تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 - 17:54
151 بازدید
کد خبر : 192502

حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری از رویکردهای اساسی قوه قضاییه

حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری از رویکردهای اساسی قوه قضاییه

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از رویکردهای جدی و اساسی قوه قضاییه حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است و این موضوع در اولویت قرار دارد. به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام حسن درویشیان شب گذشته در نشست با فعالان اقتصادی در سالن اجتماعات منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: اقتصاد و معیشت مردم موضوع

حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری از رویکردهای اساسی قوه قضاییه

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از رویکردهای جدی و اساسی قوه قضاییه حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است و این موضوع در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام حسن درویشیان شب گذشته در نشست با فعالان اقتصادی در سالن اجتماعات منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: اقتصاد و معیشت مردم موضوع بسیار مهمی است که مورد توجه مسؤولان دستگاه قضا نیز قرار دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: توجه مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی همه حاکی از اهمیت موضوع است چرا که دشمن امروز تمام امیدش به تحریم های اقتصادی است که از این طریق به کشور ضربه بزنه و کشور را از لحاظ اقتصادی فلج کند وگرنه در حوزه دفاعی و نظامی از اقتدار لازم برخوردار هستیم و دشمن هیچگونه جرأت تعرض ندارد.

وی بیان کرد: یکی از رویکردهای جدی و اساسی قوه قضاییه حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است و این موضوع در اولویت قرار دارد، رئیس قوه قضاییه نیز در سفرهای استانی و در مرکز در تمامی جلسات تاکید بر این موضوع دارند.

درویشیان ادامه داد: ستادی در قوه قضایی از مسوولان عالی قوه قضایی تشکیل شده است و در استانها نیز ستاد اقتصاد مقاومتی با ریاست رئیس کل دادگستری تشکیل شده تا موانع اقتصادی برطرف شود.

درویشیان گفت: در سازمان بازرسی نیز دفتری با عنوان حمایت از تولید و سرمایه گذاری تشکیل شده و همکاران ما را به جد توصیه و تاکید کردیم به این موضوعات توجه کنند.

وی خطاب به سرمایه‌گذاران افزود: مشکلات خود را مکتوب ارائه کنید تا در جلسه رفع موانع جهش تولید مطرح و پیگیری شود، بعضی از موضوعات موانع قانونی ندارد موانع فرآیندی و سامانه ای دارد و با مدیریت درست برطرف می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تا زمانی صدمه ای به بیت‌المال وارد نشود با هماهنگی دستگاه های مرتبط مسیر برای تولید و سرمایه‌گذاری هموار می‌شود.

وی تاکید کرد: اینکه برخی از مدیران می گویند دستگاهای نظارتی جرات را از ادارات می گیرند، اشتباه است، مدیرانی که جرأت کار ندارند،‌ انجام ندادن کار را به گردن مسؤولان ادارات بازرسی می اندازند باید یقه مدیرانی که مسولیت خود را به خوبی انجام نمی دهند گرفت.

درویشیان اضافه کرد: اجازه فساد نباید داده شود اما در مقابل موانع فعالان اقتصادی باید برطرف شود، نباید به بهانه های واهی برای سرمایه گذاران سد ایجاد کنیم.

وی افزود: ما دستگاه نظارتی هستیم و دستگاه اجرایی نیستیم، اگر در اجرای هر طرح و پروژه ای کوتاهی و ترک فعل صورت گرفته باشد ما مطالبه می کنیم توضیح می خواهیم و نتیجه را اعلام می کنیم، خیلی از موارد با هماهنگی و هم نظری در مرکز و استان‌ها برطرف شده است.

رئیس بازرسی کل کشور گفت: یکی از معضلاتی که از اواخر سال گذشته تا کنون با آن مواجه هستیم قراردادهایی است که ادارات با پیمانکاران منعقد کردند و الان به سبب افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی به مشکل خورده اند که باید برای آن چاره ای اندیشید که در جلسات ما قابل پیگیری است.

درویشیان افزود: مشکلات در حوزه وزارت صمت و بانک مرکزی است که در این راستا جلساتی با بانک مرکزی به طور مستمر داریم و به زودی در جلسه آینده پیرامون مشکلات شما بحث و بررسی خواهیم کرد تا تسهیل در امور صورت گیرد و ظرفیت های خدادادی عظیمی که در ایران اسلامی و این منطقه است به فعلیت برسد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.