تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 17:37
175 بازدید
کد خبر : 189218

از تراک ماساژور ستون فقرات تا دستگاه تمام الکترونیکی جابه‌جایی بیمار

از تراک ماساژور ستون فقرات تا دستگاه تمام الکترونیکی جابه‌جایی بیمار

عکس تزیینی است محصولات ارگونومیک نظیر “موس‌های ارگونومیک، تراک ماساژور ستون فقرات، پد ماساژور کاهنده درد سیاتیک”، آتل فرم‌پذیر و چندکاره و دستگاه تمام الکترونیکی جابه‌جایی بیمار از جمله طرح‌هایی هستند که در یازدهمین دوره از کمیته تجاری‌سازی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت تهران برای جذب سرمایه‌گذار ارائه شدند.​​​​​​ به گزارش ایسنا، یازدهمین دوره از کمیته تجاری‌سازی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت

از تراک ماساژور ستون فقرات تا دستگاه تمام الکترونیکی جابه‌جایی بیمار
عکس تزیینی است

محصولات ارگونومیک نظیر “موس‌های ارگونومیک، تراک ماساژور ستون فقرات، پد ماساژور کاهنده درد سیاتیک”، آتل فرم‌پذیر و چندکاره و دستگاه تمام الکترونیکی جابه‌جایی بیمار از جمله طرح‌هایی هستند که در یازدهمین دوره از کمیته تجاری‌سازی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت تهران برای جذب سرمایه‌گذار ارائه شدند.​​​​​​

به گزارش ایسنا، یازدهمین دوره از کمیته تجاری‌سازی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت تهران امروز به‌صورت وبینار و با حضور نمایندگان سه طرح حوزه سلامت و ۲۶ تن از سرمایه‌گذاران این بخش و با تکیه بر طرح‌های حمایت‌محور از بیماران در اسکای‌روم برگزار شد.

حسین وطن‌پور، رییس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش بنیان سلامت تهران در ابتدای این جلسه ضمن اشاره به استقبال ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران، بر لزوم تداوم جلسات کمیته تاکید کرد.

تولید محصولات ارگونومیک

نخستین طرح ارائه‌شده در این جلسه با عنوان «تولید محصولات ارگونومیک» است که با هدف پیشگیری از آسیب‌های اسکلتی عضلانی در کاربران رایانه، از طریق تولید محصولات ارگونومیک، مشاوره و آموزش تخصصی اصول ارگونومی، کار با رایانه و درست نشستن، این مشکل از این قشر را برطرف می‌کند و میزان آسیب‌های واردشده از آن را کاهش می‌دهد. عمده‌ محصولات شرکت ارائه دهنده این طرح را پشتی‌های طبی ماساژوردار ارگونومیک با قابلیت ماساژ و تحریک نقطه‌ای، موس پد شیب‌دار ارگونومیک و زیرآرنجی ارگونومیک شامل می‌شود. بخشی از محصولات این شرکت فناور که در مرحله ایده‌پردازی هستند، شامل موس‌های ارگونومیک، تراک ماساژور ستون فقرات، پد ماساژور کاهنده درد سیاتیک، اورینگ ماساژور کاهنده درد سیاتیک، زیرلپ‌تاپی ارگونومیک، نگهدارنده موبایل ارگونومیک و… می‌شود. از خدمات آنلاین و پس از فروش این طرح می‌توان به دریافت پکیج‌های مشاوره‌ ارگونومی، برگزاری دوره‌های آموزشی اصول ارگونومی کار با رایانه اشاره کرد. هدف این گروه از تولید این محصولات، پیشگیری از ابتلا و یا درمان مشکلات اسکلتی و عضلانی کاربران رایانه‌ای‌ است. این طرح توسط مصطفی وقاری مقدم ایده‌پردازی شده است.

آتل فرم‌پذیر و چندکاره

دومین طرح با عنوان «آتل فرم‌پذیر و چندکاره» توسط یکی از شرکت‌های فنی مهندسی ارائه شد که به تولید اسپلینت فرم‌پذیر چندکاره می‌پردازد. فرآیند این محصول به‌صورتی است که امکان ثابت قرار گرفتن تمامی اعضای بدن برای درمان و یا هنگام جابه‌جایی بیمار را از زمان حادثه تا بعد از خروج از اتاق عمل، میسر می‌کند. این محصول به‌مراتب سبک‌، چندبار مصرف و متنوع‌تر از نمونه‌های دیگر است. همچنین می‌توان از آن در ام‌.آر.آی، سی‌تی‌اسکن و… استفاده کرد. محصول طراحی‌شده توسط این شرکت، به‌دلیل قابلیت‌های ارتجاعی و منحصربه‌فردش تاکنون بارها برای استفاده در مراکز مختلف، از جمله فدراسیون والیبال درآمده است. این آتل‌ها علاوه بر قابلیت‌های ارتجاعی و انعطاف‌پذیر، از استحکام بالایی برای محافظت از نقاط آسیب‌دیده برخوردارند.

دستگاه تمام الکترونیکی جابه‌جایی بیمار

سومین و آخرین طرح یازدهمین جلسه‌ کمیته تجاری‌سازی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان، توسط یکی از شرکت‌ها به نمایندگی رضا مقتدرگویان معرفی شد. این طرح با عنوان «دستگاه تمام الکترونیکی جابه‌جایی بیمار» جابه‌جایی بیماران را تا حد ممکن، آسان می‌کند. این دستگاه در تمام مراکز درمانی، آزمایشگاه‌ها، آمبولانس‎‌ها و مراکز عکس‌برداری همچون رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن و ام.آر.آی قابل استفاده است، همچنین بعد از اتمام عکسبرداری یا جابه‌جایی تخت، می‌توان آن را مجدداً به بخش‌های مختلف بستری بیمارستان بازگرداند. دستگاه تمام الکترونیکی جابه‌جایی بیمار، با نیروی محرک الکترومکانیکی و کنترل دیجیتال، امکان جابه‌جایی بیماران و توان‌یابان را از روی زمین، تخت و… فراهم می‌کند. از مزایای این دستگاه، افزایش راندمان، سرعت بخشیدن به انجام امور بیمارستانی، مکانیزه کردن حرکات و کاهش تعداد نیروی انسانی، کاهش هزینه‌های بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، مراکز فیزیوتراپی، مراکز تصویربرداری، آسایشگاه سالمندان است؛ همچنین صدمات ناشی از حرکت دادن بیماران آسیب‌دیده را تا حد بسیار زیادی کم می‌کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.