تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 17:58
165 بازدید
کد خبر : 185308

تدابیر لازم برای بارندگی سیل آسا در خراسان جنوبی اتخاذ شود

تدابیر لازم برای بارندگی سیل آسا در خراسان جنوبی اتخاذ شود

ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: تا دوشنبه اوایل شب بارش‌های رگباری تشدید می‌شود و از مردم و کشاورزان و دامداران می‌خواهیم تدابیر لازم را اتخاذ کنند. فاطمه زارعی، امروز دوشنبه ۱۳ دی به رسانه‌های گروهی گفت: با نفوذ و فعالیت سامانه جدید تا سه شنبه رگبار باران و رعد و برق؛ در مناطق سردسیر و

تدابیر لازم برای بارندگی سیل آسا در خراسان جنوبی اتخاذ شود

ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: تا دوشنبه اوایل شب بارش‌های رگباری تشدید می‌شود و از مردم و کشاورزان و دامداران می‌خواهیم تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

فاطمه زارعی، امروز دوشنبه ۱۳ دی به رسانه‌های گروهی گفت: با نفوذ و فعالیت سامانه جدید تا سه شنبه رگبار باران و رعد و برق؛ در مناطق سردسیر و کوهستانی تشکیل مه و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، کارشناس هواشناسی استان گفت: تا دوشنبه اوایل شب بارش‌های رگباری تشدید می‌شود و با توجه به رطوبت بالای زمین و تغذیه رطوبتی بسیار زیاد از عرض‌های جنوبی وقوع روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در نیمه شرقی و مشخصا شهرستان‌های سربیشه، نهبندان و خوسف سبب خسارت به تاسیسات زیربنایی، قنوات و ابنیه و راه به ویژه در مناطق روستایی خواهد شد.

وی افزود: اختلال در ترددهای جاده‌ای دور از انتظار نخواهد بود بنابراین رانندگان از سفرهای غیر ضرور خودداری کرده و نکات ایمنی را در سفرها رعایت کنند.

همچنین بنا بر اعلام راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نهبندان به علت وقوع بارندگی شدید، محور چاهداشی – میغان تا اطلاع ثانوی مسدود و امکان تردد میسر نیست.

ابوالحسن میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی نیز اعلام کرد: در کمتر از ۱۲ ساعت در نهبندان حدود ۶۰ میلیمتر بارندگی ثبت شد.

وی با بیان اینکه بارندگی سنگین شب گذشته در نهبندان بدون خسارت جانی و مالی گزارش شد، افزود: تیم‌های مدیریت بحران در شهرستان‌ها همچنان در حالت آماده باش هستند و خسارت خاصی گزارش نشد.

امداد رسانی به ۴۰ خانوار در شهرستان نهبندان

محمدرضا رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: امدادرسانی‌ها از ساعت ۱۱:۳۰ دیشب در شهرستان نهبندان آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.

وی افزود: امداد رسانی ها، آبگرفتگی منازل در شهر نهبندان و روستاهای چهار فرسخ و خان شرف بوده که برای بیش از ۴۰ منزل مسکونی طی این مدت تخلیه آب انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: ۲۲ نیروی امدادی در قالب ۷ تیم با بکارگیری ۱۰ دستگاه پمپ آب و کف کش به محل حوادث اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه به خانوار یک منزل مسکونی در شهر نهبندان که بر اثر آبگرفتگی احتمال ریزش داشت یک دستگاه چادر تحویل شد، تصریح کرد: از ابتدای بارندگی‌های اخیر در سطح استان ۳۹ تیم امدادی  در آماده باش کامل بسر میبرند و در صورت نیاز ۲۲ تیم پشتیبان در شعب نیز آماده ارائه خدمات به آسیب دیدگان حوادث احتمالی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.