های ارزشمندی که کادر بهداشت و درمان متقبل شدند، امروز می‌توانیم واکسیناسیون علیه این بیماری را در خراسان جنوبی آغاز کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: واکسن‌ها در چهار بیمارستان استان شامل؛ بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند، بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، بیمارستان شهدای قاین و بیمارستان حضرت رسول(ص) فردوس تزریق می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: از این تعداد  واکسن، ۳۰ دز در بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند و ۴۵ دز دیگر در شهرستان‌های فردوس، قاینات و طبس مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ۷۵ دز دیگر نیز پس از ۲۱ روز به کادر درمانی تزریق خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه واکسن کرونا به افرادی تزریق می‌شود که سابقه درگیری با ویروس کرونا را نداشته باشند، تصریح کرد: دزهای بعدی ارسالی نیز برای تزریق به سایر کارکنان استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه محموله دوم که ۱۰۰ هزار دز بوده، دیروز وارد کشور شد، اظهار کرد: به تدریج از هر واکسن که وارد شود، سهمیه استان را تحویل خواهیم گرفت و بعد از کادر درمانی در مراحل بعدی برای سایر اقشار واکسیناسیون انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه خیز کرونا را پشت سر گذاشتیم و خیز سوم همه کشور و از جمله خراسان جنوبی را به شدت تحت تاثیر قرار داد، یادآور شد: با توجه به ویروس جهش یافته انگلیسی که در تمام کشور چرخیده است، خیز چهارم اگر اتفاق بیفتد وضعیت بدتری خواهیم داشت؛ بنابراین مردم باید همچنان با رعایت همه جانبه پروتکل‌های بهداشتی به کاهش روند انتشار ویروس کمک کنند.

علیرضا محمودی راد، رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند نیز که خود اولین دریافت کننده واکسن کرونا در خراسان جنوبی بود، تصریح کرد: به عنوان اولین نفر دریافت کننده واکسن ویروس کرونا در خراسان جنوبی، می‌خواهم این ایمنی خاطر را به هموطنانم القا کنم که نه تزریق و نه واکسن مشکلی ندارد و برای ایمن سازی جامعه این کار انجام می‌شود.

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند بیان کرد: یکی از پایه‌های نظام سلامت و ایمن سازی واکسیناسیون،  افزایش ایمنی بدن است تا بتوانیم جلوی انتشار این ویروس را بگیریم.

وی یادآور شد: ویروس کرونا جهش های فراوانی پیدا کرده که این واکسن بیش از ۹۰ درصد ایمنی را در برابر ویروس ایجاد می‌کند و ترجیحا بهتر است انجام شود تا بتوانیم سطحی از ایمنی را در جامعه ایجاد کنیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.